Hoekzoeker 1,25x 2,5x direct leverbaar

Samen voordelig inkopen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Vanwege prijsverlaging leverancier en goedkopere verzendmogelijkheid:

Nieuwe prijs: € 50,- incl. traceerbare DHL pakketzending en EOS-sponsoreuro TM.

Direct leverbaar!

Symboolfotos
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27167[/img] [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27168[/img] [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27166[/img]
Met adapterplaatjes, compatibel met bijna alle SLR en DSLR camera's.

Geinteresseerd? Mail naar accus@300d.nl met als subject 'hoekzoeker'.

Zelf handig met Ebay? Daar zijn natuurlijk vergelijkbare exemplaren te koop.
Laatst gewijzigd door 12 op MvQ, in totaal 25 keer gewijzigd.
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Op het moment is er 1 stuks hoekzoeker 1x direct beschikbaar voor verzending binnen NL.

MvQ
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

PB send
www.johanvanderwielen.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

osrry voor de late reactie: maar dank voor de snelle levering en goede service (als altijd :wink:)
www.johanvanderwielen.nl
kanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 17:14

Martin: de bestelling en levering verliep prima, vandaag alles binnen gekregen en het ziet er geweldig uit: fraai helder beeld, soepele scherpstelling. Bedankt voor je service.
Noboddy's perfect.
I'm noboddy.

Camera met wat L objectieven, flitser en statief
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

En bedankt maar weer Martijn! Prachtig ding en snelle levering.
bvsteyn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 13:15

Misschien een beetje 'noob' vraag, maar waar is de 2x vergroting handig voor? Lijkt me juist dat je geen vergroting wil hebben bij het close fotograferen van bijv. een paddestoel?
30D | BG-E2 | EF 18-55/3,5-5.6 | EF 70-300/4-5.6 IS USM | EF 50/1.8 II | 580EX
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

bvsteyn schreefCOLONMisschien een beetje 'noob' vraag, maar waar is de 2x vergroting handig voor? Lijkt me juist dat je geen vergroting wil hebben bij het close fotograferen van bijv. een paddestoel?
Je kunt voor handmatig scherpstellen even wat beter inzoomen om te kijken of het echt wel scherp is (je ziet dan niet meer het hele beeld). Ik was bang dat die extra functie weer ten koste gaat van de helderheid van het beeld. Omdat ik niemand ken met een 2x om het eens te bekijken, en erg onder de indruk was van de kwaliteit van de 1x, heb ik daarvoor gekozen.
bvsteyn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 13:15

eos4all schreefCOLON
bvsteyn schreefCOLONMisschien een beetje 'noob' vraag, maar waar is de 2x vergroting handig voor? Lijkt me juist dat je geen vergroting wil hebben bij het close fotograferen van bijv. een paddestoel?
Je kunt voor handmatig scherpstellen even wat beter inzoomen om te kijken of het echt wel scherp is (je ziet dan niet meer het hele beeld). Ik was bang dat die extra functie weer ten koste gaat van de helderheid van het beeld. Omdat ik niemand ken met een 2x om het eens te bekijken, en erg onder de indruk was van de kwaliteit van de 1x, heb ik daarvoor gekozen.
Thnx voor je antwoord! Misschien dat iemand met een 2x hier op in kan haken?
30D | BG-E2 | EF 18-55/3,5-5.6 | EF 70-300/4-5.6 IS USM | EF 50/1.8 II | 580EX
dutchguy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2006 11:59
WoonplaatsCOLON Vlak bij Arnhem

Ik heb zelf de 1-2x versie. Ik ben er wel redelijk tevreden mee ondanks 2 minpuntjes:
- Doordat de hoekzoeker nogal groot is, zit hij niet echt strak op de camera en moet ik bij 2x zoom de zoeker iets trekken om de display te kunnen zien
- De hoekzoeker heeft wat lichtinval aan de bovenkant (opgelost met een klein stukje zwart tape)

De 2x zoom is wel erg handig bij het handmatig scherpstellen (vooral bij macro-fotografie).
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Waar heb je dat stukje tape gedaan ? (Ik wil zelf ook zo'n hoekzoeker bestellen en had nog geen minpunten gezien....)
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik heb de 1x en vind het een wereld ding, mis het zoomen totaal niet, lekker groot en helder beeld en zit goed strak op de cam.
www.johanvanderwielen.nl
dutchguy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2006 11:59
WoonplaatsCOLON Vlak bij Arnhem

Peije schreefCOLONWaar heb je dat stukje tape gedaan ? (Ik wil zelf ook zo'n hoekzoeker bestellen en had nog geen minpunten gezien....)
Aan de bovenkant van de hoekzoeker, waar hij gemonteerd zit aan de camera. Daar scheen bij mij wat licht naar binnen wat storend was.
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Ik heb de Seagull 1x-2x op mijn 30D en die zit ook prima op z'n plek. Geen vervelende lichtinval en hij zit ook zeker niet los. Wat mij wel opviel, was dat er enig "gefrot" nodig was om het hulpstukje voor de 30D aan de hoekzoeker te monteren. Anderen die dit herkennen?
Overigens heb ik uit kostenoverwegingen mijn hoekzoeker zelf via eBay besteld, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het exact dezelfde is als die van MvQ. Hij lijkt er echter wel als 2 druppels water op, dus ik vermoed dat het gewoon dezelfde is. Seagull lijkt me geen merk dat 37 varianten op hetzelfde thema op de markt brengt ;-)
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Een vraagje aan degenen die er eentje hebben: geeft deze hoekzoeker een links-rechts correct beeld, of is het gespiegeld? Ik heb er nu één waar dat het geval is, en dat is vrij lastig :(. Maar veel gebruik ik het niet, dus wil er ook niet teveel aan uitgeven.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
dutchguy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2006 11:59
WoonplaatsCOLON Vlak bij Arnhem

Jamie schreefCOLONIk heb de Seagull 1x-2x op mijn 30D en die zit ook prima op z'n plek. Geen vervelende lichtinval en hij zit ook zeker niet los. Wat mij wel opviel, was dat er enig "gefrot" nodig was om het hulpstukje voor de 30D aan de hoekzoeker te monteren. Anderen die dit herkennen?
Overigens heb ik uit kostenoverwegingen mijn hoekzoeker zelf via eBay besteld, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het exact dezelfde is als die van MvQ. Hij lijkt er echter wel als 2 druppels water op, dus ik vermoed dat het gewoon dezelfde is. Seagull lijkt me geen merk dat 37 varianten op hetzelfde thema op de markt brengt ;-)
Nou, echt los zit hij bij mij niet, maar ik kan hem wel iets buigen, helemaal star zoals een flitser zit hij niet. Misschien dat ik inderdaad het hulpstukje niet helemaal goed heb gehad. Ik zal er eens naar kijken.
dutchguy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2006 11:59
WoonplaatsCOLON Vlak bij Arnhem

fokkedeboer schreefCOLONEen vraagje aan degenen die er eentje hebben: geeft deze hoekzoeker een links-rechts correct beeld, of is het gespiegeld? Ik heb er nu één waar dat het geval is, en dat is vrij lastig :(. Maar veel gebruik ik het niet, dus wil er ook niet teveel aan uitgeven.
Zover ik me kan herinneren is hij niet gespiegeld.
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

fokkedeboer schreefCOLONEen vraagje aan degenen die er eentje hebben: geeft deze hoekzoeker een links-rechts correct beeld, of is het gespiegeld? Ik heb er nu één waar dat het geval is, en dat is vrij lastig :(. Maar veel gebruik ik het niet, dus wil er ook niet teveel aan uitgeven.
PB is about to be sent ;-)
Enne, mijn hoekzoeker geeft een correct beeld van de werkelijkheid, geen gespiegel dus.
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
j.corts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2006 13:09
WoonplaatsCOLON Flevoland
CONTACTCOLON

Werkt deze hoekzoeker ook een EOS 350D?
[size=75]Een Canon met steeds meer of beter glaswerk en een tas vol andere rommel[/size]
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ja hoor, past op de 350D.

MvQ
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar