[VerzamelTopic] EOS-1D X

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Nu is er ook de DxOMark voor de 1D X
http://www.dxomark.com/index.php/Camera ... nd3)/Canon
Trek zelf je conclusies. Ik zeg niks. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

tja... viel te verwachten natuurlijk :)
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zat er wel in, ja...
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hoe handig en fijn een groot dynamisch bereik ook is (en Canon loopt wat dat betreft achter), je hebt er alleen wat aan als je (fors) nabewerkt (zoals het oplichten van donkere delen).

De afbeeldmedia (scherm, papier) hebben een veel lager dynamisch bereik dan de camerasensor; de winst van een (zeer) hoog dynamisch bereik van de camera is voor veel toepassingen beperkt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, ik weet niet of Canon daar in achter loopt.
Ik fotografeer nu met een Nikon D3. Die mag ik toch wel vergelijkbaar stellen met mijn 1D mk III destijds. Wanneer het iso omhoog gaat (tot 1600, want dan is het bij de Nikon ook echt niets meer) dan heb ik het idee dat het dynamisch bereik van mijn Canon toch mooier en groter was. De D3s en D4 kan ik niet vergelijken, die liggen in de handen van collega's. Maar aan de andere kant heb ik ook nooit een mk IV of mk X gehad
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Bij de Nikon/Sony D800-sensor is de ruis duidelijk lager; donkere partijen zijn meer op te krikken (zelf geprobeerd aan de hand van test-NEF's).

Het punt is dat het oplichten van donkere partijen het zichtbare dynamische bereik niet vergroot door de beperkingen van het afbeeldmedium.
Voor "realistische" fotografie voegt een groter dynamisch bereik niets toe, soms wel aan de "artistieke" fotografie en beslist wel bij onderbelichte opnamen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

"Test shot":
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... t-new-york" onclick="window.open(this.href);return false;
Slide show:
http://nymag.com/thecut/2012/11/more-im ... lide=00002
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 5 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

boels069 schreefCOLONBij de Nikon/Sony D800-sensor is de ruis duidelijk lager; donkere partijen zijn meer op te krikken (zelf geprobeerd aan de hand van test-NEF's).
Is er al bekend of Nikon nog steed ruisonderdrukking toepast op de NEF's van de nieuwe generatie camera's?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik dacht het niet; een simpele fourierbewerking in ImageJ geeft niet aan dat er "gerommeld" is.
(Alleen als er na die bewerking duidelijke patronen zichtbaar zijn zou er iets aan de hand kunnen zijn)

Vermoedelijk komt de mindere ruis door het grotere effectieve oppervlak van de fotodiodes door meer van de ondersteunende elektronica in aparte lagen onder te brengen.

Er is een firma (naam en link is mij even ontschoten) die er plezier in heeft om camerasensors door te zagen en laag voor laag weg te slijpen.
Voor een paar honderd euro per sensor zijn de rapporten verkrijgbaar; wel interessant maar niet echt doenlijk. :wink:

P.S.: Ik moet maar eens kijken op amateur-astronomische sites; die zijn er meestal als de kippen bij om iets af te branden als het nodig is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Verrvolg op "Test shot":
http://www.poynter.org/latest-news/medi ... over-shot/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Afgelopen vrijdag tijdens een wedstrijd bleef de sluitertijd vast staan op 1/640 terwijl ik hem op 1/1000 had ingesteld in M. Nu verdraaid het bovenste instelwiel wel vaker als ik moet wisselen tussen de ene en de andere camera. Ik wilde via het bovenste instelwiel verdraaien om terug te keren naar 1/1000 bleek deze helemaal niet meer te reageren. Aan / uit zetten hielp niet en zelfs de accu twee keer verwijderen had geen effect. Naar een andere modus switchen ging ook niet. Gelukkig schoot mij ineens de Q knop te binnen enzo kon ik toch de instellingen veranderen maar het gaat natuurlijk veel omslachtiger dan met het oog voor de zoeker en draaien maar.

Kortom ik balen dat dit zich dit aandient bij een camera van drie maanden oud. De rest van de tijd heb ik regelmatig het bovenste instelwiel verdraaid om toch te kijken of hij toevallig weer zou gaan werken. En wat blijkt na een minuut of twintig kon ik de draaiknop gewoon gebruiken. Gevalletje raar. De camera was wel vochtig vanwege vocht / mist in de lucht en in combinatie met mijn warmere handen wat een vorm van condens. Maar daar zou de camera gewoon tegen moeten kunnen, mijn eerdere en andere 1d heeft vele malen meer vocht meegemaakt en nog nooit een kick gegeven.

Kortom de vraag, is er iemand bekend met dit fenomeen?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Niet toevallig de lock button aangezet?
Je zal niet de eerste zijn :-)
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

DigiLife schreefCOLONNiet toevallig de lock button aangezet?
Je zal niet de eerste zijn :-)
Lock button voor het bovenste instel wiel bij de ontspanknop? (ik bedoel niet dat grote wiel achterop)
Of is er een lock button waar ik geen weet van heb?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Elizabeth Kreutz photographs ‘Ironman’ with the EOS-1D X
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... ironman.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ángel Martínez on shooting sports with the EOS-1D X

Being the Official Photographer for one of the world’s biggest football clubs – Real Madrid – is an exciting and demanding job. Canon Explorer Ángel Martínez, a lifelong Canon user, has held this role since 2002 and knows all about the pressures of capturing great images of the key action for immediate publication. CPN writer Pablo Carballo spoke to Ángel Martínez about photographing sports with the EOS-1D X DSLR and the EF400mm f/2.8L IS II USM lens.
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... os-1d_x.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Changes:
Firmware Version 1.2.1 incorporates the following improvements and fixes.
1. The function to disable the Image size selection button has been added.
* Please see the instruction manual "EOS-1D X Firmware Version 1.2.x Additional Function" (PDF file) included in the downloaded firmware 1.2.1 folder for information on how to intentionally disable this button, after the firmware update 1.2.1 has been installed in the camera.
2. Fixes a phenomenon in which Err 70 and Err 80 may occur during certain shooting conditions.
https://www.usa.canon.com/cusa/professi ... ndSoftware
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Ben nu inmiddels ook in het bezit van de 70-200 2.8 IS II en de 24-70 2.8 II. Moet zeggen: deze lenzen zijn voor deze camera gemaakt. Van voor tot achter scherp en geen vervorming.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Illuminatus schreefCOLONNu is er ook de DxOMark voor de 1D X
http://www.dxomark.com/index.php/Camera ... nd3)/Canon
Trek zelf je conclusies. Ik zeg niks. :mrgreen:
Verduld, Nikon nog altijd beter?? Als je dus echt het beste van het beste wilt hebben, dan zou je qua camera's dus over moeten stappen.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

En dan mis je het beste van het beste van de objectieven :wink:

Aan dynamisch bereik heb je niets tot weinig als persfotograaf (omdat je snel de platen de wereld in wilt sturen); wel aan fps en daar is Canon (op dit moment) niet te verslaan.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zeg dat wel. 14fps. Nog 10 erbij en we kunnen gaan filmen. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar