adapter EF-R

Moderator: Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Plaats reactie
gelukj47@gmail.com
Shooter
Shooter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mei 2020 21:15
Locatie: Goes

Onlangs een EOS R6 aangeschaft bij Kamera Express. Naar volle tevredenheid geleverd (met 24-105 mm). Via CPS reward actie zit ik nu te wachten op de adapter voor mijn EF lenzen.
Deze kan echter nog wel 90 dagen duren!!! Heeft iemand daar ervaring mee? Duurt dat echt zo lang, dan kan ik beter maar een extra adapter kopen, die heb ik binnen 24 uur in huis.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jul 2013 20:18

Ik heb anderhalve maand op mijn EF-R adapter moeten wachten. Het goede nieuws is dat die perfect werkt met EF-lenzen op mijn Eos R5, maar het was naar mijn gevoel ook (te) lang wachten.
Veel succes met je Eos R6 en hopelijk even tevreden als ik met mijn R5.
gelukj47@gmail.com
Shooter
Shooter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mei 2020 21:15
Locatie: Goes

Bedankt, dus maar een apart bestellen!!
gelukj47@gmail.com
Shooter
Shooter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mei 2020 21:15
Locatie: Goes

Adapter inderdaad los besteld; was per omgaande binnen. De gratis adapter "zit" de volledige 90 dagen uit; zou 17 febr. 2021 aflopen....ben benieuwd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jul 2013 20:18

Tja, Canon had beter die adapter rechtstreeks in de doos van de camera aangeboden. Als je ziet welke weg mijn adapter heeft afgelegd, van DHL Ierland naar DHL Brussel om dan uiteindelijk tot bij mij te komen + een hele hoop administratie die erbij komt kijken, dat heeft toch ook allemaal zijn kost.
Maar, eenmaal in mijn bezit, heb ik er al ongelooflijk veel plezier aan gehad en ben ik die wachttijd allang vergeten. De nieuwe R5 en waarschijnlijk ook de R6 zijn toch wel echt juweeltjes, ik ben er ongelooflijk tevreden over.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3706
Lid geworden op: 08 jun 2008 14:58
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Ook ik ben in afwachting van een adapter. Nog geen datum bekend. Jammer dat dit allemaal zo lang moet duren. Het lijkt me toch dat heel veel R5 of R6 kopers ook de adapter kopen om gebruik te kunnen blijven maken van hun huidige EF of EF-S lenzen. En dat de fabricage hierop afgestemd zou zijn. Dat was voor mij echt wel een belangrijke overweging. Ik heb de adapter nu een paar keer gehuurd voor het weekend en hij werkt prima met de huidige lenzen. De RF lenzen zijn toch vrijwel allemaal nog zeer prijzig.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”