Met welke snelheid kan de 550D zijn data wegschrijven?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het snelste kaartje zal sneller zijn dan je buffer aan kan leveren (nee, ik kan je geen getallen geven)
Het snelste kaartje heeft dus niet zoveel zin.

Maar, die extra snelheid merk je wel als het kaartje uitgelezen wordt door de computer
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONMaar jij voert nu argumenten aan om geen goedkope kaartjes aan te schaffen, terwijl de discussie gaat over het aanschaffen van welke snelheid van de kaartjes. Daar zit mijn inziens een degelijk verschil in. Daarbij voer jij argumenten aan op basis van ervaringen met CF-kaarten, terwijl de discussie over SD-kaarten gaan. En ook daar zit een verschil in.
Precies, je verteld een verhaal over snelheid maar bedoeld kwaliteit. Ik kocht ook TDK SA en liet mijn Nakamichi RX-E202 en Dragon calibreren door TransTec op die cassettes en had een bizarre audiofiele set gebalanceerd, maar als ik jouw verhaal moet volgen analoog, dan zou een SA-46 slechter zijn dan een SA-120, terwijl de SA-90 de beste en meest gangbare was. Minste rek op de tape hoogte productie graad. Maar idd geen BASF of Hema tapes.

Maar ik begrijp dat jij dus altijd beschrijfbare media koopt die vele malen sneller is dan je brander aan kan?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Jan59

Er is namelijk een relatie tussen geheugen-chips met hoge verwerkings-snelheid en hun prijs !
De langzamere chips zijn soms wel van een oude generatie chips, al zijn het A-kwaliteit chips !
Maar in een 550D met film-funktie horen ze eigenlijk niet thuis. Voor een 450D zijn ze dan weer top klasse !
Dat wat Canon schrijft geloof ik wel, maar toch heb ik liever kaartjes met meer snelheid.

In een 5D M2 doet een 30mb/sec kaartje het wel, zonder problemen. Maar een dergelijk top klasse kaartje
in een 1D M4 is weer niks als je de snelheid optimaal wil gebruiken van die camera. Is dus NIET mijn ervaring
want k heb geen 1D M4, is gewoon mijn redenatie, kan dus fout zijn !

Hoe meer kwaliteit je wilt hebben hoe meer het kost ! Zal altijd zo blijven.
Alleen de verhoudingen zijn weer een ander vraagstuk : Is de 1D M4 dubbel zo goed als een 5D M2 ? Geloof ik niet !
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Goed TS kijk bij Rob Galbraith wat de snelste kaart is voor jou camera en koop die, die dus dus niet de grotere variant daarvan want die reageert anders. De snelheid die dat kaartje haalt is vele malen sneller dan je camera aan kan. Veel plezier met je Sandisk
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Vergeet niet dat de maximale snelheid vrijwel nooit gehaald wordt. Je sluitersnelheden moeten dan vrijwel allemaal 1/8000 zijn of in de 550D geval 1/4000.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Jan59

Betreffende audio-cassettes : tja... een Dragon, ooit het beste cassette deck wat er te koop was. jammer dat die tijd weg is, behalve voor de echte fans.
het was dan ook alleen echt te doen voor dergelijke cassette decks om ze te laten afstellen op een type tape. om echt alles er uit te halen wat er in zit.
De Dragon was voor de cassette decks wat Revox (Studer) was voor de bandrecorders.

Betreffende CD's & DVD's : Verbatim is mijn merk, dan pak ik gewoon wat er is... mijn writers kunnen max. 12x aan en dan heb je schijven die op 16x
beschreven kunnen worden. Veel keuze heb je niet... CD's op 52x liggen in de winkel... mijn writers doen maar 32x.... Niet echt veel keuze...
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=34689304
hier staat het een en ander aan vraag en antwoord tussen! wellicht dat TS hier iets aan heeft.

persoonlijk zou ik kaarten kopen van een bekend merk. ikzelf heb altijd kaarten van Sandisk, deze zijn wat duurder maar hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Transcend en Kingston zijn beide redelijk bekend qua naam en zullen dus ook niet slecht zijn? na wat googlewerk kwam ik wel tegen dat de meeste imitatie of merkloze kaarten toch qua Video vaak snel ophouden met filmen.

edit: ik onderbouw het hier dus puur op mijn eigen gevoel en ervaring!
Canon
Jan59

Deze kaartjes zou ik willen adviseren :
http://www.kamera-express.nl/Geheugen-e ... l_card.htm

En wel 2 stuks, is duur ! Maar je hebt dan wel iets wat heeelll lang meegaat. Als je volgend jaar een 60D koopt zijn ze er nog goed voor !
Mocht je volgend jaar een heel serieuze fotoshoot moeten doen, bedrijfs-jubileum of huwelijks jubileum dan kun je vertrouwen op dat spul.

Gelukkig is het niet zoals met mode.... :lol: iedereen koopt 30mb/sec. van sandisc omdat ze rood zijn...... :roll:

En...... heel veel plezier met je camera ! Koop goed spul en heb weinig zorgen over kwaliteit en zo... je leeft tenslotte maar een keer !
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Beste Jan59 ik zie nog steeds geen onderbouwing alleen een leuk verhaal, maar dat lees je in de kinderboeken/sprookjesboeken ook. En spijt me je te moeten schrijven dat ik persoonlijk gezien je argumenten geen waarde hecht aan je adviezen en het stiekem toch een beetje onzin vindt wat je verkondigd. Je argumenten zijn helaas niet gestaafd op feiten, maar op aannames. Graag een verwijzing naar een gedegen test of onderbouwd met echte feiten ;-)

Zoals gezegd wil ik best wel wat aanemen en leren, maar dan wel met een goede uitleg :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Jan59

Sorry, dan kan ik je niet helpen.
Ik heb dus niet een laboratorium tot mijn beschikking en tientallen geheugen kaartjes en allerhande meet-toestellen om
het een en ander te bewijzen. Dan raad ik je aan om de diverse firma's te vragen voor test raporten.
Veel geluk met het uitzoeken van de laboratorium-technische onderzoeken om een geheugen kaartje te kopen... :roll:
Ik pak gewoon een 60mb/sec kaart van Lexar / Sandisk.... ben ik klaar in 5 minuten...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Jan59 hier heb je geen laboratorium voor nodig. Krijg een beetje het idee dat je vooral gaat voor groter en sneller gezien je reacties. Ben nog niet overtuigd of dat nou echt altijd nodig is. Als dat wel het geval is? Dan graag een onderbouwing met feiten en niet met aannamen. Spijt me te moeten schrijven dat ik je adviezen hierop het forum echt in de wind sla voorlopig.

Je vergeet volgens mij iets je bent zelf bezig met overtuigen dat een snellere kaart de beste optie is. Ik vraag enkel om je argumenten eens te onderbouwen. Dit doe je helaas niet.

Maar ik staak het reageren bij deze (dwalen te veel af en winnen er per saldo niks mee).
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Jan59

Ok, if you can read and understand some english, i did a search for you. Maybe you can find what you are looking for.
If that isn't what you are looking for... sorry... and yes... it seems to be better to stop this...

http://www.sdcard.org/home/

thanx for cooperation.

(i am not a complete idiot, some parts are still missing here)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

nieuwsgroepen schreefCOLONMet welke maximale snelheid kan de 550D zijn data wegschrijven? maw, welke klasse SD kaart is zinvol en welke klasse is overkill? Het enige wat ik over de klasse van de kaart in de handleiding vind is dat je voor filmen minimaal een klasse 6 nodig hebt, maar ik heb de camera hoofdzakelijk voor het maken van foto's :-)
Zie ook
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=82820
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=84594
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Er was een tijdje geleden iemand die op een akoestische (en grafische) manier de snelheid bepaalde waarmee hij achter elkaar foto's kon schieten. Ik ga eens zoeken of ik dat draadje terug kan vinden.

Zijn methode zou je kunnen gebruiken om een paar kaartjes in je eigen camera te benchmarken.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Deze kaartjes zijn ruim voldoende voor de 550D: Sandisk Extreme III SDHC 8GB Class 6.

Ik gebruik zelf deze in mijn 500D (ook voor incidenteel filmen) en heb er nooit (snelheids)problemen mee gehad:
Sandisk Ultra/ Ultra II - SDHC 8GB Class 4.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Een derde update van mijn vraag. Ik had de vraag mbt de snelheid ook aan Canon gesteld, het antwoord is een ware teleurstelling, je vraagt je af of ze hun eigen producten wel kennen bij canon. Hieronder het antwoord van Canon:

Geachte heer Mein,

Hartelijk dank voor uw e-mail en belangstelling in Canon producten.

Naar aanleiding van uw bericht ben ik voor u op zoek gegaan naar informatie. Jammer genoeg is de gevraagde informatie niet beschikbaar, onze excuses hiervoor.

We adviseren om een class 6 geheugenkaart te gebruiken. We kunnen namelijk niet garanderen dat een class 10 geheugenkaart goed functioneert in de camera. Het is wel mogelijk dat een class 10 geheugenkaart goed functioneert, maar dat is afhankelijk van de kaart/fabrikant.

Indien u er zeker van wilt zijn dat een bepaalde geheugenkaart goed functioneert in de camera, kunt u het beste met de camera naar bijvoorbeeld een fotospeciaalzaak gaan en vragen of er daar geheugenkaarten beschikbaar zijn voor te testen.

Ik vind het jammer dat de gevraagde informatie niet beschikbaar is, maar hopelijk heb ik u toch wat verder op weg geholpen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben over deze zaak of wilt u op deze mail reageren klik dan binnen 5 dagen op de volgende link.

Met vriendelijke groet,



M** P**
Canon Consumenten Support

Telefonisch Support:
Tel: 020 7219 103
Openingstijden: 08:00 – 17:30 uur (maandag t/m vrijdag)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Misschien hebben ze bij de Keuringsdienst van Waarde nog een baantje voor je. Daar zoeken ze zaken uit als waar het bos is waar de bosvruchten vandaan komen die in de yoghurt zitten. :D
Jan59

Tja... dat is dan leuk ! Eventueel is het daarom beter om de nieuwste firmware van de camera te gebruiken.
Ze hebben dan het gebruik van de snellere kaartjes er in opgenomen, er staat op de snellere kaartjes : UDMA
Dat zit dus ook in je computer, een snelle manier om het geheugen aan te spreken.
Mocht je de ins & outs van geheugenchips willen weten, raad ik je aan om Google te gebruiken :
UDMA of Different Memory Access je komt dan een hele berg info tegen, nogal technisch gedoe.

Op Compactflash kaartjes staan dus weer andere benamingen dan de SD kaartjes...
Op Compactflash staat iets van zo-en-zoveel mb per seconde en op de SD staat ; (hier staat nogal wat info)
http://www.sdcard.org/developers/tech/speed_class/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Nog een keer Rob Galbraith, ook al staat het daar niet vergelijk het dan met een 7D of een 60D of ed. Of schrijf hem een mailtje. Gemiddeld zie je dat kaarten voor het wegschrijven tussen de 11 en 20Mb per seconde nodig hebben. Zoals IK al meerdere keren heb aangegeven kom je dus met een Sandisk Ultra II al goed weg, maar die zijn er volgens mij niet meer.

Snelheid en nieuwigheid hebben niets met qualiteit te maken dus zijn de 8Gb of 16Gb kaarten van Sandisk Etreme III 30Mb/sec voor jou de betrouwbaarste, snelste, betaalbare. Waarbij ik je 2x 8Gb aanraad ipv 16Gb. Scheiden over meerdere kaarten is betrouwbaarder, echter als je ze alle 2 kwijt raakt ben je net zo veel kwijt als 1x 16Gb.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jvanarkel schreefCOLONScheiden over meerdere kaarten is betrouwbaarder, ..
Niet als je de kaart nooit uit de camera haalt :wink:
Dat is de veiligste manier.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar