Externe Flash synchroniseren met korte sluitertijd...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ben aan het klooien met externe flitsers en wil eigenlijk een keer de sluitertijd korter zetten dan 1/125

Met mijn chinese trigger-setjes krijg ik dan zwarte gordijnen ;-) Ben dus aan het kijken naar andere setjes, als het even kan die ook op een Sigma DP passen.

Iemand ervaringen en tips?
mdbphotography

Wat voor flitsers heb je het dan over, off-camera of studio flitsers? Van verschillende A merken zijn trigger setjes te vinden die op hoge snelheden kunnen syncen, sommigen zelfs tot 1/8000s maar ik meen dat je flitsers dit ook moeten ondersteunen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

High speed sync noemt Canon dat.
Ff op youtube kijken vind je veel voorbeelden...
Mijn chinese trigger set, yongnuo 622 kunnen dat ...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hej! Dank voor jullie reacties!

Ik heb een zooi oude flitsers (Metz staafflitsers en zo) - die het altijd prima deden met sluitertijd 1/125), maar ik weet niet of die zijn aan te sturen op 1/2000 of zo met die Yongnuo 622... Dus ik zat te denken om maar gelijk een Elinchrom setje er bij te kopen....
mdbphotography

Je kunt het proberen maar ik geef het weinig kans, kun je inderdaad beter een mooi setje kopen ;) Staar je echter ook niet blind op Elinchrom, Profoto heeft oa. ook mooi spul :)
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

DAnk voor de reacties!

Als low-budget shooter heb ik een redelijk goedkoop setje gekocht met 3x 250Watt lampen en een achtergrond systeempje. Synchroniseert tot 1/800e. Voor het grotere groepswerk e.d. vertrouw ik op mijn oude staaffliters, chinese triggers en pluutjes en de sluitertijdbeperking van 1/125
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar