Timer Remote TR-90, Draadloze Remote, Flash Trigger.

Samen voordelig inkopen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Wender
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 15:07

Nikon verkoopt op KE zon soor statief plaatje (lijkt op dat plaatje van de cactus triggers).

Nikon heeft tog dezelfde hotshoe en zou dus moeten functioneren?
Gebruikers-avatar
HaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2005 22:59
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Phottix RF Luxe remote is :lol:

Hebbe ! (besteld dus :wink: )
Christiaan

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar ik wil wel graag alles weten ;)
Gebruikers-avatar
HaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2005 22:59
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

HaZee schreefCOLONPhottix RF Luxe remote is :lol:

Hebbe ! (besteld dus :wink: )
En ontvangen! :D
Christiaan

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar ik wil wel graag alles weten ;)
Anoniem 4

Na per email wat nadere informatie te hebben gekregen, heb ik de Phottix Strato Wireless Remote and Flash Trigger op donderdag 5 februari besteld. Omdat de gelijktijdig bestelde accu’s nog niet op voorraad waren (was ik van op de hoogte), is de bestelling door Martijn op 10 februari verzonden per DHLforYOU. Door een misverstand heeft Martijn mij dat niet direct gemeld. Op 11 februari kreeg ik van hem de Track&Trace-code. Voor mij en voor de meesten van ons is van belang op welke dag een pakje wordt bezorgd, want er moet iemand voor thuis zijn. Dat moet je regelen. Uit het volgsysteem meende ik te kunnen afleiden dat het pakje op donderdag 12 februari zou worden afgeleverd, maar dat bleek ijdele hoop. Door overmacht was de bezorging uitgesteld tot de eerstvolgende bezorgdatum. Wat dat ook mocht betekenen. De volgende dag echter weer dezelfde mededeling. Door actie van Martijn richting DHL werd het pakketje toch nog aan het eind van die dag bezorgd. Anders had ik niet alleen donderdag en vrijdag, maar ook nog zaterdag thuis moeten blijven om op bezorging te wachten.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128690[/img]
Tot overmaat van ramp bleek Martijn per abuis het verkeerde type Remote te hebben toegezonden. Nadat ik hem dat had gemeld, heeft Martijn de volgende dag (zaterdag 14 februari) de goede versie bezorgd bij DHLforYOU en mij de Track&Trace-code gemaild. Dit in de veronderstelling dat het nu wel weer goed zou gaan.
Nadat het pakje 3 dagen op het DHL Servicepoint ligt zonder dat er iets gebeurt, stuur ik op 17 februari een mailtje naar DHL waarin ik ze tot actie maan en stel dat ik geen herhaling wil van de gang van zaken met het vorige pakje. Op 18 februari ontvang ik bericht dat het pakje op donderdag 19 februari zal worden bezorgd. Met twee man/vrouw sterk van ’s-morgens vroeg tot ’s-avonds laat de hele dag aanwezig om het pakje in ontvangst te nemen, lees ik ’s-avonds rond 22.00 uur dat de geadresseerde niet thuis was. Nu een woedend mailtje gestuurd naar DHL. De volgende middag (weer vrij of thuiswerken) uiteindelijk toch bezorgd.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=128691[/img]
Conclusie: DHLforYOU is een onbetrouwbare bezorgdienst. Het is volstrekt onduidelijk wanneer een pakje wordt bezorgd, want ook de vermeldingen in het pakketvolgsysteem zijn op dat punt onbegrijpelijk.
Voor een paar euro meer kan een pakketje worden verzonden met TNT Post. Ik heb daar heel veel ervaring mee. Als je bij de meeste webwinkels voor 15.00 of 16.00 uur besteld, wordt het pakje vrijwel altijd de volgende dag afgeleverd. Hun track&trace-systeem levert wel begrijpelijke mededelingen op.
Over Martijn (MvQ) op EOS Digitaal en Aq4U.nl niets dan lof voor zijn niet aflatende service. Het was nu wel de goede versie, degelijke kwaliteit en goed verpakt.
Bestellen bij hem kan ik dus zonder meer aanbevelen, maar als je niet dagen in onzekerheid wil zitten over de levering van zijn pakketje, vraag hem dan te verzenden via TNT Post. Kost een paar euro meer, maar scheelt je veel ergernis en bovendien (vrije) tijd en geld.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

DHL was vroeger een "respectabele" bezorgdienst.
Nu zijn ze verder gegaan met Van Gent & Boos , of Van Gent en Hopeloos.

Het verhaal van met 4 man thuisdienst en tóch de bezorger missen is voor zo iets niet vreemd.
Zakelijk flikken die lui het om een pakje ergens op het terrein te dumpen en nota bene zèlf (de bezorger dus) de handtekening voor ontvangst te zetten.
Ik kan me de frustratie indenken.
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Phottix RF Luxe remote besteld en ook weer twee accu's.
Snelle levering en alles prima in orde.
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

De combi flash-trigger / remote is niet meer leverbaar. Nu wel een losse flash trigger, zie startpost.

MvG
MvQ
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Iemand ervaring met de Hotshoe flash trigger, dus niet de combi?
Heb intresse voor op mijn 30D, maar lees er nog niets over.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Je hebt altijd de mogelijkheid om hem te retourneren als hij niet bevalt.

Ik heb enkele stuks op voorraad.

(P.s. in de startpost ook Timer-Remotes toegevoegd)
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

weet ik, maar scheelt hoop moeite van beide als dat zo zou zijn, dan ervaring makkelijk hier natuurlijk.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Dennis120506
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2009 18:12
WoonplaatsCOLON Dronten

vandaag een Hotshoe flash trigger besteld en geld overgemaakt nu maar wachten bij de brievenbus :D
1000D EF-S 18-55 / Oreston 1.8 50 mm (M42)
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

De trigger vandeweek netjes bij me aangeomen net als de accuá en de grip voor mijn vrouw haar 400D.
Het verzenden naar een DHL punt werkt goed kan je het zelf daar afhalen.

Kan iemand mij vertellen wat de toevoeging van het kabeltje naar de zender is van de trigger?
Hij zoet het zonder ook kwam ik achter.
Word deze daarmee weer opgeladen?
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Dennis120506
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2009 18:12
WoonplaatsCOLON Dronten

Ik denk dat dat voor een studio flitser is, zeker weten doe ik dit niet :oops:

Ik ben er in iedergeval blij meer die van mij is afgelopen vrijdag einde van de middag aangekomen.

Dennis
1000D EF-S 18-55 / Oreston 1.8 50 mm (M42)
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

CitizenJay81 had het indertijd over het kunnen fotograferen van sterrensporen door de afstandsbediening op 'HOLD' te zetten. Kan dat bij deze draadloze afstandbediening ook?
Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

lange loep schreefCOLONCitizenJay81 had het indertijd over het kunnen fotograferen van sterrensporen door de afstandsbediening op 'HOLD' te zetten. Kan dat bij deze draadloze afstandbediening ook?
Gr.
Jeroen
Op alle remotes zit de zgn 'bulb' functie, oftewel lang open zetten.

mvG
MvQ
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik heb een nieuw type Remote Flash Trigger binnen, welke via een zender op de camera wordt aangestuurd OF door een andere flits (flitst dan dus mee).

Normale prijs wordt 35 euro voor de set, maar dit model kan, tegen tegenprestatie van een 'review' voor 30 euro incl. verzending worden aangeschaft.

Interesse?
accus@300d.nl
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

yep, mail verzonden
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Segusoda
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 12:20
CONTACTCOLON

vorige week ook besteld nu afwachten op de post.

Guus
Gebruikers-avatar
Segusoda
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 12:20
CONTACTCOLON

Hai , heb een probleempje :wink: heb van alles geprobeerd :? maar ligt het soms aan de Metz 44 af-c4 dat de flits niet werkt ?? het lampje voor ontvanger doet het wel . Camera canon d50.

groeten Guus
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Guus, mocht je het nog niet gedaan hebben, stuur me ook even een mailtje!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar