Paar 7D film vragen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
johntelleman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 09:50

Een paar (film) vragen over de 7D:
* Welke snelheid kaart voldoet om mee te filmen?
* Mijn Studio 12 van Pinnacle accepteerd geen MOV bestanden.
Hoe zet je die om naar bv MPEG, of kan er een codec in Studio 12?
De Site van Pinnacle geeft weinig goede raad...
* Welke workflow is het meest effectief om van MOV een HD fillumpie te maken.

John.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Hoi Lohn,

Kijk hier eens http://www.videomontageforum.nl/forum/u ... um_summary" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je het al geprobeerd de bestanden eerst op de HD te zetten alvorens ze in Studio te importeren?

Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
Ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 505
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 18:01
WoonplaatsCOLON Megen

Hoi.

Met die mov bestanden heb ik inderdaad ook zitten prutsen. Ik ben later over gestapt op Pinnacle 14HD. Die ziet die bestanden wel. Maar na de zoomexperience heb ik adobe premiere elements 9 geinstaleerd werkt ook prima. Wel eerst de bestanden op de pc gezet.
Ik gebruik 2 kaartjes van 16 gb met een schrijfsnelheid van 60mb/s, maar ik denk dat dezelfde kaart met 30mb/s ook wel werkt.
Ik hoop dat je wat aan de info hebt? ;)
Groeten Raymond

Canon EOS 7D, 18-135 IS , Canon EF 100 - 400 1: 4,5-5,6 L is. Canon EF 28mm 1.8 usm, Canon extender EF 1.4X II, benro 3 pootstatief C257 met KB-0 head.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Hallo John

een vraag mbt de snelheid van de kaartjes heb ik in het verleden ook al eens gesteld, naar aanleiding daarvan heb ik zelf wat geëxperimenteerd, zie link:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=85839" onclick="window.open(this.href);return false;

De discussie daaraan vooraf:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 52&t=85785" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn geval gaat het om een 550D maar qua filmen op full HD vergelijkbaar. De handleiding* van de 550 adviseert om een klasse 6 kaartje te gebruiken voor filmen, maar met een klasse 4 gaat het ook goed. Wel had ik mijn kaartjes voor gebruik geformatteerd zodat je geen last hebt van fragmentatie. Als je nog tot aanschaf zou moeten overgaan zou ik voor de zekerheid klasse 6 nemen . . . en nu stop ik mijn verhaal want de 7D maakt natuurlijk gebruik van CF kaarten ipv SD. De gemeten data snelheid in mijn experiment staat los van SD of CF kaartjes.

Voor het monteren van filmpjes gebruik ik Final Cut Pro 6, die kan ze gewoon lezen. Weet niet of Final Cut Express of iMovie ze ook in een keer kan lezen, maar misschien zijn er weer anderen die daar wel ervaring mee hebben.

Vraagje aan jou, heeft de 7D ook een bestands limiet van 4 GB (±12 min) bij het filmen of kan de 7D doorgaan tot het kaartje vol is?

* wat staat hierover in de handleiding van de 7D
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

De 4GB is een limiet van het FAT bestands syteem wat wordt gebruikt.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Mehari schreefCOLONDe 4GB is een limiet van het FAT bestands syteem wat wordt gebruikt.
Ook als ik het kaartje formatteer in het exFAT formaat dan blijft de 4GB beperking voor film in de 550D, misschien dat de 7D icm CF wel groter kan.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Tot zover ik weet ondersteunen de Canon camera's nog niet het exFAT bestandssysteem.
Het zou inderdaad mooi zijn als dat in een volgende firmware upgrade werd meegenomen.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

johntelleman schreefCOLON * Mijn Studio 12 van Pinnacle accepteerd geen MOV bestanden.
Hoe zet je die om naar bv MPEG, of kan er een codec in Studio 12?
Je zou MPEG Streamclip (gratis) kunnen gebruiken voor de conversie.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Pieterr schreefCOLONTot zover ik weet ondersteunen de Canon camera's nog niet het exFAT bestandssysteem.
In de handleiding van de 550 wordt wel melding gemaakt van exFAT, en een exFAT geformatteerde SD kaart werkte wel in de camera.
johntelleman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 09:50

nieuwsgroepen schreefCOLONHallo John

Vraagje aan jou, heeft de 7D ook een bestands limiet van 4 GB (±12 min) bij het filmen of kan de 7D doorgaan tot het kaartje vol is?

* wat staat hierover in de handleiding van de 7D

4 Gb....

John.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Was het niet zo dat hij 1 film van 4GB op kan nemen. Als je na 3 minuten stopt kan hij toch weer 4GB wegpompen.
Dus met 16GB in totaal 4x4GB = 48 minuten film??
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

nieuwsgroepen schreefCOLONOok als ik het kaartje formatteer in het exFAT formaat dan blijft de 4GB beperking voor film in de 550D.
Iemand in het dpreview forum beweert dat de 4GB limiet geen technische reden heeft, maar opgelegd zou zijn door EU regelgeving. Camcorders zouden anders belast worden dan DSLR's die slechts beperkt in lengte kunnen filmen. In hoeverre dit verhaal klopt weet ik niet.
JTF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2005 15:07

Ik heb van de week mijn eerste filmpje in elkaar geflanst en het was best simpel.

Het MOV bestand via Prism Video File Converter (freeware) omgezet naar WMV (alles mogelijk natuurlijk)

Dat bestand geopend met Windows Live Movie maker (ook gratis). Eerst wat prutsen en ontdekken maar dat wijst zichzelf. Daarna een titel en afkondiging gemaakt, muziekje eronder en online zetten ... klaar in een uurtje.

http://www.vimeo.com/18054795" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gebruik een gewoon CF kaartje van Sandisk, 8Gb extreme 2. Gaat perfect dus.
7D, 24-70 2.8L, 70-200 4L, 300 F4, 550 EX, 1.4x II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar