40D kapot met een "knal"

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Allereerst een prettige 2e kerstdag en alvast een goed 2016.

Gister zette ik m'n 40D aan en er klonk een "knal" vanuit de camera toen ik een foto met (interne) flits maakte. Een soort mini-explosie alsof er een lampje, zekering of elco ontploft?? Ik dacht eerst dat het de flitser was, maar ontdekte dat de foto-display het niet meer deed. Eerst deed het info display op de bovenkant van de camera het nog 1 of 2 keer bij uit en aanzetten, maar toen bleef die ook uit.

Herkent iemand hier dit "knal" verschijnsel en heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Groeten,

Ronald.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo Ronald,
Ik heb ooit een zelfde ervaring gehad met een opzetflitser, waarna 'ie het vuilnisvat in kon. De knal was hard, er vlogen enkele delen van de plastic behuizing een meter door de lucht.
De explosie was aan de voet van de flitsbuis, niet de buis zelf. Ik veronderstel dat een slechte verbinding een vonk/vlamboog veroorzaakte. Het voltage op die aansluiting is hoog.

Het kan zijn dat het binnenwerk van jouw 40D de druk van die "knal" niet heeft kunnen weerstaan, waardoor de verdere manco's die je noemt veroorzaakt zijn.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

OINK ... gelukkig kan ik daar niet over meepraten. Dat is knap balen! Ik leef met je mee.
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Dat klinkt niet best.. Toch maar eens van binnen laten bekijken ergens.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar