Alpenjuweeltjes

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Niet dat dit géén lentejuweeltjes zijn maar ik kon er in de titel geen lentejuweeltjes 2 van maken.
Dit plantje komt namelijk uit de Alpen en is niet in onze Flora terug te vinden.
Tijdens een weekje vakantie in Zuid-Tirool in 1981 kreeg ik van de pensionhouder op het einde van de week een polletje Potentilla alba mee.
Dit plantje is een soort uit de roosfamilie en zoals de geslachtsnaam al verraadt een neefje van alle ganzeriksoorten(Potentilla) hier.
In onze tuin welke in de 30 jaar dat we er wonen nog géén enkel korreltje kunstmest en alle andere onnatuurlijke producten heeft ontvangen, doet dit plantje het uitstekend.
Het is een lage grond-bedekker en het bloemetje is ongeveer zo groot als een Eurocent.
In gunstige omstandigheden kan de bloei zich als een wit tapijt ontwikkelen.


1. Een beginnende bloei. Twee bloemetjes weten te isoleren en er een dromerig, sprookjesachtig plaatje van proberen te maken dmv het fotograferen door de bladeren van zeer laaghangende hulsttakken.
Afbeelding
2. Detailopname
Afbeelding
3. Gespeeld met wat waterdruppels.
Afbeelding
Jo
Laatst gewijzigd door 1 op j.jennekens, in totaal 13 keer gewijzigd.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

prachtige plaatjes, Jo... met name de kleuren en het dromerige van #1 en daarna #2.... Ook een leuk verhaal....


Rob,
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik had zonder meer geloofd dat het bosanemoontjes waren. Mooie serie met nr 1 als favoriet vanwege door mooie herhaling en de omgeving.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar