Amaryllis + UPDATE

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem

Soms heeft gedwongen opruimen zin.
We, mijn vrouw en ik maar voornamelijk eerstgenoemde, zijn bezig met een interne verhuizing. Mijn mancave met relieken van 30 jaar computerwoede krijgt een andere bestemming.
Er moet dus veel weggegooid/gegeven worden. Oude laptops, scanners met keurafwijking, kilometers netwerkkabels, een twintigtal muizen, honderden cd's met software van toen en een dito aantal floppy's.

Maar.... ook een lichtpuntje:
Enkele fototassen moesten worden uitgezocht.
En uit één daarvan kwam een ooit aangeschafte ringflitser met aanpassingsringen tevoorschijn.
De flitser was nog voorzien van Eneloop accu's, die een opslag van enkele jaren zonder problemen hadden doorstaan.

Ik had al een idee om de bloeiende amaryllis buiten in het donker te dompelen en er dan een foto van te maken.
Nu was de tijd dus rijp. De flitser op de 90mm Tamron macro geschroefd en enkele foto's gemaakt. Heel voorzichtig natuurlijk en niet teveel geflitst, want je weet in deze vuurwerkvrije tijden maar nooit of er ergens een BOA op de loer ligt....

Hieronder een eerste resultaat.
Ik heb de foto expres een vierkante uitsnede meegegeven, van wege de vorm van de bloemen.

Tips zijn welkom. Zelf dacht ik er al aan om morgen een kleiner diafragma te gaan gebruiken om een diepere scherpte te creëren.

Afbeeldingamaryllis vierkant by Gabriel van_Asseldonk, on Flickr

En hieronder dezelfde bloem, maar een dag later, dus verwelkter...
Ook de instellingen zijn veranderd, met name een kleiner diafragma.

Afbeeldingamaryllis vierkant 2 by Gabriel van_Asseldonk, on Flickr
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem, in totaal 19 keer gewijzigd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Hele mooie foto, de vierkante uitsnede past er goed bij alsook de symmetrie in de foto is in dit geval goed gekozen. Ook de scherptediepte vind ik oké alsook de zwarte achtergrond, ik kan er eigenlijk niets aan afkeuren.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

denk dat ik iets meer scherptediepte mooier zal vinden, dus ik wacht nog even op het vervolg :-)
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

ik heb er eigenlijk ook heel weinig op aan te merken, maar denk dat ik zelf voor net iets meer licht en "doortekening" in de donkere delen zou gaan, om het geheel net wat sprekender te maken, waarbij iets extra scherptediepte dit effect versterkt en het helemaal top maakt.....
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar