Zandblauwtje:

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Nader bekeken.............

De naam brengt mogelijk wat verwarring en kan overkomen alsof het om een vlindersoort gaat.
Het is echter een lieflijk plantje uit de klokjesfamilie. Zij groeien voornamelijk op zanderige bodems wat de naam al verraadt en dat kan omdat het wortelstelsel tot bijna 1 meter diep kan reiken.
Het plantje heeft wat sprookjesachtigs en ieder jaar wil ik er wel eentje op de plaat gezet hebben.
Daarvoor moet ik wel de directe woonomgeving verlaten want op de Zuid-Limburgse Löss is hij moeilijk te vinden...........
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op j.jennekens, in totaal 13 keer gewijzigd.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Doet mij aan een gasvlammetje denken ;) als foto van een bloem is'tie voor mij te soft.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Je weet dat ik misschien als géén ander steeds zulk soft sfeertje (in licht, contrast en scherptediepte) probeer te zoeken.
Maar uiteraard respecteer ik je reply ten zeerste!!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Klopt, dat weet ik, Jo. Maar daarom hoef ik 't niet mooi te vinden ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Zo is het maar net............. :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik vind de foto wel geslaagd, de scherpte zit naar mijn gevoel op de juiste plaats.
Voor Zandblauwtjes hoef ik maar in mijn tuin rond te lopen, ze staan er massaal op onze schrale Kempense zandbodem.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Geluksvogel!!! Ik ben al altijd erg gecharmeerd geweest van dit schitterend klokje!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik kan het als artistiek portret van een bloem waarderen, vooral door de scherpte verschillen. Mocht het bedoeld zijn om te laten zien wat een zandblauwtjes is dan volg ik Marco daarvoor is de DoF wel erg klein gehouden...
Apple fan, Canon volger...
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Als ik zie welke prachtige kalkflora jij op dit forum post, dan dacht ik ook vaak wat een geluksvogel is Jo. Het doet me wel plezier dat je mij een geluksvogel noemt, tevreden zijn met hetgeen je hebt is een mooie deugd.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel allemaal!!! :D :D :D

@Wicher: Wat denk je zelf? :D :D :D
@Paul: Ik kan net als jij dat kan, genieten van het allerkleinste of allerminste. Ik ben 67 en mijn ouders zijn er al héél lang niet meer, maar ik kan me een uitspraak van mijn moeder nog voor de geest halen als was het gisteren. Die zei altijd: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Ik weet niet of deze uitspraak ook bij jullie gebruikt wordt, maar ik ben blij dat ik op die wijze opgegroeid ben en de natuur onvoorwaardelijk heb mogen leren respecteren.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Die uitspraak kennen wij hier ook Jo, mijn ouders zaliger hebben mij ook heel sober groot gebracht, moest ook wel in een gezin van 7 waar enkel mijn vader voor het inkomen zorgde. Toch blik ik tevreden terug op mijn jeugd en heb zeker niet het gevoel iets te hebben gemist. Ik ben nu 65 en heb tijdens mijn loopbaan zeer hard gewerkt en mij constant bijgeschoold waardoor ik mijn nu wat meer luxe kan veroorloven. Maar, als die luxe morgen zou wegvallen, dan zal ik nog steeds gelukkig zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar