Vrijheid

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

In m'n laatste topic (dec. 2015) had ik al laten doorschemeren m'n camera zo goed als aan de wilgen te hebben gehangen. En hoewel hij daar nog steeds best vaak hangt, klim ik toch ook steeds vaker op de ladder om hem even naar beneden te halen.
De keus om definitief te stoppen met professionele fotografie is de enige juiste beslissing geweest. Hiermee heb ik m'n 'vrijheid' terug gekregen en komen bijna als vanzelf regelmatig weer 'plaatjes' bij me binnen die ik meteen spontaan wíl gaan fotograferen.
De druk is van de ketel, de stoom is afgeblazen; fijn om weer te kunnen genieten van fotografie!



Hieronder in een reeks hoe mijn herwonnen 'vrijheid' zich de afgelopen weken in foto's heeft geuit. Het is geen serie, maar verteld met beelden het verhaal.


1. De camera hangt in de wilgen:

49562


2. Heerlijk om zomaar weer op een gewone maandagochtend spontaan met de kleinkinderen in de tuin plaatjes te maken:

49495


3. Helaas voor hem, is deze lieverd nu wel steeds vaker slachtoffer van mijn nieuw herwonnen vrijheid:

49561


4. 35 jaar getrouwd. Je kunt zelf statig geportretteerd worden, maar 't is toch veel creatiever om je oude trouwjurk (letterlijk) in het zonnetje te zetten:

49560


5. Vorige zomer zag ik het vingerhoedskruid natuurlijk ook prachtig bloeien, maar de zin om het te fotograferen ontbrak volledig. Fijn dat die zin er nu wel weer is:

49559


6. "Op een dag is het omslaan van de bladzijde je beste keuze. Er is meer in het boek dan de pagina waar je bleef hangen"
Mijn eyeopener, het verdiende een foto:

49563

Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Mooi, Ina, welkom terug.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

De eerste foto vind ik echt heel mooi, de tweede heel sprekend voor je boodschap.
Als je van je hobby je beroep maakt heb je geen hobby meer. :wink: (ooit de reden waarom ik, gelukkig, mijn andere hobby niet tot inkomstenbron heb gemaakt)

Ik kijk uit naar nog meer foto's!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Fijn dat je er weer van kunt genieten,
dan kunnen wij dat ook!

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Dank Rien, Gerard en Frank!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Anoniem 3

Toch razend knap dat je met doe oude camera zulke prachtige foto's kunt maken ;)
Geniet van je nieuw verworven hobby!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ja goed hè! Kun je nagaan hoeveel moeite het me heeft gekost om met de nieuwe camera die oude te fotograferen :D
Bedankt voor je reactie, Gabriël!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtige comeback!!!!! :D :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooie foto's. Goed dat je weer terug bent.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ina! Top dat je er weer bent, en wát een genot om je foto's weer te zien! "vroeger" zeiden we hier vaan: "da's een echte Ina", en dat is nog niet veranderd zie ik. Gelukkig!

Welkom terug, en dat we nog maar veel mogen genieten van de resultaten van jouw herwonnen vrijheid (die je hier schitterend hebt uitgebeeld, by the way).
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Een heel mooi foto/verhaal, Ina.

Als ik even voor mezelf mag spreken, v.w.b. vrijheid.
Ik kan alleen in vrijheid fotograferen.... Sterker, ik weet nooit wanneer mijn volgende foto gemaakt zal worden, wellicht morgen weer, overmorgen, misschien pas over een half jaar.... Ik volg de (wil/energie/inspiratie) die in mij verschijnt, maar wanneer dat is weet ik niet, dat kan ik niet afdwingen.... Als ik dag in dag uit verplicht werk zou moeten afleveren denk ik dat ik volgende week zou stoppen met fotografie... Ik heb meer zoiets van:' i go with the flow' (lees: wil/energie/inspiratie) die zich aan mij aandient.


Welkom terug.... 8)
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Jo, Michiel, Marco en Natuurfreak ook jullie bedank ik graag voor de hartelijke reacties! Doet je toch goed.
Ik draag EOSDigitaal een warm hart toe; heb hier zo ontzettend veel mogen leren.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar