Occaisions bestellen zonder te hebben geprobeerd

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Bij mij is de ervaring positief te noemen:

In heb tot nu toe occaisons op afstand via het internet gekocht:
- Canon 1D MK IV (meer dan helft van de toenmalige nieuwprijs)
- Hoekzoeker C (helft van de nieuwprijs)
- Canonlens 85mm F1.2 (eenderde onder de nieuwprijs)
- Canon teleconverter 2.0 type III (meer dan eenderde onder de nieuwprijs)
- Canon EF 25 Extension Tube II (helft van de nieuwprijs)
- Canonlens EF300 F4 (helft van de nieuwprijs, moet deze week binnenkomen)

Het bovenstaande besteld via internet zonder dat ik het had geprobeerd of gezien.
Dus echt op afstand bestellen en alles ziet er in topstaat uit en werkt perfekt.
Mijn occasion-bestellingen heb ik gedaan via CameraOccasion en Cameratoorls.
Wel eerst flink gekeken op het internet naar prijzen en ervaringen van anderen met deze site's e.d..
Dus tot nu toe geen buil gevallen, wat zijn jullie ervaringen????????
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Anoniem 3

Zomaar een vraag:
Schrijf je dit als redacteur of als deelnemer aan het forum?
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Zou in beide gevallen kunnen, vanwaar die vraag?
Ik heb gewoon een overzichtje neergezet van wat ik in de loop van de tijd heb gekocht.
Soms voor de helft van de prijs soms wat meer.
Ik ben tot nu toe dus tevreden over het gekochte.

Ik koop dus via de internetwebstores (dan heb ik in ieder geval ook garantie).
Er zullen ook forumleden zijn die het particulier doen.
Ik ben dus benieuwd naar hun ervaringen zodat anderen er ook van kunnen leren.
Er zullen namelijk heus wel valkuilen zijn en mensen die achteraf een miskoop hadden.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb tot nu toe nooit iets tweedehands gekocht. Misschien heb ik daardoor teveel uitgegeven, maar ach, een gevoel van zekerheid is ook wat waard. Ik zou sowieso nooit ongezien kopen, tenzij het een tientjesaankoop is.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik heb wel vaker iets tweedehands gekocht maar altijd wel eerste gezien en getest.
Via dit forum de 100 mm IS Macro en via een fotograaf uit mijn woonplaats een tweedehands 24-70 MKII.
Eigenlijk nooit problemen gehad en het scheelt enorm in de kosten ;)
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik koop regelmatig gebruikte spullen. Soms via dit forum of via marktplaats, dan kun je vaak het spul inspecteren. Ik koop ook regelmatig via Ebay, dan kun je dus niets van te voren checken, maar ik heb in al die jaren nog nooit een probleem gehad (afkloppen).

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Mijn eerste camera + extra's nieuw gekocht in de winkel, daarna eigenlijk alles via marktplaats.
Scheelt een hoop geld, en weinig slechte ervaringen!
Weinig, dus wel iets, een keer een camera laten opsturen, bleek kapot te zijn, nooit meer contact kunnen krijgen met de afzender... :-(
Dat heeft dus geld gekost! Ging gelukkig over een wat oudere camera, maar 150 euro weg is toch zonde!
Al met al ben ik toch nog best positief, al ben ik wel iets huiverig voor opsturen geworden...

Zelf stuur ik best wel eens iets op, als je weet dat je nette goede spullen verkoopt dan moet zelf versturen nooit een probleem zijn natuurlijk :-)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zelf nog nooit foto apparatuur tweedehands gekocht wel veel verkocht. Versturen doe ik zelden. Het is eigenlijk altijd ophalen en te plekken testen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Wel dit topic komt op gang ==>> PRIMA :!: :!: :!:
Ik hoop dat nog veel meer forumleden hun ervaringen hier laten zien.
Jullie input kan ik heel goed gebruiken.

Waarom:
Dan ga ik in de loop van dit jaar er een artikel over schrijven voor dit forum.
In de trend van: "De helpende hand bij aanschaf van occasions".

GEERT
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Als je net begint, koop dan geen spullen zonder deze eerst te proberen bij degene die verkoopt. Tweede hands lenzen laten opsturen doe ik nooit; ik wil wel graag weten of er niets mee aan de hand is. Maar dan nog blijft het een gelukstreffer. Ooit een 17-85mm USM lens tweedehands gekocht. In eerste instantie niets mis mee, maar na korte tijd Err01; de bekende kwaal bij die lenzen. Als "probleemgeval" op MP gezet; ik kreeg er nog net de sloopwaarde voor terug.
Als ik iets verkoop op MP dan zet ik er altijd bij dat ik liever niet verzend. Wil de koper het toch, dan op eigen risico.
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Een camera 5dM2 en een 24-70 2.8 gekocht via de verkoophoek hier van eosdigitaal. Beide bij actieve gebruikers van dit forum, wel even klein stukje vooronderzoek gedaan dus. Uiteindelijk de gok gewaagt. Jaren plezier van gehad en geen enkel probleem.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bij een actief Forumlid zou ik de gok ook wel durven nemen, denk ik. Maar het enige wat ik ooit tweedehands heb aangeschaft zijn een statiefkop (die ik heel rap weer verkocht) en een filter. Die laatste gebruik ik nog steeds met plezier.

Daarentegen ben ik blij dat er mensen mijn tweedehands spullen kopen, want anders kan ik niets nieuws kopen :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Foto-Xje geeft in zijn voorbeeld wel aan dat hij zijn spullen bij winkels heeft gekocht die 1 jaar garantie geven.

Maar ik heb een lens en 1.4x II gekocht via een forum lid, en hiervan absoluut geen spijt gehad ik heb de lens nog steeds en gebruik deze nog vaak , plus je hebt (in mijn geval) een prettige kennismaking met een forum-lid. (2 jaar geleden Gabriel?)
Mijn tweede camera heb ik ook van een forum-lid overgenomen samen met een lens en hiervan ook geen spijt gehad, beide werken nog steeds naar behoren. (3 jaar geleden)

Blind kopen particulier zou ik zelf niet doen, ik wil de persoon en de goederen wel zien.
Blind kopen in de detailhandel zou ik wel doen, dit omdat je als particulier zooooo ontzettend beschermd bent dat je de aankoop altijd kan retourneren mocht deze niet naar wens zijn of tegenvallen.
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Wel vandaag weer een lens binnen gekregen welke ik op afstand had bestelt via een bekende webstore.
Uiteraard ook met 1 jaar garantie en voor ongeveer de helft van de nieuwprijs (749 eurie i.p.v. 1469 euri).
Het is de Canon Lens EF300 F/4.0L IS USM.

Lens bekeken, geen beschadiging en zelfs geen krasje te vinden (meestal kom je wel krasjes tegen maar nee dus).
Lens verder direkt flink getest en alles lijkt oke :D :D :D
Tot nu toe nog steeds geen buil gevallen, maar oke het kan natuurlijk een keer gebeuren.
Het is deels een gok als je ongezien bestelt.
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Nette prijs, ik heb deze van een particulier gekocht voor 850, pak em beet een jaar terug :-)
Zeker ook erg blij met deze lens!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar