Bumblebee

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem

Hommel is zo gewoon. De Engelse naam verwijst naar zijn/haar afkomst: het is namelijk een lid van de bijenfamilie (apidae).
Dit is een aardhommel die zich diep in een brembloesem gewrongen heeft.
Het stuifmeel kunnen de vrouwtjes met behulp van nectar en hun voorpoten tot een klompje samen plakken aan hun achterpoten en zo vervoeren naar het nest. (Bron: Wikipedia)

AfbeeldingIMG_0589-2-3 by Gabriel van Asseldonk
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie hommel in typerende positie: zonder kop, met stuifmeelklomp ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Knap gedaan, moeilijk te fotograferen want die beestjes blijven geen seconde stil zitten bij mij.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtige kleuren en fraaie uitsnede ook!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem

Dank U, dank U.

Helemaal bijzonder als ik vertel hoe ik deze foto gemaakt heb.
Omdat het zo stevig waaide, kreeg ik de brembloem, want daar ging het mij om, niet goed scherp.
Ik heb dus één takje vastgepakt met mijn linkerhand, terwijl ik de camera met externe flitser in de rechterhand hield.
Door het takje naar mijn toe en van mijn af te bewegen kreeg ik het scherp. (lens op MF, zoals bij macro mijn gewoonte is).
Twee foto's van de bloem gemaakt, zie ik plotseling iets vreemds in de zoeker. Toch nog maar een paar keer afgedrukt, met bovenstaand resultaat.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar