lightroom en 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Hallo,

Na lange tijd afwezig weer terug en meteen een vraag waar ik al 2 dagen mee loop te klooien.

Ik heb een laptop met Vista en Lightroom 3 en EOS 7D.

Deze combi gebruik ik puur voor tethered shooting, de nabewerking doe ik op de PC. Gewoon zodat de mensen een indruk hebben van de foto.

Nu wil het feit dat deze combi het altijd heeft gedaan maar onlangs dus niet meer. Lightroom en de Canon software herkennen de camera niet als camera maar wel als externe schijf om de foto's er af te plukken. Zowel in de software van Canon en lightroom word de camera niet herkend om tethered te shooten.

Sluit ik de camera aan de op PC met dezelfde versie van de canon software werkt alles wel evenals de lightroom versie.

Ik heb alles al 2x verwijderd en opnieuw op geinstalleerd maar zonder resultaat. Ook gister nog een andere 7D geprobeerd en ook deze gaf geen krimp. Wel een 5D aangesloten die het wel deed.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
M.vr.gr Bert
Anoniem 4

Het lijkt op een driver probleem met Vista. Kijk eens bij Apparaatbeheer of de Canon 7D daarbij staat.
Zo ja dan verwijderen. Laptop opstarten. 7D opnieuw aansluiten.
Al een andere USB-poort geprobeerd?
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Hoi Gerard, driver probleem in welk opzicht?

Wanneer ik de 7D aansluit herkent hij deze wel en in lightroom ook wel alleen de functie tethered herkent de camera niet.

Alle usb poorten geprobeerd inmiddels.
M.vr.gr Bert
Anoniem 4

De 7D wordt nu alleen herkend als externe schijf, dat is één van de functies die de bestaande driver heeft gevonden. Dan ander functies zijn mogelijk corrupt.
Daarom kan het wenselijk zijn om opnieuw de drivers te installeren. Als het goed is herkent Vista de 7D en installeert dan opnieuw de drivers. Vandaar.
Kabeltje kan soms ook een probleem zijn.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

andere kabel ook getest, idem resultaat.

Ik zal nog eens naar de drivers kijken
M.vr.gr Bert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar