In de Biesbosch

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Vond ik vanmorgen nog wat planten en juffers

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. vond het wel een grappige foto
Afbeelding

8.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Op je eerste 4 foto's vind ik je onderwerp iets te centraal staan.
Foto 6 zou ik mooier vinden als je dat blad links weg zou croppen.
De laatste foto vind ik erg mooi, alleen jammer van die lichte vlekken bovenin. Die zou je misschien weg kunnen klonen.
Als ik trouwens naar foto 1 kijk heb ik het idee dat deze foto op ware grootte beter is.
Mag ik vragen welke lens je gebruikt hebt en welk softwareprogramma?
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ziet er prima uit, wel jammer dat het onderwerp bij enkele foto's, zoals bij #1, 3 en 5 vrij centraal staat. Door het onderwerp iets uit het midden te plaatsen met de vrije ruimte als kijkrichting maakt een foto in de meeste gevallen nog iets spannender/boeiender. :wink:

Het zijn er iets te veel om ze allemaal te bespreken.....
1. jammer dat de achtergrond nog iets zichtbaar is, hierdoor komt de libel minder mooi los van de achtergrond, de exif is helaas niet aanwezig dus kan niets zeggen over het driafragma.
3. rechtsboven in beeld had denk ik een mooiere compo gegeven ook zou je eventueel kunnen proberen deze vanaf gelijke hoogte te fotograferen, dit geeft toch weer een andere effect en compo als van bovenaf
5. jammer van het harde zonlicht
8. een mooie tegenlicht opname
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Bedankt voor je tips en advies

Ik heb een 105 mm F2.8 USM macro gebruikt van het merk sigma, in combi met een eos 400D en soms met en soms zonder statief

Het programma faststone en photoshop CS zijn gebruikt, het watermerk wordt erop gezet met het programma copyright
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik ga met Bartje mee in het commentaar. Met daarbij de opmerking dat je weer een sterkere serie hebt neergezet! :wink:
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

@bartje, als ik bij 3 rechtsboven had genomen, had ik in de sloot gelegen, was voor mij geen optie :wink: 3 beten van een paardevlieg en ongeveer 20 muggebulten in 2 uur vond ik de max. :wink:

@digilike dankjewel, begin de lens nu eindelijk een beetje te kennen, wat toch behhoorlijk tegenviel, als ik soms zie wat mensen dan als eerste foto met een nieuwe lens plaatsen, heb ik daar echt bewondering voor
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Macro is een heel moeilijk onderdeel omdat je maar op zo'n beperkt gebied moet werken ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

ja een kat is soms toch practischer
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mabeline schreefCOLON...als ik soms zie wat mensen dan als eerste foto met een nieuwe lens plaatsen, heb ik daar echt bewondering voor
Ik mag het misschien niet hardop zeggen maar ik denk dat die dan al stiekum geoefend hebben. :wink:

In de sloot vallen moet je zeker niet doen, zonde van je apparatuur...... :mrgreen:

Maar door bij #3 iets je camera te bewegen komt de vlieg vanzelf in de rechterbovenhoek, daar hoef je jezelf niet voor te verplaatsen.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

BartjeD schreefCOLON
Mabeline schreefCOLON...als ik soms zie wat mensen dan als eerste foto met een nieuwe lens plaatsen, heb ik daar echt bewondering voor
Ik mag het misschien niet hardop zeggen maar ik denk dat die dan al stiekum geoefend hebben. :wink:
Dat idee heb ik soms ook, maar ik zeg niets :wink:

en wat betreft 3 daar ga ik mee aan de slag
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

allemaal heel mooi, maar nr 1 en 8 zijn mijn favoriet. De lichte vlekken erboven storen mij helemaal niet.
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

dankjewel Kiran :D
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

ik sluit me gezellig aan bij het commentaar van Bartje en Digilike :D
nette serie heb je neergezet hoor!
ik heb zelf deze lens ook 3 dagen in bezit en nog volop aan het oefenen, valt mij ook nog best tegen moet ik zeggen :wink:
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

ben ik toch gelukkig niet de enige, maar we komen er wel, stug door blijven oefenen en een beetje geluk
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

gelukkig is het wel erg leuk dat oefenen :D
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Mabeline schreefCOLON
BartjeD schreefCOLON
Mabeline schreefCOLON...als ik soms zie wat mensen dan als eerste foto met een nieuwe lens plaatsen, heb ik daar echt bewondering voor
Ik mag het misschien niet hardop zeggen maar ik denk dat die dan al stiekum geoefend hebben. :wink:
Dat idee heb ik soms ook, maar ik zeg niets :wink:
Als iemand voor de eerste keer foto's maakt met een nieuwe lens kunnen die wel degelijk meteen redelijk goed zijn. Als je, net als ik, overstapt van een 60mm macrolens naar een 100mm macrolens is dat echt niet moeilijk, maar het blijft wel degelijk een splinternieuwe lens die je voor de eerste keer gebruikt en waarvan je zelf benieuwd bent naar het resultaat. Overstappen van macro naar portret dat is andere koek en daar zul je wel degelijk veel oefening voor nodig hebben om dat onder de knie te krijgen.
Gebruikers-avatar
Mabeline
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Dordrecht

ja zeker weten voor je het weet is er een halve dag om, zeker met dat mooie weer
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Het gaat steeds beter zeg :!: 1 en 5 vind ik de beste uit je serie.
De scherpte zit er goed in!

groeten,

Arjan.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

nette serie, al het kritische is al gezegd.

Ik vind het leukste nog steeds van macro dat je vrij snel met eenvoudige middelen leuke onderwerpen hebt en natuurlijk het lekker rondwandelen in de natuur, je vergeet alles en iedereen om je heen, lekker ontspannen jij met je camera.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Zeker een nette serie, zeker als dit de eerste is.

Ik ken dat in de Biesbosch dat gesteek etc. je loopt daar niet echt veilig :cry:

Rob
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar