Niet veel meer te spotten

Maak hier je (vliegtuig)spotters afspraken. Meld hier ook verwachte speciale kisten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

28 maart is de laatste vlucht van de laatste KLM Fokker 50, dus ik denk dat ik er dan ben. Ideetje om weer met 'n hele groep te gaan?

Zal daar eerdaags even 'n draadje over openen, al moeten we dan even goed bedenken hoe we het vervoerstechnisch gaan doen. Hou dit forum dus even in de gaten :).

(Nu eerst scheikunde leren voor morgen :P.)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Zondag 28 Maart staat nog niet ingepland, Zou kunnen wat mij betreft!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Tja, ik vraag me alleen maar af Waarom?
Je staat daar toch niets in de weg?
Of is het weer een anti-terroristische maatregel en voor onze eigen veiligheid bla, bla, bla
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

Chef BBS politie Kennemerland schreefCOLONGeachte Spotters,
In 2008 heb ik via spottersites namens de politie Kennemerland bekend gemaakt dat er een bureau Buitenbewaking Schiphol was opgericht om voornamelijk het buitengebied van de luchthaven Schiphol te beveiligen. Ik vraag uw aandacht voor het volgende. Gelet op de toestand in de wereld geldt voor de luchthaven Schiphol volgens het alerteringssysteem terrorismebestrijding een lichte dreiging.
Dit houdt onder andere in dat de politie Kennemerland in nauwe samenwerking met de Koninklijke marechaussee in het gebied op en rond de luchthaven mensen en voertuigen controleert. De afgelopen anderhalf jaar is er een aardig netwerk opgebouwd met spotters, bewoners en anderen die in het gebied actief zijn.
Het gebied rond de luchthaven, ruwweg begrenst door de Drie Merenweg, N201, Ringvaart vanaf de Aalsmeerderbrug tot de N232,de N232 tot de Drie Merenweg is bij wet aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Hier kunnen wij (politie en marechaussee) als daar aanleiding voor is extra bevoegdheden toepassen. Hierbij moet u denken aan preventief fouilleren, auto doorzoeken, verpakkingen openen.
Met de gemeente, provincie Noord Holland, EBB, politie Kennemerland, Koninklijke Marechaussee en de AAS is recent een schouw gedaan in het buitengebied. In het bijzonder om eens goed te kijken naar de 3 meter grens bij de hekken en om duidelijke bebording en belijning aan te brengen zodat niet alleen mensen kunnen zien dat ze ergens niet mogen staan maar dat er ook opgetreden kan worden. U hebt kunnen zien dat er op sommige locaties zogenaamde “varkensruggen”zijn aangebracht om het fysiek onmogelijk te maken dat er een voertuig geplaatst kan worden. Overige parkeer, inrij en stopverboden zijn en worden aangebracht om veel mensen te stimuleren gebruik te maken van de aangewezen spotterplekken. Het is geen kwestie van spottertje pesten maar er voor zorgen dat de veiligheid op en rond de luchthaven maximaal gehandhaafd blijft.
Veel spotters zitten elke dag in het gebied en daar zijn ook goede contacten mee. Deze mensen komen wij natuurlijk ook op plekken tegen die niet officieel aangewezen zijn.
Het criteria is hier dan ook, zorg dat uw auto ergens op een legale plek geparkeerd staat.
Als daar aanleiding voor is zullen wij u aanspreken en uw identiteit controleren.
Daarnaast wil ik op deze wijze ook meer bekendheid geven aan hoe u een verdachte situatie kunt melden en bij wie.
Het SCC (security control centre) 020- 6013000
Marechaussee op de luchthaven via 0900-8844 vraag naar marechaussee Schiphol.
Bijvoorbeeld als er iemand probeert over het hek te klimmen of u ziet een vreemde situatie op het luchthaven terrein.
Politie Kennemerland via 0900-8844 voor vreemde c.q verdachte situaties in het buitengebied. Bij verdachte situaties informeren de meldkamers elkaar altijd dus melden bij 1 meldkamer is voldoende.
Als iedere seconde telt is natuurlijk 112 aan de orde. Bijvoorbeeld als er iemand onwel wordt op een spotterplek, u ziet een luchtvaartongeval of er dringen mensen het luchthaventerrein binnen. Hebt u een melding of een foto van een situatie en deze heeft geen spoed kunt u die mailen naar PostbusBBS@kennemerland.politie.nl .
Ik sta een helder en rechtvaardig beleid voor en zal er ook veel aan doen om deze vorm te geven en te handhaven. Ik realiseer mij ook dat ik aan de ene kant uw medewerking vraag en aan de andere kant zal handhaven daar waar nodig. Dit zal zeker hier en daar maatwerk vragen en frictie geven. Daarnaast ben ik bereid in overleg in persoon uitleg te geven over onze afdeling BBS.
W.J.P.M. Warmerdam
Chef BBS politie Kennemerland PostbusBBS@kennemerland.politie.nl
Bron: www.scramble.nl
Gebruikers-avatar
flyer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 16:01
WoonplaatsCOLON amersfoort

Even reageren op dit bericht........

Het is dus NIET zo dat je helemaal niet meer mag parkeren aan de oot- of westzijde van de Polderbaan.
Je mag alleen niet parkeren op de rotondes.
100m daarvoor mag dus gewoon nog wel!!!!

En laat ik daar nu alijd aL parkeren, want met je smoel bovenop de baan is ook maar niks;)
Dus vrienden......geen reden voor paniek :D
De parkeervakken langs de Aalsmeerderweg (rwy 06/24) blijven ook gewoon bestaan.

bron: politie Kennemerland

gr,
Freek
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=33458">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!

-------------------------------------------------------
Canon EOS 40D, Sigma 17-70 f/2,8-4,5 , Canon L f/4 70-200 USM
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Pfieuw! Dat scheelt. Als je nog gewoon in het gras kunt staan is dat geen probleem, die extra 30 meter lopen lukt nog wel :D!

Dank voor dit blije nieuws!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Als jullie nog eens iets leuks willen zien.
Op Vliegbasis Twenthe staat een T-33 aan de grond, hij had technische problemen dus hij is hier aan de grond gezet.
Hij blijft nog wel even staan aangezien de piloot een bepaalde aantekening had.. een andere nieuws site meld dat de piloot geen brevet had.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar