[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Hij is via de genoemde link al te downloaden.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik vind het toch apart dat niet iedereen problemen heeft.
Wij laten de update even voor wat hij is en update wel als we ergens tegen aan lopen.

Arnold heb jij hem al gedaan?
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik heb 'm gisteravond gedaan en het time-out probleem lijkt opgelost.
Echter zie ik nog wel steeds 23 frames in de zoeker staan en geen 25.
De RAW conversie zal ik nog eens uitproberen, zal hier echter geen gebruik van gaan maken.

Overigens is het geen update over versie 2, maar een compleet nieuwe firmware, omdat ik ook weer de tijd/datum goed moest zetten en alle objectieven weer moest "laden" via EOS Utility. Normaal is dat bij een kleinere firmware update niet nodig.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

vreemd, voor zover ik weet is iedere update een volledige versie van de firmware.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLONvreemd, voor zover ik weet is iedere update een volledige versie van de firmware.
Heb je bij elke update dan ook je klok gelijk moeten zetten en je objectieven opnieuw moeten toevoegen?
Ik niet iig, bij de laatste grote update naar versie 2 werd het expliciet genoemd dat dit moest, vandaar dat het me opviel dat deze update over versie 2 weer de de objectieven had gewist en de klok op nul had gezet.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de bug van de tijd/datum gerelateerd was, dus als je een gedeelte van de tijdmodule hebben herschreven dan zal je de data opnieuw moeten invoeren?
De definitie van "compleet nieuwe" is ook nogal breed een nieuwe versie is in mijn ogen weer V3, alles daaronder zijn enkel kleine bugfixes.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Misschien over niet al te lange tijd toch een Magic Lantern firmware update voor de 7D?
Ze zijn iig nu een stuk verder in de pogingen:

http://www.magiclantern.fm/whats-new/78 ... work-on-7d" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes, that's true. Our young team member g3gg0 did the impossible, and solved the 7D puzzle within days of receiving the camera from Trammell Hudson (on September 12).
Background: Trammell Hudson started to port Magic Lantern on 7D three years ago. While he was able to run user code using the firmware update procedure, he was not able to run it in parallel with Canon firmware - which was required for Magic Lantern to run as an add-on software, without replacing the main firmware. Since then, we had little or no idea about how to solve this puzzle, until last week, when g3gg0 had an Aha! moment and discovered how to load Canon firmware from autoexec.bin code.

The first analysis shows that porting is straightforward (more or less), and most features will work without major code changes, as Magic Lantern does not have to run on both DIGIC processors. Basic features such as zebra and focus peaking are already working, so you may expect an alpha version to be available soon.

Are there any of you still interested in a Magic Lantern port for the 7D? Please let us know by supporting our work!
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
robbertb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Beste forumleden,

Ik ben al een aardige tijd lid, maar ik en lang niet actief met fotografie bezig geweest, vandaar dat ik mij als nieuw forumlid voel op eosdigitaal. Indien nodig wil ik mij ook wel opnieuw voorstellen:)
De reden waarom ik mijn account weer heb opgezocht, is mijn hernieuwde interesse in fotografie en de recente aanschaf van een 7d. Ik kom van een 350d en kon de beperkingen van dit toestel en de kleine body niet meer verdragen en heb daarom eindelijk maar de stap gezet. Nu koop ik normaliter mijn apparatuur bij een fotozaak om de hoek, maar vanwege de aantrekkelijke prijs ben ik deze keer uitgeweken naar camera.nl. Helaas een dag te vroeg, want gisteren kwam
De MM met een nieuwe BTW actie die toch fors goedkoper zou uitpakken, maar goed. Nu vond ik de de verkoper een beetje een vreemde snuiteren, want hij probeerde mij over te halen om voor een Sony SLR te gaan ondanks dat ik aangaf al enige tijd met de keuze bezig te zijn en ook al meerdere objectieven te hebben. Maar ik ben toch wel bezorgd geraakt omdat hij bleef hameren op de storingsgevoeligheid en de vele defecten aan de 7d. Ik heb nooit problemen gehad met mijn 350d en die heb ik de afgelopen 8 jaar de hele wereld over gesleept. Maar ik ben toch wel benieuwd of jullie de ervaring hebben dat het toestel vaak stuk gaat? Is een aanvullende verzekering dan toch handig? Of waren het louter verkooptrucs?
Vriendelijke groet, robbertb
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

een hernieuwd welkom hier, Robbert :)
En trek je van die verkoper maar niks aan... Kennelijk heeft hij een betere marge op Sony oid, want dat de 7D storingsgevoelig zou zijn kan je volgens mij wel naar het rijk der fabelen verwijzen..
Ik heb nu zelf 2,5 jaar een 7D, en nog geen storingen gehad.. Nu zegt 1 ervaring niet zoveel, maar ook als ik kijk naar wat er hier op het forum voorbij komt, dan heb ik toch absoluut niet de indruk dat een 7D daarbij bovengemiddeld veel storingen zou hebben. En je zou toch zeggen dat we hier Canon gebruikers genoeg hebben ;) Waarbij ik ook van velen weet dat ze met een 7D schieten
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wat een [censored] in de ruimte van die verkoper! Ik heb zelf twee 7D's en nog nooit problemen gehad. Op de diverse forums staat de 7D ook niet bekend als onbetrouwbaar apparaat voor zover ik weet.

Sowieso gaat het in het algemeen nergens over om iemand die al een set lenzen van merk X heeft te vertellen dat hij een nieuwe body van merk Y moet kopen.

Ik vermoed dat ze MM op een 'btw vrije' 7D geen of amper winst meer maakt en op de betreffende Sony een hogere marge zit. Daarnaast zullen ze jou geen accessoires voor een 7D verkopen omdat je al CF kaartjes en lenzen hebt liggen. Voor een nieuwe Sony zal je alles opnieuw moeten kopen en dan koop je er een berg meuk bij waar geen korting op zit.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Afotos schreefCOLON Ik vermoed dat ze MM op een 'btw vrije' 7D geen of amper winst meer maakt en op de betreffende Sony een hogere marge zit.
Kleine correctie... het was bij camera.nl en niet de MM ;)
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Blijft een nadeel met die schreeuwerige witgoedzaken, waar ze behalve koelkasten, TV's en autoradio's toevallig ook nog camera's verkopen.
Het is dat die BTW acties zo populair zijn, maar verder is het een baggerzaak en koop ik mijn camera apparatuur liever bij een fatsoenlijke winkel, waar ze geen onzin verkopen.

De 7D is gewoon een geweldige camera en ik denk dat veel mensen dat kunnen beamen.
Ik ben toch niet gek !
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nogmaals... dit was géén advies van een verkoper van de Mediamarkt, maar een advies van Camera.nl
Of ik moet het bericht nu zo verkeerd lezen, maar naar mijn weten was het de verkoper van camera.nl wat het advies gaf...
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONNogmaals... dit was géén advies van een verkoper van de Mediamarkt, maar een advies van Camera.nl
Of ik moet het bericht nu zo verkeerd lezen, maar naar mijn weten was het de verkoper van camera.nl wat het advies gaf...
Sorry, over je bericht heen gelezen, maar mijn verhaal is ook van toepassing op MM (eigen ervaring).
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

ff. offtopic want volgens mij hoort dit in een ander forumonderdeel thuis :wink: :
verder is het een baggerzaak en koop ik mijn camera apparatuur liever bij een fatsoenlijke winkel, waar ze geen onzin verkopen
Daar ben ik het dus tegenwoordig niet meer zo heel erg mee eens. Steeds vaker hoor en lees ik verhalen over gerenomeerde fotozaken die misbruik maken van de onzekerheid/onkunde/goedgelovigheid van klanten om zo hun winstmarge maximaal te houden.

Zelf heb ik een camera en een objectief gekocht bij 2 verschillende MM en daarnaast regelmatig advies ingewonnen zonder iets
te kopen en men heeft mij heel goed geadviseerd. Niks geen aanpraterij. Ik probeer er wel op te letten om een wat (waarvan ik hoop) meer kundig persoon aan te schieten. Die jonge broekies (weekend/avondhulpen) mijd ik.
Als je als vrouw een fototoestel met toebehoren koopt denkt men al snel dat ze je wel even wat kunnen aansmeren.
Ha, ha, dan komen ze dus bij mij van de koude kermis thuis. Je ziet ze vaak kijken, als ik ze wat vertel....

Nu weer ontopic:
Robbert je hebt een dijk van een camera gekocht. Jammer dat ze je zo proberen te misleiden maar neem van mij aan dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Lees de diverse forums er maar op na, er kunnen pechgevallen tussen zitten maar doorgaans
zullen er weinig problemen zijn. Voor mij zou het wel een reden zijn om die winkel in het vervolg te mijden, ook al ligt het misschien aan de verkoper, maar die heeft wel instructies gehad (denk ik).
En nu fotograferen en snel vergeten dat je de camera bij MM goedkoper had kunnen kopen. Over een maand denk je daar niet meer aan hoor. :wink:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Off topic, volgens mij is deze voorstelronde wat off-topic.. Hihi

Maar buiten dat, welkom!
En volgend mij is er onlangs een soortgelijke topic geweest over de vreemde "adviezen" van camera.nl
Toen was een andere camera de "boosdoener" volgens mij.
Jammer dit soort verkooptechnieken. Raar ook aangezien je al glaswerk hebt...

On-topic... Volgens mij en vele anderen is de 7D een heerlijke all-round camera.
Het is heel veel electronica, dus er kan altijd iets zijn.
Maar zeker weten dat je ontzettend gaat genieten van deze aankoop...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Het topic over adviezen van camera.nl kun je hier vinden: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 6&t=103695" onclick="window.open(this.href);return false;
robbertb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dank voor jullie snelle reacties! Het was niet mijn bedoeling om een discussie over camera.nl te starten,al had ik natuurlijk kunnen voorzien dat dit uit de post zou volgen. Blij te zien dat een extra verzekering overbodig is. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de 7d, maar dat is dan voornamelijk vanwege de robuuste body en alle mogelijkheden die hij biedt, want echt veel foto's heb ik door werk nog niet kunnen maken. Wel al even thuis wat gespeeld met die burst modus; wat een snelheid zeg:) Ik struin het internet af en lees het boekje voor instellingstips, maar vrees dat het nog wel even zal duren voor ik een beetje door krijg hoe deze camera werkt. Voelt bijna alsof ik voor het eerst een SLR vast heb, zo'n enorm verschil met mijn voorgaande camera. Ik ga dit forum de komende tijd weer regelmatig bezoeken en meelezen/vragen stellen; mijn zin in fotograferen is weer helemaal terug!
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

niet alleen camera.nl heeft daar schijnbaar last van. bekende van mij die een canon 550D zijn gaan kopen kregen ook te horen dat het beter was om een sony te kopen omdat deze een stuk degelijker zijn en er veel meer accesoires voor te koop zijn.

Ik denk dat het vooral in de winstmarge te zoeken is (die bij marktleiders waarschijnlijk lager ligt)
Canon
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

robbertb schreefCOLON...maar vanwege de aantrekkelijke prijs ben ik deze keer uitgeweken naar camera.nl... Nu vond ik de de verkoper een beetje een vreemde snuiteren, want hij probeerde mij over te halen om voor een Sony SLR te gaan ondanks dat...
Je bent de eerste niet met deze ervaring bij Camera.nl. Kijk hier maar even...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar