Frozen

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

De voorbije dagen waren er mooie bevroren dauwdruppels te zien. Het viel mij echter behoorlijk tegen om die mooi in beeld te krijgen. Deze foto is uit de hand genomen met flits op 1/200sec, iso 100 en f 16 om een zwarte achtergrond te krijgen zodat de ijskrisstallen beter zichtbaar werden. Ik ben er zelf niet 100% tevreden over, misschien hebben jullie enkele tips.

Afbeelding
Anoniem

Mooie waarneming en lekker scherpe foto.
Je vraagt om een tip: Ik vind dat het takje te precies de hoek inloopt, waardoor het geheel gekunsteld overkomt.
Misschien dat aan de bovenkant wat meer zwart zou kunnen laten, zodat het takje wat vrijer lijkt.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dank je wel Hubble voor je opmerking, ik had deze speciaal zo gekropt om het takje door de hoek te laten lopen. Misschien een beetje te opvallend, hier een aanpassing.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Hij is mooi scherp, achtergrond is mooi zwart, maar, ondanks het koude wordt ik er niet warm van....... Compositie mist denk ik iets, misschien is een detail van het geheel meer aansprekend, zomaar een gedachtenspinsel, bijv in een vierkante uitsnede
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hm, lastig. Scherpte is prima, maar ik ervaar hetzelfde: de foto doet me niets. De tak nét uit het hoekje vind ik al wel iets beter, maar desondanks is 't mijn keus niet.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

Ik heb er even een eigen draai aan gegeven, dwz een vrije uitsnede van gemaakt.
En ik ben zo vrij geweest om in te breken in jouw topic.
Ben je het er niet mee eens? dan verwijder ik hem weer.

Afbeeldingtakje ©Paul by Gabriel van_Asseldonk, on Flickr
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Geen probleem Gabriel, jou uitsnede maakt in ieder geval de foto wat spannender omdat er minder verloren ruimte is.
Zelf vond ik de foto ook niet 100% maar wel iets vrij uniek voor de tijd van het jaar.
Alvast bedankt voor alle opmerkingen.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

De airscape van Gabriel doet in ieder geval goed, blijf ik er nog steeds niet helemaal blij van worden
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik vind het wel een mooie foto, en het maakt mij ook niet zoveel uit waar het takje nu precies zit..

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik snap het idee van een zwarte achtergrond, maar misschien maakt dat de foto te steriel. Iets van kleur/vage achtergrond zou misschien werken.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ik kan me bij Kiran aansluiten. Het onderwerp is wel prachtig scherp en belicht neergezet. :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dank je wel Kiran en Jo voor de opmerkingen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar