Orchideeën van de Wrakel

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De Wrakelberg is een kalkhelling van het Staats Bosbeheer gelegen tussen Etenaken(gemeente Gulpen-Wittem) en Colmont(gemeente Voerendaal).
Dit gebied is niet vrij toegankelijk voor publiek vanwege de rijke zeldzame Flora- en Fauna-aanwezigheid.
Ik mag hier legaal vrijelijk fotograferen..........
Afgelopen jaar was één van de minder actieve fotojaren van mijn kant. Ik heb wel wat foto's kunnen maken al waren de momenten wel erg spaarzaam.
Hier 2 soorten orchideeën.
De eerste is het Soldaatje, maar omdat hier ook Purperorchis bloeit kan het ook een hybride zijn.
De tweede is de Grote Muggenorchis.
Er volgen nog wel meer plaatjes van afgelopen tijd want ik ben door de vertelde omstandigheden wel behoorlijk achter geraakt.
Bedankt voor het kijken!!!
Fijne Sinterklaasavond!

Jo ;) ;) ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Beide foto's vind ik mooi, de eerste geeft een mooi detail van de bloem en de tweede laat je ook mee genieten van de groeiplaats. Heel goed te begrijpen dat zulke gebieden niet toegankelijk zijn, je zou wat zien denk ik.
Vorig jaar ben ik in de Voerstreek nog eens gaan wandelen, die mooie weilandjes van weleer zijn bijna allemaal opgekocht door paardenliefhebbers, met een dure omheining eromheen, niet meer toegankelijk en helemaal stuk gelopen door die paarden. En, weg alle mooie flora.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

foto 1 is mijn persoonlijke favoriet
alleen de bloem is scherp, verder is er eigenlijk niets in onscherpte herkenbaar, zeer fraai!
Hierdoor geeft de plaat rust, en veel kijkplezier

foto 2 is ook mooi, maar onrustiger en daardoor wat meer zoekend in het kijken voor mij
als ik aan de onderkant de boel weg snij tot bijna aan de witte bloem/halm links onder, dan vind ik persoonlijk het beeld wat krachtiger worden en prettiger kijken, maar da's puur persoonlijk

Mooi dat je hier vrij kan fotograferen, want het is er zeer zeker wel de moeite waard Jo!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Paul en Steven bedankt vcoor jullie reacties!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar