Verschillende accus in een camera grip

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Heb me tijdje terug ook (op niet wetenschappelijke wijze) met deze materie bezig gehouden.
Heb zowel origineel bij mijn camera,s geleverde exemplaren in bezit, als accu,s gekocht zoals aangeboden op Marktplaats.

Een keer thuis bij verkoper opgehaald, werden toen geleverd in op het oog keurige originele Canon kartonnen doosjes. En de laatste keer besteld en per post geleverd, verpakt in de wat goedkoper ogende blisterverpakking.
Waarvan het hologram niet voldeed aan de eisen zoals door canon omschreven in het artikel over valse accu,s. Gereclameerd bij de verkoper en die beweerde bij hoog en laag dat ze wel origineel waren en eiste dat ik ze retour zou sturen en ik het geld terug zou krijgen.
Heb ze maar gehouden en gebruik ze nog steeds.

Na uitpakken van de laatste bij de camera geleverde "originele" accu alles eens bij elkaar gelegd en internet bezocht. Uiteindelijk van ales gevonden, van het hologram, insciptie in het zilveren deel van de markering, tot weergave van accunummer in de display toe, dat een bepaald aantal tekens moest hebben om origineel te zijn.
Maar ook vervalsers zullen ongetwijfeld internet volgen en steeds slimmer worden..

Na vergelijkend onderzoek bleek er 1 geen inscriptie te hebben. Die was bovendien al eerder onbetrouwbaar/defect gebleken, gaf vol aan na laden, maar in korte tijd leeg.

De rest was echterallemaal voorzien van inscriptie, de ene wel wat netter en beter leesbaardan de andere. Allen geven informatie en (verschillende) serienummers door aan de camera.
Ik geloof een aantal met 7, andere met 8 tekens, weet ik even niet meer zeker.

Logo,s kloppen wel, materiaal en kleur van de buitenzijde teveel zijn onderling te verschillend om daaraan nog te kunnen belalen welke origineel zijn of niet.

Dan was er ook nog info over vermelding van verschil van herkomst van de cellen en de feitelijke montage van de accu. Als het Japan en China op stond was zou het niet goed zijn geloof ik.
De laatste bij de camera geleverde "originele" gaf dit echter ook aan. (Ook deze geseald in de winkel ontvangen)

Het feit dat inderdaad vaker geruchten te horen zijn dat toch ook via de (internet) winkels niet originelen worden verkocht (of het waar en/of bewust is laat ik in het midden) maakt het er ook niet makkelijker op.

Ik gebruik ze nog steeds allemaal door en met elkaar en merk onderling geen noemenswaardig verschil wat prestaties en laadtijden betreft. (gebruik meestal een grip en 2 originele laders).
Ook niet wat zelfontlading betreft als ze wat langer ongebruikt in de camera/grip blijven zitten.

Oftewel, ik zag en zie uiteindelijk door de bomen het bos niet meer.
Laatste keer daarom maar weer eens 2 Phottix accu,s gekocht.
Weet ik zeker dat ze welliswaar niet echt, maar wel het betaalde geld waard zijn.

Binnenkort heb ik een afspraak staan om mijn materiaal na te laten kijken door canon service centrum.
Zal eens navragen of zij nu wel kunnen bepalen welke accu's nu origineel zijn en welke niet.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Het is inderdaad heel lastig om te zien wat nu wel en niet echt is. Maar als een zaak met een naam niet origineel voor origineel durft te verkopen... Het gaat me er om dat ik origineel heb. Als er iets mee is of de camera raakt beschadigd, dan kan ik aankloppen bij Canon. Het zal niet zo vaak verkeerd gaan, maar het kan wel. Canon of niet, een accu kan veel schade veroorzaken. En ook een Canon kan stuk gaan. Net als Duracell. Die kunnen echt wel gaan lekken. Maar Duracell vergoed de schade dan wel. Net als Canon. En ook van Duracell is genoeg nep te vinden. Ook bij Conrad...

Dat van Japan en China is dit b.v.:
Cell made in Japan, further processed in China. http://www.amazon.com/gp/customer-media ... B001KELVS0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://youtu.be/XzoUNl5uzPY" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd wat ze van je accu's zeggen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar