Leren!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik heb vanavond al verschillende topics bekeken en gelezen. Zelfs al het één en ander even snel geprobeerd in de praktijk.....
Heel leerzaam allemaal, gelukkig ben je nooit te oud om te leren.

Voor wat betreft een fotoclub in mijn buurt...... :x :x
Ik heb daar rond gesnuffeld en helaas kwam mijn vooroordeel maar al te goed uit.
Een elitair groepje mannen (sorry jongens...)die een hele avond over -in mijn ogen- pietluttigheden konden discuseren. Niet digitaal ingesteld; te modern en teveel gemanipuleerd. Foto's uit eigen doka waren verreweg de besten. Niet mijn ding dus, en weinig leerzaam (en alsof er in de doka niet wordt gemanipuleerd...!!)
Een fotoclub waar ik me wel graag bij aan zou willen sluiten zit 20 kilometer verderop. Maar helaas laten die alleen leden toe uit eigen gemeente.

Maar goed in september begin ik weer aan een nieuwe cursus: model- en portretfotografie en in oktober ga ik 8 dagen een fotoreis naar Noorwegen maken... :D :D
Ben dus erg leergierig.. :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De instelling picture style heeft alleen effect wanneer je in JPG schiet.
Bij RAW heeft het geen effect.
Bij RAW omzetting naar JPG op je computer kan je in de bijgeleverd software van Canon (DPP) ook picture style instellen en het effect zien.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik hoor dat helaas vaak over die fotoclubs die bestaan uit oude mannen met analoge dromen. Jammer hoor. De club hier is heel anders. Dynamisch, jong en vooral digitaal...
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
venz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2007 16:06
WoonplaatsCOLON Oosterhout NB
CONTACTCOLON

Beeldstijlen zijn gewoon een aantal presets in de camera zelf met betrekking op kleur, verzadiging, scherpte en kleurtoon. Zo heb je een aantal fabrieks presets voor portret, landschap, monochrome (z/w) enz.
Ook kan je zelf een aantal presets maken. Als je in RAW fotografeer heb je er al weinig aan, want dan doet de camera er helemaal niks mee (slaat dan alle data ruw, dus onbewerkt op). In JPG echter wel. Zie het zeg maar als automatisch de body je geschoten foto's een beetje laten fotosjoppen :)
Kanonnen en Appels...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

venz schreefCOLON....Als je in RAW fotografeert heb je er al weinig aan, want dan doet de camera er helemaal niks mee (slaat dan alle data ruw, dus onbewerkt op).....
De beeldstijl wordt in het RAW-bestand opgeslagen, DPP van Canon houdt daar met de omzetting rekening mee.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar