Overstappen van 40D naar 5Dmk2 of 6D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Ik zit met diafragma toch al snel op de f8 i.v.m. de scherptediepte. Dat is net het punt dat je stof gaat zien.
Laatst gewijzigd door 1 op Flevospotter, in totaal 28 keer gewijzigd.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

MichielBroerse schreefCOLONAls de TS een FullFrame koopt, welke lens heeft er dan wel volledig bereik, van groothoek tot medium tele? Volgens mij ga je dan ook moeten wisselen...
Met deze kom je dan een heel eind. :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Flevospotter schreefCOLONIk denk dat ik niet geheel duidelijk ben geweest... Ik mis juist de millimeters richting de grote hoek. Zoomen doe ik bijna nooit.
Misschien had je dan beter de 15-85mm kunnen kopen. :wink:
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON
MichielBroerse schreefCOLONAls de TS een FullFrame koopt, welke lens heeft er dan wel volledig bereik, van groothoek tot medium tele? Volgens mij ga je dan ook moeten wisselen...
Met deze kom je dan een heel eind. :D
Vast, maar het blijft wel een hobby :wink:
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Flevospotter schreefCOLONIk zit met diafragma toch al snel op de f8 i.v.m. de scherptediepte. Dat is net het punt dat je stof gaat zien.
Valt wel mee hoor op F8.0. Gewoon af en toe schoon laten maken en er is niks aan de hand.
Als je "bang" bent voor het wisselen van lensen dan is een spiegelreflex niets voor jou.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

jjas schreefCOLON
CrisM schreefCOLONMet een combi 24-105 en de 5DII kan je zowat 90% ( zoniet meer ) van je beelden schieten, idem wat 6D betreft.
Betere platen levert de fotograaf, en de scherpte, je lens ;-)
Laat je budget je keuze bepalen en niet omgekeerd.
Ben ik het niet helemaal mee eens mijn 5d 2 levert scherpere foto's dan mijn excamera de 7d.

Kan kloppen, gezien ik het had over de 6D, niet de 7D.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik kan uit ervaring de 6d warm aanbevelen, m.n. De hogere Iso's geven heel weinig ruis. De ff geeft idd meer groothoek ruimte en dat is bijna altijd welkom, tenzij de echt de sport of natuur in gaat...
Ik vind de 6d prima hanteerbaar en uitstekend bedieningsgemak hebben
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de overstap van de 40D naar de 5Dmk2 gemaakt... en de 40D licht nu bijna alleen nog maar werkeloos in de kast.
Ik doe er alles mee natuur, sport en portret het maakt niet uit.
Met de 6D heb ik geen enkele ervaring en kan daar dus niks over zeggen.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Rocker schreefCOLON
MichielBroerse schreefCOLON En toch wil hij meer ;-)
Volgens mij lees je dan iets te selectief (of begrijp ik je verkeerd.. ;))
Flevospotter schreefCOLONIk denk dat ik niet geheel duidelijk ben geweest... Ik mis juist de millimeters richting de grote hoek. Zoomen doe ik bijna nooit.
Hij geeft zelf juist aan dat hij meer groothoek wil, en juist niet de zoom.. Dus zal de medium tele voor hem ook niet zo belangrijk zijn lijkt me :) Maar dat is een afweging die TS denk ik zelf het beste kan maken inmiddels ;)
Meer groothoek bedoelde ik... Staat er inderdaad ook niet echt handig...
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Flevospotter schreefCOLON
Pieterr schreefCOLON
MichielBroerse schreefCOLONAls de TS een FullFrame koopt, welke lens heeft er dan wel volledig bereik, van groothoek tot medium tele? Volgens mij ga je dan ook moeten wisselen...
Met deze kom je dan een heel eind. :D
Vast, maar het blijft wel een hobby :wink:
En je wint nog steeds niet aan groothoek ;-)
De 15-85 is inderdaad een fijn objectief, met goeie kwaliteit.
Dan zou je 2e hands voor zo'n 400 euro klaar zijn? :-)
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

CrisM schreefCOLON
jjas schreefCOLON
CrisM schreefCOLONMet een combi 24-105 en de 5DII kan je zowat 90% ( zoniet meer ) van je beelden schieten, idem wat 6D betreft.
Betere platen levert de fotograaf, en de scherpte, je lens ;-)
Laat je budget je keuze bepalen en niet omgekeerd.
Ben ik het niet helemaal mee eens mijn 5d 2 levert scherpere foto's dan mijn excamera de 7d.

Kan kloppen, gezien ik het had over de 6D, niet de 7D.
Volgens mij zitten/zaten we niet helemaal op de zelfde lijn.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

@topicstarter... Goede keus, een fullframe camera, de beeldkwaliteit is zoveel mooier tov een APS-C cropcamera. Laat je niet gek maken door opmerkingen als "een spiegelreflex is niet voor jou" omdat je met 1 objectief wilt werken, onzin, zolang er geen fullframe compactje bestaat met een topklasse 24-105 objectief is dat gewoon geen optie :wink: ik heb zelf een 5D2, erg tevreden mee. Op traumflieger.de staat een leuke vergelijkingstest.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik heb een aantal jaar geleden de overstap van een 40D naar een 5DII gemaakt en de 40D als backup gehouden. De 40D heb ik nooit meer gebruikt.....
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Sowieso wil ik nooit meer iets anders dan spiegelreflex.

Heb ooit een 2e hands 100-400mm lens gehad maar die gebruikte ik te weinig om aan te houden. Op een moment dat er weinig aanbod was heb ik de lens met winst weten te verkopen om deels 24-105mm te bekostigen alsmede een iPad mini. Mis de lens niet... Maar allicht over een paar jaar nog maar eens kijken naar een 100-400mm
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

jjas schreefCOLON Volgens mij zitten/zaten we niet helemaal op de zelfde lijn.
Daar ben ik zeker van...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Nu het volgende dilemma:

Camera 6D bij de Mediamarkt 1629 en bij de lokale fotozaak 1749, maar laatstgenoemde geeft wel 5 jaar garantie tegenover de standaard 2 jaar van Mediamarkt....

Nu mag ik er ook wel vanuit gaan dat een product van een dergelijk bedrag ook wel moet voldoen aan een bepaalde levensduur, en naar mijn weten is dat sowieso al meer dan 2 jaar. Mijn 40D heeft er nu 5 jaar trouwe dienst op zitten zonder ook maar 1 storing.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

je betaalt dus 120 euro op voorhand voor een reparatie nie misschien nooit komt. Of je dat acceptabel vindt kun je alleen zelf bepalen.
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Daar zit wat in, en mijn vriendin (jurist) heeft mij net ook verteld dat mocht er na 2 jaar een storing o.i.d. optreden dat de prijs en verwachting tot de levensduur van de camera genoeg juridische grondslagen bieden om een raparatie alsnog onder garantie uit te voeren. Denk dat ik zo eens naar de MediaMarkt ga. Bij de andere winkels krijg ik er weliswaar Adobemeuk bij, maar Première ga ik niet gebruiken, en met Lightroom heb ik de ervaring dat geëxporteerde foto's naar Photoshop "vaal" worden waardoor ik alle bewerkingen beter in Photoshop kan doen.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik zou wel even uitzoeken hoe die 3 jaar extra garantie geregeld is.
Wordt het door de winkel zelf gedaan heb je er na een faillissement niets aan.
Hans
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Nou, bepaalde politieke kopstukken die ik verguis kunnen trots zijn. Heb de economie weer een handje geholpen.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar