Van 7D naar..

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ronniej
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2010 16:46

Goedendag Allen..

Ik ben in het bezit van een 7D waar ik zeer tevreden over ben, maar toch wil ik graag een stapje hoger enkel nu twijfel ik toch sterk naar voor camera ik ga neigen. De 5D Mark 3 is erg interessant maar ook vrij prijzig, is het een overstap waard ?
Ik doe voornamelijk fotografie van Auto's niet langs het circuit maar gewoon fotoshoots. En veel op vakanties van natuur en steden.

Wie kan mij advies geven ?

Alvast bedankt...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Een 7D waar je zeer tevreden over bent...
Terecht denk ik. Een camera die menigeen graag zou willen hebben.
De beroemde wedervragen; Wat mis je in de resultaten van je 7D? En ook niet onbelangrijk, welke lens of lenzen heb je in bezit?

Want Ef-S lenzen gaan niet passen op een full-frame camera, ongeacht of je een 5D3, 5D2 of 6D kiest.
Mis je wat aan kwalitatief glaswerk of grothoek zou ik daar eerder in investeren.
Is je glaswerk prima en wil je puur voor beeldkwaliteit upgraden zou ik er een 6D als extra bij de 7D nemen.
Heb je zowel een werkpaard als een luxe paard enhet beste van 2 werelden.
En zo ook altijd een reservebody.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
ronniej
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2010 16:46

Ik mis eigenlijk niet veel tot niks aan de 7D maar ik zou op de een of andere manier een stapje hogerop willen..

Ik ben in het bezit van:

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM
Canon EF 17-40mm f/4L USM
Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Tsja.

Zoals gezegd; De 10-22 kun je niet gebruiken op een FF camera. Maar daar heb je dan de 17-40 voor beschikbaar.
De rest is prima bruikbaar op een FF. Je wint wat met ruis op hoge iso en de wat betere beeldkwaliteit.
Ik neem aan bekend, maar met een FF "verlies" je telebereik en win je wat op groothoek.
Ik blijf bij mijn advies om er een 6D bij te kopen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Je stuurt in je vraag aan op een 5D MKIII en vraagt eigenlijk waarom je die niet zou nemen? Ik zou gewoon lekker voor de 5D MKIII gaan die wil je toch. Voordeel van de 5D MKIII is dezelfde AF als de 7D, redelijk snelle burst en er is geen body die zulke mooie resultaten geeft en aan je lenzen zal het niet liggen. Alleen de 10-22 heb je over die kan je inruilen samen met de 7D. Dus waarom zou je het niet doen.........

Gr. Chris
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik zou zoals Frank aangeeft dan ook een 6D erbij nemen.
De 5D mark III is mooi, alleen de beeldkwaliteit is net zo goed of zelfs iets minder op hoge ISO's dan de 6D.
Als je het extra SD-slot, uitgebreide AF, 100% viewfinder en magnesium body kan missen, dan zou ik gewoon de 6D kiezen.
Overigens heeft de 6D maar 1 cross-AF-punt, maar deze is gevoeliger dan die van de 5D Mark III.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De verschillen op hoge ISO is tussen de MKIII en de 6D pas zichtbaar op 25600...gaan we dat gebruiken..zal meer niet dan wel zijn :)
Als de TS het geld heeft voor de 5D MKIII zou ik die zeker boven de 6D kiezen..
61 focuspunten vs 11 focuspunten
41 kruisgevoelig vs 1 kruisgevoelig
Magnesium body vs kunststofbody
Lcd van glas vs Lcd van plastic
waterdicht vs niet waterdicht
enz..enz..

Heb je geen hele hoge eisen en fotografeer je puur voor hobby of af en toe een fototje te maken dan is het overwegen van de 6D wellicht een goede optie..mooie body! Ik heb ook met beide in mijn hand gestaan en moeten kiezen tussen deze twee. :)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Ben ook overgestapt van 7D naar 5D mIII en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.
Het werken met fullframe is alsof je teruggaat naar het aloude kleinbeeldformaat.
Met de 7D maakte ik wel aardige opnamen en deze werden vaak geprint op A1 formaat, maar eenmaal
met de 5D III werkende, viel de "kwaliteit" van de 7D tegen.
Hij is prijzig, maar zijn geld waard.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

ronniej schreefCOLONIk mis eigenlijk niet veel tot niks aan de 7D maar ik zou op de een of andere manier een stapje hogerop willen..
Wat bedoel je precies met een stapje hoger?
Duurdere apparatuur of betere foto's.
Voor het laatste zou je ook kunnen volstaan met het volgen van workshops.

Hans.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

ronniej schreefCOLONIk ben in het bezit van een 7D waar ik zeer tevreden over ben, maar toch wil ik graag een stapje hoger ...
moet je een trapje kopen :)
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je kan ook kijken naar een 1D IV, bouw als een baksteen en kan aardig wat geweld verdragen.
Daarnaast in vergelijking met een 7d krijg je betere AF, snellere burst, weathersealing, grotere sensor en niet geheel onbelangrijk veel betere hoge iso prestaties.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

De TS had al aangegeven geen snelle AF en hoge frame rate nodig te hebben. Wat de TS dan wel nodig heeft lijkt me een interessante vraag die nog niet beantwoord is...

@ Ronnie;
D'r komen nu enkele flauwe opmerkingen als adviezen. Kun je wellicht wat duidelijker zijn in wat je bedoeld met:
...ik zou op de een of andere manier een stapje hogerop willen...
Dan kunnen we je misschien wat beter helpen in je zoektocht.
Je hebt een camera die tot prachtige dingen in staat is (meeste bang-for-buck zou ik haast zeggen binnen Canon), je hebt prachtig glas wat je ervoor kunt schroeven...
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik zou titel veranderen naar: Ik heb geld teveel, wat nu...

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Je kan ook even wachten op de 7D mk2.

ik ben trouwens nu wel erg nieuwsgierig naar je foto's....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar