[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Jawel, daar is ie dan de (p)review (en nee ik ga mijn 1D Mark III nog steeds niet inruilen ;) )
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E7D/E7DA.HTM


DPReview:
Canon unveils EOS 7D high-end digital SLR

Just posted: Hands-on preview of the Canon EOS 7D



[modbreak BasZ-> topictitel + post aangepast]
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

behoorlijk indrukwekkend! 8fps!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Zeker indrukwekkend! :D

Maar toch wacht ik nog wel even op de 1D-mkIV :lol:

Met slechts 10MP op een 1.3 cropfactor sensor en slechts 2 beelden per seconde meer, geen filmfunctie en een (naar verhouding tot de 7D) relatief gebrekkig autofocus en lichtmeter systeem kan de 1D-mkIII niet meer concureren. Canon heeft nu een concurent in eigen huis gekweekt en veel semi-pro's en enthousiaste hobbyisten zullen nu eerder voor de 7D kiezen dan voor de 1D-mkIII

Canon zal zich dat zelf ook wel heel goed beseffen, en daarom verwacht ik nog binnen een maand een aankondiging van de opvolger van de 1D-mkIII

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

John, wij denken volgens mij vaak hetzelfde :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dus hier mogen we kletsen over de nieuwe cam? :)

Ik ben een beetje verward, zal ik zeggen. Je hebt een cam met specs, je hebt een marketing-divisie van Canon en je hebt allerlei mensen eromheen met meningen.

De specs maken wat mij betreft dat de cam tussen de 50d en de 5dII in zweeft, niet dichter bij de een dan bij de ander. Canon zegt dat ze een nieuwe klasse beginnen, van 5d, 7d (en 3d??). Wat vinden jullie?

Ik weet niet wat ik er van moet vinden... Een 1.6 cropcam is een 1.6 cropcam, punt uit. Dat zou pleiten voor een xxd-kwalificatie. Aan de andere kant is deze cam niet echt te vergelijken met de 50d. Er zit wel een fundamenteel ander gebruikspotentieel in.

Zou Canon in een overgangsfase zitten? Van de duidelijke xxxd, xxd en xd naar een andere sortering? 7d, 5d en 3d zijn begrijpelijk, 1d past daar bij als high-end, maar wat worden dan de instappers? En worden de xxxd en xxd dan samengevoegd?

Snappen jullie er iets van? En van mij?
Verder lijkt het mij een mooie cam natuurlijk. Een soort betaalbaar snelheidsmaatje naast de 5d... Aan de andere kant... ik vind de 5d toch een klasse apart... Ergo, ik ben er nog niet uit 8)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

De camera heeft zeer interessante features, dat is duidelijk, en maakt daarmee eigenlijk de hele Canon line-up gedeeltelijk ouderwets (het raster systeem in de zoeker etc.). Ik denk dat we in zeer korte tijd een upgrade gaan zien van diverse camera`s.

Maar 18MP op APS-C? Men test qua resolutie (18MP) 2100x2000 lijnen. Op dpreview wordt de 40D (10MP) getest op 2100x1800 lijnen (de 50D (15MP) op 2250 x 2200). Dus waar blijven die megapixels? Een sterk AA filter icm softe beelden? Lijkt welhaast complete overkill. Ik kan me niet voorstellen dat de prof kiest voor 18megapixels die behalve grotere bestanden niet voor meer details zorgen.

Maar goed, testresultaten van verschillende sites moeten we niet te veel vergelijken, we wachten rustig af :wink:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heb hier maar even een verzameltopic van gemaakt waar we dus inderdaad over de EOS 7D mogen gaan hebben.

Maar ben zelf natuurlijk al verwend met een 5DII, maar dit is toch wel een impressive cam hoor!

Ben erg benieuwd hoe die presteert!

Maar:
  • 18 MP APS–C CMOS Sensor
    8 fps image capture
    Dual “DIGIC 4” processors
    19-point cross-type AF system including Spot AF
    iFCL metering system with 63-zone Dual-layer Sensor
    100% Viewfinder with 1.0x magnification and built in LCD overlay
    Integrated Speedlite Transmitter
    Enhanced "EOS Movie"
    Custom Controls
    Redesigned body
zijn veel marketingtermen maar wel impressive hoor!

Indien ik nog mijn 30D had, had ik echt wel naar deze camera geupgraded!

Ik ben overtuigd!

Maar zoals Gumpje hierboven zegt ook een beetje verward!


...and continuous shooting at 8 frames per second – without the need for additional accessories.

Wel leuk die leuke sneer naar Nikon... ;)
Laatst gewijzigd door 3 op BasZ, in totaal 1 keer gewijzigd.
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey.

Ik ben toch ook wel eens met Maurice (Gumpje)
Ik vindt het ook maar verwerend. en waarom ook die 7
Ik vindt het zo Nikon achtig want hun hebben ook een 7,
pak dan een 8 of een 3 D :? of zie ik iets over het hoofd.

Bij mij blijft toch gewoon lekker die 5D M II
Op het lijstje!

GR Dimitri
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Gumpje schreefCOLONEen 1.6 cropcam is een 1.6 cropcam, punt uit. Dat zou pleiten voor een xxd-kwalificatie.
xxD is voor de gevorderde hobbyist, xD voor de pro. Dat verandert niet alleen doordat er nu opeens een APS-C camera in het xD segment verschijnt, het geeft hooguit aan dat APS-C nu algemeen geaccepteerd wordt als volwaardig formaat dat blijft.

En wat betreft die Nikon namen: lekker belangrijk... de 5D was ook al in gebruik (door Minolta) en Nikon heeft onlangs een D60 en een D30 in de markt gezet...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Akkoord.
Maar, zet dit dan niet tegelijk het xd-segment op z'n kop?
... Spiegel-Werk ...
edwinm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2005 23:42
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wow, dit zou wel eens de vervanger van mijn huidige 350D kunnen worden.

Erg indrukwekkend. Ik had geen cropsensor verwacht in een xD-model. Omdat ze de sensor hebben verbeterd "Dit dankzij een nieuwe constructie van de fotodioden en microlenzen" is de kwaliteit mogelijk zo goed dat het wel in de xD-reeks kan.

Hier is het persbericht van canon.nl:

http://www.canon.nl/About_Us/Press_Cent ... elease.asp
[size=75]EOS 350D, Grip, EF 24-105 f/4 L IS USM, EF 70-200 f/4 L USM, EF 50mm f/1.8 II. Sigma 50mm f/2.8 DG EX Macro, Tamron 17-50mm f/2.8, Peleng 8mm, 430EX Flitser[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON
Gumpje schreefCOLONEen 1.6 cropcam is een 1.6 cropcam, punt uit. Dat zou pleiten voor een xxd-kwalificatie.
xxD is voor de gevorderde hobbyist, xD voor de pro. Dat verandert niet alleen doordat er nu opeens een APS-C camera in het xD segment verschijnt, het geeft hooguit aan dat APS-C nu algemeen geaccepteerd wordt als volwaardig formaat dat blijft.

En wat betreft die Nikon namen: lekker belangrijk... de 5D was ook al in gebruik (door Minolta) en Nikon heeft onlangs een D60 en een D30 in de markt gezet...
Het geeft wel meer keuze wat betreft objectieven. Bijvoorbeeld, de 16-35 L II is lang zo scherp niet als de EF-S 17-55 IS USM. Alleen deze laatste past niet op een 1D / 5D :?

En als alternatief op een full-frame geeft de Canon EFS 10-22mm dezelfde f.o.v. op een APS-C als een 16-35mm op een full-frame.

In die zin is APS-C dus wel weer een handig formaat. :wink:

En een 100-400 geeft een mooi f.o.v. van 160-640mm. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Klinkt allemaal erg mooi (benieuwd naar de 1e goede test). Het is dat ik net een 5D markII heb gekocht (ter vervanging van mijn 300D :wink: ) die een gat in mijn bankrekening heeft geslagen, anders zou ik deze camera scherp in de gaten houden als mogelijke vervanger van mijn 30D voor het wat snellere werk waar de 5D mogelijk te kort komt. Ach, wie weet win ik in september de staatsloterij wel... :lol:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Benaming of niet, dat blijft altijd moeilijk. Nikon heeft nu ook meer modellen die niet echt concureren, maar voor een ander segment en een ander soort fotografie zijn. Canon heeft niet nu eindelijk misschien ook ruimte voor gemaakt.

De 1DMkIV zit er idd als de rumors kloppen aan te komen en dat is dan een pro body met pro specs voor sport, journalistiek en voor omstandigheden buiten en in de natuur, oorlogsgebieden ed. De 1DSMkX blijft toch een studio of Natuurfotografie camera voor pro's die zich het kunnen veroorloven maar ook nodig hebben op bijvoorbeeld antartica ed.

De 5D en nu de MkII variant is altijd al een pro camera geweest met een minder pro behuizing waar je als je wilde door een batterijgrip wat meer handelbaarheid of juist niet krijgt. En daardoor juist misschien door journalisten bruilofts fotografen geapricieerd te worden. Echter er zijn en waren natuurlijk zat journalisten en anderen die wel de degelijkheid van een pro camera willen maar niet perse de degelijke buitenkant willen of juist het grote formaat minder prettig vinden. Voor hen is de in mijn ogen 7D dus een 1D voor mensen die misshcien niet altijd in de elementen hoeven te zijn maar waarvoor een 5DMkII te langzaam is.

Ik denk dus dat je gewoon de 1D(s) serie moet zien als de 5DMkII en 7D voor nog iets betere prestaties en voor in de elementen en dat ze ook nog betaalbaarder zijn.

Ik zelf heb de 30D en de 50D altijd al een beetje camera's gevonden waar je je vanaf kunt vragen of die niet gewoon voor de marketing zijn gemaakt. Natuurlijk niet slecht maar niet echt chronisch beter.

De 50D is nu voor velen een alternatief geworden waar ze misschien niet echt op zaten te wachten. Ik heb afgelopen week weer een week tussen sport fotojournalisten mogen leven en daar zie je de 1DMkIII uiteraard als workhorse, maar sommigen hebben wel behoefte aan een 2e body maar niet altijd tegen die prijs, en deze mensen hebben dan vaak een 50D als 3e of als 2e body. Maar beter???? Nee, dat niet.

Met een 7D zouden ze veel beter uit de voeten komen. En voor sommigen is de 7D naast een 5DII een mooie combinatie zodat je sport en studiokwailteit beide kunt bedienen.

En voor ons (sorry ik moet voor mezelf praten) is een 7D of een 5DII super, maar ik ben zeer tevreden met mijn 40D, zou alleen willen experimenteren met microajustment. En dus als er voor mij en gelijken een gewone opvolger komt voor de 50D als in 60D af hoe dan ook met weer iets nieuwere specs dan is dat goed, op die manier kun je je 40D in ruilen voor een 50D en blijft je set een beetje waarde vast en krijg je er iets meer features voro terug.

Alhoewel ik me afvraag of ik erop vooruit ga van een 40D naar een 50D in optische kwaiteit. Ik ben alleen bang dat door afschrijving en de in mijn ogen veel te snelle doorlooptijd van modellen, ik aan een 50D moet om in ieder geval 1 model achter te lopen, en dat dan niet vanwege de badge maar vanwege het geld wat je erop toe moetleggen bij verniewing. De 40D is echter wel de eerste body in mijn ogen die niet echt aan vervanging toe is. Meer MPS en filmen??? Mijn TV en 24" scherm kunnen toch minder weergeven dan de 100% resolutie van mijn 40D :)

Jeroen, die rustig afwacht en waarschijnlijk een 50D gaat kopen in november of december :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Wat een prijzen weer :

7d body : € 1739,00
7d + 15-85 IS : € 2429,00
7d + 18-135 IS : € 2109,00
15-85 IS USM : €899,00
18-135 IS USM : € 559,00

Ben benieuwd naar de resultaten van deze lenzen, waarbij de 18-135 wel een leuke range heeft, alleen die zal wel kwaliteit inleveren tov de 15-85.
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Heeft er iemand al een foto/prijs gezien van de nieuwe battery-grip : BG-E7 ?
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Feature Article: Behind the Scenes – lifting the lid on the development of the new Canon EOS 7D:
http://www.canon-europe.com/About_Us/Pr ... source=rss
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Goblin schreefCOLONHeeft er iemand al een foto/prijs gezien van de nieuwe battery-grip : BG-E7 ?
In dit artikel staan foto's van de grip. (doorklikken... meerdere pagina's)

http://www.dpreview.com/previews/canoneos7d/
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Thanks John!

Iets ander design. Deze grip "lijkt" beter aan te sluiten op de body dan zijn voorgangers... (al is het nog niet helemaal duidelijk te zien op de foto's)

Gr,
Paul
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

BG-E7 : € 289,00
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar