Trip naar new York

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wellicht kan TS nu ervaringen delen met ons. :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

Jaaaa ben terug. Zoooooo gaaf. Nog niet alle foto's klaar maar ze volgen snelater. Foto's by nicht toch erg lastig geworden ondanks muurtjes Enzo. ... ik kom deze week terug met een paar foto,staat en verslag
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

Zo hier mijn foto's, ik heb er bijna niets aan bewerkt. Hooguit zwart/wit of wat verscherpt. ik wilde mooie HDR platen maken maar dat kan ik dus echt nog niet helaas.
commentaar is welkom! Foto 5 laat ik misschien uitvergroten voor aan de muur. Iemand tips om de foto wat mooier/spannender te krijgen??

1.

47295

2.

47296

3.

47297

4

47298

5.

47299

6.

47300

7.

47301

8.

47302

9.

47303

10.

47304

11.

47305

12.

47306

13.

47307

Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Mooie foto's en heb eigenlijk een opmerking: voordat je op vakantie gaat even je sensor laten schoonmaken (of zelf doen) zodat je achteraf wat minder )of niet) hoeft weg te werken.

Bij foto 12 jammer dat je net het puntje mist van de toren. Geweldige stad en kan niet wachten tot ik weer eens een keer terug kan.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

(mijn) conclusie : 10-18 IS STM (of andere breedhoek) zou van pas gekomen zijn.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Mooie serie foto,s heb je gemaakt van New York.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Mooie serie, overweldigend zo,n stad je loopt je een breuk om
alles te zien. Gelukkig hebben ze een metro.
Anoniem 4

Best moeilijk om van een indrukwekkende stad ook indrukwekkende foto’s te maken en dat geldt niet alleen voor steden maar ook voor landschappen. Hoe indrukwekkender, hoe moeilijker om wat je in 3D ziet goed in 2D vast te leggen.
Belangrijk is dat je zelf door de foto’s naar de echte beleving wordt teruggevoerd.
Buitenstaanders oordelen daarom vaak harder. Ook ik heb bij de op zich best mooie foto’s toch wel wat kanttekeningen.
Zoals eerder opgemerkt, zit er ongelofelijk veel vuil op je sensor. Als je dat niet wegpoetst, doet het ernstig afbreuk aan je foto’s. Volgende keer vooraf schoonmaken.
Veel foto’s zijn toch wat aan de donkere kant.
Let ook op de horizon, rechtzetten is een fluitje van een cent.
Lijnenspel is meestal mooi, maar pas op dat het niet te druk wordt.
Kader (uitsnijden) niet te krap. Boven foto 9 had best iets meer lucht mogen zitten, net als bij 12.
Om foto nummer 5 spannender te krijgen, moet je hier en daar selectief wat donkere delen oplichten. Iets meer contrast kan ook geen kwaad. Ook de scherpte laat iets te wensen over, maar dat kan voor een deel komen door het verkleinen. Als ie aan de muur moet, zou ik hem niet te groot laten afdrukken, tenzij het origineel aanmerkelijk scherper is.
In de Exif van de foto’s zie ik dat je veel werkt met kleine diafragma-openingen (groot getal). Dat werkt ook onscherpte in de hand (diffractie). De diafragma-instellingen rond f/8 (5.6-8-11) werken bij dit soort foto’s het best.
HDR zou ik voorlopig nog even laten rusten. Verdiep je eerst in de basistechnieken van het bewerken.
Heb er even twee voorbeelden bijgedaan om te laten zien wat ik bedoel.
https://www.eosdigitaal.nl/forum/galler ... e_id=47317
https://www.eosdigitaal.nl/forum/galler ... e_id=47318
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar