In donker sferen..........

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ja een plaat passend binnen mijn persoonlijk gevoel. Maar er schijnt wel licht in de duisternis.........
Eentje met kleine DOF(hoe kan het?). Elk bloemetje is maar 2mm in doorsnede.
Om deze te kunnen maken moet je volledig plat....
Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het bewijst dat onderuit gaan ook mooie dingen oplevert, Jo. Ik vind het een prima foto, maar denk dat'ie nog mooier zou zijn als er zich bij de bloem rechts in beeld niet nog een bloem achter had bevonden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank voor je positief kritische woorden Marco!!! :D :D :D
Dit bloemetje(Kalkwalstro) heeft eigenlijk een schermpje als bloemhoofd. Ik had het "straaltje" moeten wegknijpen om aan jouw tip te kunnen voldoen. En dat doe ik nooit, zeker niet bij zulk een zeldzamer exemplaar.. Neemt niet weg dat jouw opmerking helemaal terecht is.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik vind het ook een zeer geslaagde foto Jo. Van je verklaring dat je geen bloempjes wegknipt om je foto mogelijk nog beter te maken, daar word ik heel blij van. Ik heb veel respect voor fotografen die een mooie foto proberen te maken en toch de natuur niet willen beschadigen.
Blijf de moed erin houden Jo, en komen beslist terug mooie en gelukkige dagen in je toekomst.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

j.jennekens schreefCOLON 30 Nov 2021 18:08Ik had het "straaltje" moeten wegknijpen om aan jouw tip te kunnen voldoen. En dat doe ik nooit, zeker niet bij zulk een zeldzamer exemplaar.. Neemt niet weg dat jouw opmerking helemaal terecht is.
Dat zou ik ook zéker niet van je vragen, wetend dat je dat nooit zou doen. Ik had zelf meer aan een nét iets ander standpunt gedacht.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Hij is gaaf Jo. Snap de opmerking wel, en zonder de natuur schade aan te doen, kan zoiets ook digitaal.
Maar ook ik vind dat een vorm van nabewerking waar ik niet blij van wordt, het is de kunst om de plaat te schieten imo

Verder hoop ik dat die lichte gloed uit de achtergrond weer helder wordt, zodat al het zwart verdwijnt, uiteraard persoonlijk bedoeld
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dankjewel heren voor jullie reacties met héél veel lichtpuntjes.......... :D :D :D

@Marco: Ik wilde graag dat blauw in de BG meenemen. Dus ik was enigszins beperkt vwb mijn standpunt.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar