WiFi problemen met een Canon 6d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Dominique
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 23:19

Hallo,

Mijn naam is Dominique en ik ben nieuw op dit forum.
Sinds van de week ben ik de trotse eigenaar van een 6d.
In mijn vrije tijd hou ik mezelf bezig met astrofotografie, mist het weer het toe laat.
Tot voor kort deed ik dit met een gemodificeerde 450d, maar na wat wikken en wegen toch maar besloten om een stapje hoger te gaan, vandaar de 6d.

Maar dit alles terzijde.

Ik krijg met mijn camera geen WiFi verbinding met mijn iPad of iPhone.
Ik heb stap voor stap de beschrijving door gelezen en uitgevoerd, maar mijn mobile apparaten zien de camera niet.

Ik heb de 6 stappen als volgt uitgevoerd.

1. In het menu instellingen WiFi ingeschakeld
2. Selecteer verbinding met smartphone
3. De camera een naam gegeven
4. Selecteer camera access point
5. Selecteer gemakkelijke verbinding
6. Nu komt de ssid en encryptie sleutel zichtbaar op de camera.

Vervolgens moet ik nu bij mijn WiFi verbinding op mijn iPad de camera zien omdat deze als WiFi access point fungeert. Ik zie alleen helemaal niets op geen van mijn apparaten. Op de camera zie ik wel dat de WiFi aan staat. Vervolgens heb ik het ook handmatig geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Deze camera is ook gemodificeerd, dus daarmee is de garantie vervallen. Op zich is het niet zo'n ramp omdat ik de camera vanuit Backyard EOS bedien, maar als het echt niet blijkt te werken kan ik hem nog even terug brengen naar waar ik hem gekocht heb. Ik hoop alleen dat het aan mij ligt en dat iemand mij de gouden tip kan geven.

Met vriendelijke groet,

Dominique
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Hallo Dominique,

Natuurlijk welkom hier :D !

Misschien een domme vraag, maar ik lees nergens of je de canon remote app wel op je ipad of iphone hebt staan?
Bij Android is dit in ieder geval noodzakelijk...

Staat hier: https://itunes.apple.com/us/app/eos-rem ... 39396?mt=8

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Dominique
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 23:19

Hallo Fred,

Bedankt voor je reactie.
Ja dat heb ik, maar als ik die app open krijg ik een bericht dat deze app is vervangen door camera connect. Deze app heb ik ook geïnstalleerd. Toch zal ik morgen eens deze app van mijn iPad afhalen en het een voor een proberen. Mogelijk licht daar een conflict.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Dominique schreefCOLONIn mijn vrije tijd hou ik mezelf bezig met astrofotografie, mist het weer het toe laat.

Dominique
Dan lukt het sowieso niet :wink:

gr
Frank
Dominique
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 23:19

Nee Frank het is de laatste tijd huilen met de pet op.
Gelukkig reis ik veel voor mijn werk, dus ben wel van plan om wat mooie foto's te gaan maken.

Heb net tevergeefs geprobeerd om met mijn iPad te verbinden met alleen camera connect op de iPad geïnstalleerd. Hellaas! Op de camera zie ik wel het WiFi icoontje uitstralen en de camera geeft aan dat WiFi aan staat. Ik ga nu maar proberen om mijn oude iPhone 4s te koppelen.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik heb ook steeds ruzie met die wifi verbinding.
Het werkt wel maar ben er nog steeds niet achter waarom ik 80% van de tijd geen verbinding krijg.
Dan zet ik mijn camera eens aan en uit en dan lukt het weer wel, morgen wellicht weer niet.
Gelukkig heeft canon meer verstand van foto's maken.

Heb maar zo'n host-usb kabeltje in mijn camera tas gestopt. Werkt voorspelbaarder.
(ps ik werk met android (samsung tab s) en DSLR controller)(ik geloof niet dat dat een optie is voor apple producten)

Zouden ze nog aan die wifi module werken? Enige kans dat canon dit gaat oplossen met een firmware update?
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Dominique
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 23:19

Ik weet het even niet meer.
Heb net de firmware nog maar eens opnieuw geinstalleerd, maar die was eigenlijk gewoon up to date.
De laatste versie is 1.1.6. Ben er ook net achter gekomen dat als ik via een hotspot wil verbinden, dat de camera ook niets kan vinden.
Ik neem aan dat als er een fout in de camera zit er een fout code moet verschijnen. Als laatste optie zal ik morgen proberen om een android te koppelen. Of het specefiek aan apple ligt weet ik niet, want zie de camera ook niet op mijn laptop die op windows draait.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Het volgende helpt wellicht:
http://www.digitalcameraworld.com/2013/ ... he-jargon/
Deze vond ik op Google, en ziet er erg makkelijk uit.
Dominique
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2016 23:19

Hallo Michiel,

Bedankt voor de link.
Deze had ik al gezien en is wel kort en duidelijk.
Ik moet helaas concluderen dat het aan de WiFi adapter zelf ligt, omdat ik op een Android telefoon ook niet kan verbinden. Ook heb ik vandaag contact gehad met Canon en die hebben mij geadviseerd de camera voor reparatie op te sturen. Zij stellen dat als de camera niet op een Android of iPhone te zien is en de camera zelf ook geen WiFi hotspot kan vinden, de WiFi adapter defect is.
Wel kreeg ik nog wel een handige tip elders, met een Tochiba flash card kunnen foto's ook makkelijk naar een mobiel op tablet gestuurd worden. Wellicht handig voor mensen die daar behoefte aan hebben. Ik ga mijn camera weer inpakken en hopen dat het goed komt.
Bedankt voor de hulp tot zover. Zal nog wel even laten weten wat de uitkomst is.

Groet.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Balen!
Hopelijk wordt het snel opgelost.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar