Met welke snelheid kan de 550D zijn data wegschrijven?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dan moet je thetered gaan schieten zonder kaart Jan :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

YMMD (Your Mileage May Differ).
Een kaart met voldoende capaciteit hoef je niet te wisselen (en daar kan geen speld tussen).
Kan permanent in de camera blijven als je de kaart leeghaalt met de EOSutility (of zo).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Leeghalen via een usb verbinding is zo jaren 80 en langzaam. Dan is een Ultra II kaart dus voldoende :) Dat die kaarten zo snel zijn heeft meer met overdrachtsnelheid te maken en dan hangt het er ook nogmaar vanaf welke je gebruikt. Ik heb een Trust (excuses voor het schelden) tig in een ding tergrootte van een pakje lucifers van aluminium onverwoestbaar en gaat overal mee en een Lexar UDMA reader, maar die is veeeeeeeeeeeeelen malen sneller. Maar alle 2 sneller dan usb kabeltje nog los van het verbruik van de accu's op die manier. En ik gooi mijn oudere kaartjes niet weg, zo heb ik altijd nog 1x1Gb kaarten van Sandisk Extreme III die heel af en toe nog als extra erbij komen. :)

Maar goed gemiddelde genomen zal een 16Gb Extreme III 30Mb/sec. kaart de meest gangbare en mooie kaarten zijn denk ik, in kaarten land.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Ik had in deze rubriek ook berichtje geplaatst met wat snelheids testjes, maar deze is verplaatst naar de rubriek accessoires. Dan maar even zo, de link:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=85839
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

boels069 schreefCOLONY
Een kaart met voldoende capaciteit hoef je niet te wisselen (en daar kan geen speld tussen).
Met gemak hoor. :lol:
Ook al is de kaart nog niet vol, het kan zijn dat ik hem aan iemand mee wil geven die alvast met de beelden aan de slag kan. In de tussentijd wil ik wel door fotograferen, het kan misschien wel een uur duren voordat ik de kaart terug zie. Dus dan is een extra kaart wel zo handig
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jan59

boels069 schreefCOLONYMMD (Your Mileage May Differ).
Een kaart met voldoende capaciteit hoef je niet te wisselen (en daar kan geen speld tussen).
Kan permanent in de camera blijven als je de kaart leeghaalt met de EOSutility (of zo).

+1 ! Nu zit er een kaartje van 32Gb in m'n camera. (60mb/sec van Lexar) :roll:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar