Paarden

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

Hallo allemaal,

Ik wil graag de paarden van een vriendin gebruiken als onderwerp. Nou zijn de paarden niet echt gewend om gefotografeerd te worden. De stal is erg donker en dan moet ik de flitser dus gebruiken. Nu ben ik bang dat ik de paarden laat schrikken. Iemand tips?
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Tip: ga naar buiten met dat paard!

In een stal, met flitser? Lijkt me driekeer niks.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zonder flauw te willen overkomen;

Wacht idd tot het voorjaar tot men buiten gaat rijden...
Los van eventueel schrikeffect, met een flitser krijg je echt geen mooie beelden.
Zelfs als je die techniek goed beheerst nog nauwelijks.

Met je huidige materiaal (en zelf met beter) zonder flitser is dat heeeeel erg lastig.
Als ze stil willen blijven staan al, laat staan als ze nog bewegen.
Enige optie is heel hoog in je iso gaan zitten en zo groot mogelijk diafragma gebruiken.
Maar zelf dan zal sluitertijd waarschijnlijk tekort zijn om bewegingsonscherpte te voorkomen.

Je kunt eventueel bovenaan de zoekfunctie gebruiken, deze vraag (en antwoorden) zijn al vaker gesteld, informatie genoeg te vinden.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

Ja er zit wat in, maar ik dacht het is zo leuk om al die koppies uit de stal te zien komen :-) Dus dan inderdaad maar eff wachten tot we ze op de wei kunnen zetten. Bedankt.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

paarden met flitser fotograferen is best wel not done paarden vinden dat alles behalve prettig.. ze schrikken zich een hoedje van de flitser en staan dan vaak panisch achter in stal..
ook met wedstrijden is een flits echt not done..

buiten zijn paarden veel mooier op t land of gewoon tijdens een mooie buitenrit of b.v tijdens een fotomeeting met paarden.

b.v zoiets zijn wel oude foto's van mij..
Afbeelding

Afbeelding

maar ook in de bak kunnen paarden erg leuk zijn
Afbeelding
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

Leuke foto's!! Nee dat van de flitser maakte ook dat ik de vraag stelde, omdat het me al een goed plan leek ;-P
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Je kunt heel goed paarden fotograferen binnen in een stal, maar dan zul je met kunst licht moeten gaan werken.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Plex76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2013 21:34

Ik wil net zeggen, ze hebben al ruim 100 jaar lampen uitgevonden :D.. hoeven ze niet te schrikken.
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Hier een paarden"meisje" : gewoon lekker naar buiten met die beesten!
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

En wat als iemand nou foto's wil hebben van zijn paarden in de stal. Dan moet je er toch iets mee.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Nu zijn wij al blij met leuke pony's :D , onze stal is niet om aan te zien! Maar er zijn er wel die de moeite waard zijn voor het plaatje hoor!

Mocht de stal een beetje de moeite waard zijn dan is een snelle sluitertijd minder noodzakelijk; en kun je best iets leuks doen! Maar buiten met een beetje actie is vast leuker!
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

Hallo allemaal. Ik ben inderdaad buiten foto's gaan maken en heb gekeken of ze schrokken van het geluid of van de flits zelf. Ze hadden nergens problemen mee. Toen in de binnenbak geprobeerd. Ook niks aan het handje. Dus toen durfde ik de stal ook wel aan. Helaas heb ik dat sluitertijd gedoe nog helemaal niet onder de knie en was mijn flitser niet afdoende. Dus de foto's zijn niet goed genoeg om te plaatsen, maar het was leuk om het uit te proberen.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Wacht inderdaad tot ze naar buiten gaan. Een flitser icm dieren vind ik persoonlijk ook "not done". Ongeacht of ze schrikken.
Groeten,

Jichem
mdbphotography

Yvonneke schreefCOLONHallo allemaal. Ik ben inderdaad buiten foto's gaan maken en heb gekeken of ze schrokken van het geluid of van de flits zelf. Ze hadden nergens problemen mee. Toen in de binnenbak geprobeerd. Ook niks aan het handje. Dus toen durfde ik de stal ook wel aan. Helaas heb ik dat sluitertijd gedoe nog helemaal niet onder de knie en was mijn flitser niet afdoende. Dus de foto's zijn niet goed genoeg om te plaatsen, maar het was leuk om het uit te proberen.
Das best sneu, met alle respect maar heb je zelf wel eens voor de camera moeten staan die aan het flitsen was? Alles behalve prettig, ook voor zo'n dier ;) Als je de techniek dan nog niet beheerst probeer het dan eerst uit op andere onderwerpen en lees je goed in.

In dit geval had je beter continu licht kunnen gebruiken als je persé in de stal foto's wil maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar