Help :)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ga er vanuit dat je je trigger binnen hebt. dus ben benieuwd als je nu al betere foto;s hebt gekregen. met 1/125, f8 iso 100 ingesteld op je camera.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Heb de trigger inderdaad al binnen :)

http://tinypic.com/r/i3xvl3/6" onclick="window.open(this.href);return false;

http://tinypic.com/r/4sjj2w/6" onclick="window.open(this.href);return false;

ik moet zeggen ik ben er zelf erg trots op ! heb het idee dat het steeeeds beter lukt :)

Dankzij een aantal van jullie hier!

Bedankt ! en ben benieuwd wat jullie van mijn foto's als beginneling vinden.

Groetjes Leah
Brell

Ziet er goed uit Leah, bij de 2e foto staat er kippevel op het model, je had zeker de verwarming niet aanstaan.
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Hahahah Klopt.. dit was ook even snel ;) hahaha :)
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

na het zien van de laatste foto's. je leert snel, deze zien er een heel stuk beter uit. al lijkt mij iso 800 met 1/80 met een flitszet niet nodig. en bij de 2de 1/30 met iso 100 op f 8 volgens mij kan je beter je flitsset wat sterker zetten (de gemiddelde instellingen zijn ook al aangegeven) want ik denk dat het gezicht (ogen) van foto 2 wel scherper kan.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Als ik de instellingen zo doe als hierboven worden ze veel te donker naar mijn idee...
Maar indd misschien moet ik de instellingen van de flitsers anders instellen :)
Heb vandaag ook een Tamron 28-80mm lens gekregen voor mijn verjaardag dus daar ook lekker mee gaan klooien :)
bedankt voor de hulp :)


groetjes Leah
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Helaas volg je een verkeerde weg. Bij studiofotografie werk je eigenlijk contra. Je stelt je camera in op een vaste waarde en draait je flitsers harder of zachter tot je het gewenste resultaat bereikt. Zo te horen werk jij andersom. Flitsers instellen en dan je camera bijstellen tot je de juiste waarde hebt.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Waarschijnlijk omdat ik gewoon probeer?:P
Ik heb het nu gedaan zoals Arjan zei en mijn flitsers aangepast:) al doende leert men is het toch?

hier een foto met mijn nieuwe lens :) tamron 28-80
op de instellingen : 1/125 f8 iso 100 en heb de flitsers aangepast:)
ik ben persoonlijk erg blij met het resultaat:P maar goed moet ook zeggen dat ik mijn vriend ook wel erg fotogeniek vind:P

http://tinypic.com/r/314dpc9/6" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit beter??

Groetjes Leah
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Best netjes hoor. Gr.
5D + gLas
Brell

Kijk, dat ziet er veel beter uit, niet dat ik een expert ben hoor verre van dat maar ik zie wel gelijk dat deze veel beter is dan de vorige foto's.
En inderdaad is het gewoon veel oefenen welke instellingen het beste zijn. Belichting, plaatsen van de lampen/softbox, achtergronden, hoe een model staat, allemaal zaken die je leert door veel te doen. Succes.

Arnold
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Zowel freddy als arnold bedankt voor jullie reactie:) jaa daarom ik blijf het proberen en gelukkig zie ik zelf de verschillen tussen de vorige foto's en nu ook ! anders zou ik er beter mee kunnen stoppen :) maar hoe mooier ze worden hoe meer uitdaging ik er in zie, en hoe beter ik ze nog wil maken :) maar ben nog maar net bezig dus komt vanzelf :) bedankt !:)
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Goed begin hoor ;-) . Volgende stap is snappen wat je licht doet (dichterbij, verder weg, softbox, hoog licht, enz).

Beste is te beginnen met 1 lamp (je hoofdlicht). En daarmee experimenteren om te zien wat licht doet.
Ook is het raadzaam om andere foto's te bekijken en te gaan proberen zien hoe die genomen zijn, hoeveel lampen, waar ze stonden, enz.

Gebruik je al een grijskaart of nog niet?
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Hee Rob,

Nee, heb nog geen grijskaart nogal druk gehad..de afgelopen tijd met werk enz geen tijd gehad om te bestellen..:P
nu sowieso weer drukte vandaag mn spullen voor mn thuisstudie binnen gekregen dus moet daar nu ook mee aan de slag ;)
hoe druk kan een mens het hebben ;)

Groetjes Leah
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Flink bezig Leah, leuk om te zien en er zit zeer zeker ontwikkeling in. Misschien voor het reageer gemak prettig als het je lukt om ook foto's rechtstreeks in je reactie te plaatsen. Op zich werkt dat prima via het forum maar via andere kanalen kan dit ook. Dat nodigt nog meer uit tot reageren dan wanneer er altijd op een linkje geklikt moet worden.

Succes!
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
crealeah
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013 23:49
WoonplaatsCOLON leeuwarden
CONTACTCOLON

Dat heb ik geprobeerd E7picture alleen lukte me niet..:$ vandaar die stomme linkjes hahaha :) ik vind het leuk om te horen dat er ontwikkeling in mijn foto's zichtbaar zijn :) zelf zie ik dat ook wel maar om het van een ander te horen is altijd leuker :)

Dank je wel !

Groetjes Leah
Brell

Foto uploaden via gebruikerspaneel, persoonlijke album, de foto mag max 900x900 zijn. Wanneer je een bericht maakt dan het volgende gebruiken [photoid]nummer van de foto[/photoid]. Zo moet het volgens mij wel goed komen.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

En waar vind je het nummer van de foto?

Een goede en uitgebreide beschrijving vind je Hier
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Brell

Huuuh jaa, dat was niet zo'n goed actie van mij, voor mij was het simpel, ik liet mij ven gaan hierin. Sorry

Brell
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

maakt niet uit, is zo ook opgelost
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar