Probleem met Canon EOS 550D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
JoyceBlom
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 19:30

Ik heb een probleem met mijn Canon EOS 550D. Als deze op de automatische functie staat, kan ik vaak niet afdrukken.
Als hij op manual staat, doet hij het dan wel gewoon.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Welke automatische functie?
Wat is vaak niet?
Wanneer dan wel?
Wat heb je zelf al getest met andere instellingen?
Begin bij de basis, volle accu, lege kaart.
Gaat de camera aan?
Wil de camera scherpstellen?
Krijg je daar ook een bevestiging van?(zo nee zet je lens op MF en probeer nog eens)
Krijg je ook een lichtmeting te zien?
Als je toch afdrukt wat doet hij dan (test direct maar even in groenvakje, p&tv&av&M :))
Beetje inzet vanaf jouw kant kunnen we altijd wel waarderen, er lopen hier wel wat slimme rakkers rond maar met zo'n algemene omschrijving kan Jomanda zelfs niets :P
Je weet niet wat je niet weet ! :D
JoyceBlom
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 19:30

Sorry, weet het zelf ook niet goed te omschrijven.

Er is niet een bepaald moment dat hij het wel of niet doet.
Hij drukt niet af als de lens op AF staat, maakt niet uit in welke functie.
Hij gaat altijd gewoon aan, wil alleen niet scherpstellen en afdrukken. Als ik toch afdruk krijg ik busy te zien op mijn scherm ipv de sluitertijd.
Soms moet ik even scherpstellen op de grond en dan doet hij het wel, maar ook dit werkt niet altijd.
Op MF doet hij het dan wel altijd, maakt niet uit in welke functie.
Ik hoop dat dit iets duidelijker is.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Heb je al eens geprobeerd om er een andere lens op te zetten? Dan weet je in ieder geval waar je het probleem moet zoeken: in je lens of in je camera.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Hm, niet willen afdrukken als de lens op AF staat lijkt alsof er een scherpstelprobleem is, maar dat Busy kan ik dan weer niet thuisbrengen. Welke lens gaat het om?

Wat Marco zegt; is het met een andere lens ook? Waar focus je op, vanaf hoe ver? Bij voldoende licht en op een onderwerp met voldoende contrast? Probeer eens naar buiten te gaan met voldoende licht , je camera op een statief, en op voldoende afstand (zeg 2 meter) op AF focussen op iets contrastrijks (dambord ofzo). Doet hij het niet? Laat alles staan zoals het staat en switch hem op MF; doet hij het wel? Dan zal het aan de AF liggen. Merk je geen verschil kunnen we AF misschien al uitsluiten.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Stephan035
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2015 13:49

Wij hebben sinds ook vakantie ditzelfde probleem. Is er een oplossing voor gevonden? Of een oorzaak? Soms doet hij het wel, maar zeer regelmatig niet.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Heeft de lens verschillende focus bereiken?
Afbeelding
staat ie soms in een stand die je bereik beperkt?

[edit] over welke lens gaat het uberhaupt? [/edit]
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar