EOS 1000D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

Hallo allemaal!

Ik zal mezelf eerst even een beetje voorstellen, dat is wel zo netjes als je nieuw op een forum komt. Ik ben Ilse, 26 jaar oud en heb gister mijn beste vriendje verloren... mijn Nikon D70... :cry: :wink:

Al zon 1,5 jaar lang had ik al problemen met m'n D70, hij weigerde regelmatig als ik de ontspanknop indrukte.. Gister heeft hij zijn laatste adem uitgeblazen is weigert nu alles, zelfs 'aan gaan'.

Ik heb t wel een beetje gehad met Nikon, heb er 1,5 jaar veel plezier van gehad, maar ook 1,5 jaar ellende. Daarbij vind ik het belachelijk dat een camera van ruim 1000,- euro na zo'n 3 jaar dood neer valt.

Omdat ik niet weer 1000 euro wil 'verspillen' wil ik nu niet veel geld meer uitgeven. Maar wil wel weer een SLR camera terug hebben, wij hebben nu nog een compact dingetje, maar jeetje dat is echt 100x niets als je een 'echte' camera gewent bent. Ofwel ik ben verwent geraakt haha.

Nu is mijn oog gevallen op de EOS 1000D, mede doordat dit de goedkoopste is van Canon.

Hoe is jullie ervaring met deze camera? Ik heb in het verleden als fotografe gewerkt, is dit wel iets waar een (ex)fotografe tevreden mee kan zijn? Of is het een 'speelgoedje' ?

Graag zie ik jullie foto's gemaakt met de EOS 1000D en alle info die jullie er over kwijt willen.

Merci!

Groetjes ilse
Gebruikers-avatar
silitek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2008 09:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Welkom Ilse op DE Forum :D . Tja, 1000D is een leuke camera maar wat zijn je eisen? Daar gaat het om! Deze 10-megapixel reflex is in feite een iets afgeslankte versie van de 12-megapixel EOS 450D en moet concurreren met reflexen als de Nikon D60 en de Olympus E-420.

Deze EOS 1000D beschikt over een 10-megapixel CMOS-beeldsensor, DIGIC III beeldprocessor, 2,5 inch LCD-kleurenscherm, 7-punts AF systeem tegen 9-punts AF voor de 450D.

Beste prijs/kwaliteit heden is absoluut de 450D...dus als je ietjes meer kan veroorloven de 450D

:wink:

By the way: Foto's zijn genoeg te vinden van de 1000D..
[color=red]Canon EOS[/color] 450D+ [size=75]Ansmann C450 Grip EF-S 18-55mm IS| EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Welkom op het forum Ilse.

De 1000D is een leuke camera voor een beginnende dslr-fotograaf, de beeldkwaliteit schijnt gelijk te zijn aan de 450D, maar heeft wat minder opties, de behuizing is wat plasticachtig en het scherm is iets kleiner.
Het is in mijn ogen en volgens de tests een prima camera maar het is ook afhankelijk van wat je eisen en verwachtingen zijn. :wink:

De Canon 1000D is t.o.v. de Nikon D70 kleiner en lichter en dat voelt denk ik heel anders aan dan dat je gewend bent, in dat opzicht zou ik eerder denken aan een overstap naar de Canon 40D.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Welkom op het forum!

Had je geen (extra) lenzen bij je Nikon gekocht? Want dan is het misschien raadzaam om gewoon bij Nikon te blijven. Momenteel hebben ze een paar prachtige bodies!

Anders zou ik zeggen: qua bodykeuze kan er niet zoveel mis gaan, die dingen verouderen snel. Steek liever geld in goede lenzen, die gaan een leven lang mee (met een beetje geluk en hopelijk word je oud).
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb onlangs m'n vader een 1000d met 18-55IS lens geadviseerd in plaats van een compactje en ik moet zeggen dat de combinatie echt dik voor elkaar is prima beeldkwaliteit en ook op de hogere iso waarden prima bruikbaar. Alles wat je in principe nodig hebt zit er op en werkt ook prima. De beeld kwaliteit is al zeker een stuk beter dan de Nikon D70 (zelf ook ooit gehad) zeker op het gebied van ruis.

Ik moet echter eerlijk zeggen dat een Nikon D60 in de zelfde prijsklasse ook echt wel dik in orde is en vergelijkbare prestaties zal leveren.

Mocht je de 1000d aanschaffen let dan wel op dat je de IS kitlens neemt in plaats van de wat goedkopere non IS lens. De IS versie is namelijk een klap beter dan de oude kitlens.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Kees0187
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 12:22
WoonplaatsCOLON Middelharnis

Hallo Ilse,

De 1000D is absoluut geen speelgoedcamera en heeft in tegenstelling wat silitek aangeeft eigenlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding. De foto's welke de 1000D maakt zijn ( blijkt uit meerdere testen ) zelfs op kleurdiepte / contrast vergelijkbaar of net iets beter dan de 450D.

Wel is de 1000D een echte starterscamera en kan het zijn dat zaken als spotmeting, een groter lcdschermpje en het sensortje die zorgt dat de lcd uitgaat als je je oog voor je occulair houdt misschien wel gaat missen. De 2 MP mis je alleen maar als je vaak je op plaatjes gaat inzoomen en uitsnedes hieruit gaat maken. De 7 of 9 punts autofocus scherpstelpunten is iets wat je uit je eigen ervaring als een wel of geen gemis kan beoordelen.
Zijn dit ( of misschien uit het lijstje met specificaties andere verschillen ) zaken die je denkt te gaan missen dan is de 450D een betere keus.

Momenteel ( blijkt ook wel uit de populairiteit en verkoopcijfers ) kopen veel mensen de 1000D omdat deze € 140 ong. goedkoper is dan de 450D en zo iets overhouden om een goede lens er bij te kopen.

De 1000D heb ik zelf enkele maanden gehad en moet zeggen hele scherpe plaatjes en echt een heel goede camera. Zelf vond ik wel de afwerking iets te plasticachtig maar dit scheelt niet echt heel veel met de 450D. Wel vond ik zelf het verschil met de 450D niet erg groot en heb toen bewust voor de 1000D gekozen. Makkelijk in gebruik maar wel alle ruimte om zelf alles in te stellen en zoals ik al zei hele strakke plaatjes.

Beide zijn een prima keus maar zoals aangegeven kijk ook eens naar de 40D. Deze is als je er nog snel bij bent voor circa € 600- verkrijgbaar en dan heb je wel duidelijk een stap gemaakt die boven de 1000D en 450D staat. Hierbij de 18-55IS kitlens om mee te starten en je hebt voor circa € 700- een stuk betere camera. Enige minpunt kan zijn dat je de 40D net iets te groot vindt, maar dat moet je even aanvoelen en proberen.

En indien je al verschillende Nikon lenzen en accessoires hebt is het wellicht verstandiger om de D60 of D90 te bekijken ondanks je momenteel begrijpbare gevoel tegen Nikon.

Groeten, Kees
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

Hallo allemaal

Dank voor jullie reacties, ik heb nog 1 lens van Nikon (tele) tot 2 weken terug had ik ook nog een goede 18-70 maar die heb ik laten vallen "auww..." Dus mijn camerapech dit jaar is echt enorm...

Verder heb ik nog een flitser (die ik haast nooit gebruikt heb).. Alles wat over is van m'n nikon (zoals de telelens en de flitser, accu, oplader, geheugenkaartjes enz) probeer ik nog 2de hand te verkopen, zodat ik van dat geld wat nieuws kan kopen.

Ik zou graag voor een 450d gaan, maar de pijn in m'n portomonee voel ik nog van mijn D70.. Zoveel geld in zo'n 'korte' tijd opverbruikt.. Ben bang dat straks weer te hebben, daarom durf ik er niet veel meer aan uit te geven. Als een compactcameratje de zelfde kwaliteit zou geven zo ik daar zelfs genoegen mee hebben, maar dat is helaas niet zo. ik fotografeer enkel voor mezelf, doe geen opdrachten meer als fotografe dus hoef niet t beste van t beste te hebben, al ben ik wel behoorlijk verziekt nu door mijn d70 hahaha neem niet gouw genoegen met kwaliteit van m'n foto's.

Als de kwaliteit van de 1000d niet veel onder doet dan die van de 450d is de 1000d goed gnoeg voor me.

Dat ie minder zwaar is vind ik niet zo erg, vroeger als serieus fotografe zou ik me er niet mee hebben durven vertonen haha... maar nu als hobbymiepje is zo'n vrouwelijk kleiner cameraatje misschien wel te doen. Beter ook voor een dagje dierentuin, scheelt weer een hernia ;)

weten jullie sites met goede voorbeeld foto's? En misschien tips waar hij het goedkoopste is?
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Ilse1982 schreefCOLON
Dat ie minder zwaar is vind ik niet zo erg, vroeger als serieus fotografe zou ik me er niet mee hebben durven vertonen haha... maar nu als hobbymiepje is zo'n vrouwelijk kleiner cameraatje misschien wel te doen.

bedoel je hiermee een compact camera of de 1000D?
anders vind ik het wel een sneer naar alle mannelijke 1000D bezitters...!!

De camera is eigenlijk al niet zo zeer de bepaling van een mooie foto.. dat is diegene die op het knopje drukt...
en of dat nou een 1000d is of een 1Ds mkII dat maakt niet uit...

Nou ik heb foto's gezien van de 1000D met kitlens en die waren echt prachtig , de camera vraagt veel meer naar het goede gevoel van de fotograaf / fotografe, als die match er is dan komen er pracht platen...

zoals je al aangaf is het butgetair interresanter om deze stap te doen en dat is niet onbelangrijk elke uitgave die groter is kan je minder besteden aan de rand apperatuur...

nou succes met je beslissing en ik hoop dat je ondanks de schaamte voor de camera hier wel wat foto's zal laten zien.. :wink:

plezier.. :wink:
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

hahaha sorry, tja ik vind het echte vrouwendingetjes zie kleine slr camera's hahaha.
Niets persoonlijks hoor. 8)


het is zeker de fotograaf die de foto neemt, maar de kwaliteit van de foto ligt toch zeker aan de camera...

Ik ben niet zo'n persoon die denkt "met een goede camera maak ik meteen goede foto's" . Vroeger riep ik altijd "een goede fotograaf kan met elke camera mooie foto's nemen" maar nu ik zo van het 1 op t andere moment mijn d70 moest ruilen tegen een compact dingetje piep ik wel anders. de camera help er toch zeker wel in mee wat betreft het eind resultaat.
Gebruikers-avatar
Kees0187
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008 12:22
WoonplaatsCOLON Middelharnis

Hier een linkje naar een uitgebreide test van de 1000D. Maar even op Google levert je al snel meerdere testresultaten op.

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_9.html

Qua grote ontlopen de 1000D en 450D elkaar niet zoveel dus daarvoor hoef je het niet te doen of te laten.

Op pixelpeeper staan voorbeeld foto's welke met verschillende camera's zijn gemaakt. Dit geeft wel een aardig idee maar de lenskeuze op de beide camera's zal dan toch echt wel je eindresultaat beinvloeden.

http://www.pixel-peeper.com/cameras/canon/

Mijn advies gezien je budgetopmerking is de 1000D te kopen inclusief de 18-55is kitlens € 385- Kameraexpress of Foka ( mediamarkt regelmatig aanbieidngen voor € 333- en € 349 ) of misschien alleen de body en een Tamron 17-50 f/2.8 voor circa € 300-. Totaal ben je dan circa € 600- € 650- kwijt aan een set die zeer goed presteert!

Nogmaals wat ik al eerder schreef de 1000d presteert echt niet minder dan de 450D. Weet zeker dat je met het set 1000D en Tamron 17-50 f/2.8 zelfs in staat bent om mooiere foto's te maken dan met de 450D met een 18-55is kitlens. De kitlens met stabiliteit is voor zijn prijs erg goed maar toch wel minder dan de Tamron dieenorm snel en lichtsterk is.

Koop er later de 55-250Is lens bij en je hebt een geweldig mooi set.

En ik ben het absoluut er mee eens dat een 1000D geen status dames of zelfs starterscamera verdient. ( schreef ik zelf overigens ook :oops: ) Dit is echt een volwaardige camera die op details minder presteert dan de 450D maar zeker niet op het belangrijkste eindproduct de kwaliteit van je foto's.

groeten, Kees
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

bedankt! Ik heb mijn Nikon bij de fotowinkel afgegeven, ze sturen hem op, en als de reperatie duur is (waar ik wel van uit ga) gooien ze hem bij nikon voor me weg en kost het me niets.

Maar ik ga zeker voor een 1000d, ik heb er vanmiddag 1 in m'n handen gehad, en dat voelde prima aan, t was lastig hem achter te laten haha.

Hier koste hij 399, dus dat is ongeveer net zo veel als op internet. Ik heb mijn Nikon flitser al zo goed als verkocht, en op mijn lens word ook al aardig geboden, dus als die kopen door gaan heb ik al zowat genoeg voor de 1000d :D :mrgreen:

Mocht mijn Nikon dan nog terug komen omdat de kosten niet al te hoog waren, dan gaat die ook gewoon marktplaats op. :wink:
Gebruikers-avatar
leeuw38
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 308
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 22:10
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

hoi ilse ik heb ook een d1000 van er zeer tevreden ook heb er ook een paar leuke objectieven bij die moet het ook doen.
kort maar krachtig niet een duren camera maar wel een goede kwaliteit.







mvg rob :lol: :o 8) :D :)
hoi ik ben rob en ik fotografeer graag dieren maar vooral roofvogels.
canon 1000d/70-200mm L4 is usm/18-55mm is.
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=24989
Groet Marco
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

hai

thanks voor de reacties, de camera op de link is goedkoper inderdaad, maar daar zit dan ook een andere lens bij. Een EF-S ipf IS.
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Inderdaad Ilse, die aanbieding moet je niet hebben. De lens heeft geen IS zoals je hebt opgemerkt.
EF-S of EF lenstypes passen beide op een 1000D of 450D dus daar hoef je niet op te letten. (EF-S en EF heeft o.a. te maken met de lensvatting)

Succes met je zoeltocht.
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
Clemens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2008 18:21
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Hoi Ilse,

Ook ik heet je welkom in de eos club 8) beter is er volgens mij niet :wink:

Hieronder staat een link voor de 1000d met een 18-55 IS lens erbij voor 389 euro. Een heel leuke startset. Ik heb zelf bij deze winkel mijn 17-85 IS USM gekocht en laten opsturen en het is allemaal keurig afgehandeld.

http://www.cameranu.nl/artikel/10652/Ca ... 55_IS.html

Als ze in jou plaats waar je woont echter dezelfde set hebben voor 399 dan zou ik hem altijd daar kopen. Veel handiger met garantie en service.
Wat je niet ziet kun je niet vastleggen
EOS 400D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Tamron AF 70-300 LD 1:4-5.6 Macro (1:2) | Ace Close-Up set | Samsonite backpack | mijn volgende lens wordt een macro ongeveer 100mm
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

IK HEB M!!! 8) :lol:

1 van m'n eerste probeersels

Afbeelding

Ben er zoooooooo blij mee!
Gebruikers-avatar
Clemens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2008 18:21
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Gefeliciflapstaart :lol: en meteen een mooie foto.

Heel veel plezier ermee
Wat je niet ziet kun je niet vastleggen
EOS 400D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Tamron AF 70-300 LD 1:4-5.6 Macro (1:2) | Ace Close-Up set | Samsonite backpack | mijn volgende lens wordt een macro ongeveer 100mm
Gebruikers-avatar
Ilse1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2009 08:04

Merci, dat gaat zeker lukken!
Canon 1000D +18-50 mm + Sigma 70-300 mm APO
JosStover
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 14:42
CONTACTCOLON

Wat een pech met die D70! Ik gebruikte hem vier jaar zonder problemen. Heb hem zelfs een keer vanaf 3 meter hoogte in een archeologische opgraving in de modder laten vallen, zonder schade. Maar ik had geluk, dat besef ik wel. Nu schiet ik met een D300, een dijk van een camera. Hoe dan ook: jammer dat je Nikon 'verlaat', maar aan de andere kant, ook Canon maakt supergoede camera's. Jarenlang kon Nikon daar qua beeldkwaliteit een puntje aan zuigen, met name qua ruis. Ben benieuwd naar je ervaringen met de 1000D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar