Account verwijderen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Hier citeer ik wat ik daarvoor geschreven heb, maar inmiddels heb weggehaald.
Illuminatus schreefCOLONIk vind dit een non-discussie, want hier zijn mijn NAW-gegevens.
Pas op want citeringen zijn eenvoudig te manipuleren.
MarcoEOS550D schreefCOLONGerard, je bent geniaal!
Heeft Marco dat echt geschreven? Waar dan?
Dit mag natuurlijk niet en ik verwacht hierop te worden aangesproken. :D

Dit als inleiding en illustratie voor mijn hierna volgende bijdrage aan de discussie.

Je moet onderscheid maken tussen de accountgegevens die de forumbeheerder onder zich heeft en de berichten die door een forumdeelnemer zijn gepost.
De persoonsgegevens van het account vallen onder de Wet bescherming persoonsgegevens. Op basis daarvan kun je vragen het account en de daarbij behorende gegevens te verwijderen.
De berichten die een deelnemer post zijn evenals de foto’s die worden geupload gewoon publicaties, op internet in dit geval. Daarvoor is de forumdeelnemer geheel zelf aansprakelijk.
Alleen als de inhoud in strijd is met de wet, de goede zeden of de forumregels, dient de forumbeheerder die inhoud nadat deze er kennis van heeft kunnen nemen, te verwijderen.
De forumdeelnemer kan zijn berichten/foto’s zelf wijzigen/verwijderen, daarvoor hoeft en kan hij geen beroep (te) doen op de forumbeheerder.
Als een forumdeelnemer zelf zijn hele hebben en houden op het forum wil uitdragen, is dat zijn verantwoordelijkheid en niet die van de forumbeheerder. Iedere internetgebruiker moet zo langzamerhand wel weten, dat als je op bepaalde plaats iets publiekelijk op internet deelt, dat het op tal van andere plaatsen de kop kan opsteken.
Wil je dat niet, zet het dan ook niet op internet.
Overigens ligt een en ander iets anders als een forumdeelnemer de toegang tot het forum is ontzegd. Dan kan deze namelijk zelf niets meer wijzigen/verwijderen. Dat is echter een complex ander verhaal.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Helder verhaal. Foei ;)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie insteek Gerard :D , zo had ik er ook nog niet naar gekeken, iedereen is vrij zijn haar posts leeg te maken. Niet dat het forum daar mee gediend is maar gelijk maar roepen dat de beheerder dat even moet regelen is de andere kant.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Rijk schreefCOLONMooie insteek Gerard :D , zo had ik er ook nog niet naar gekeken, iedereen is vrij zijn haar posts leeg te maken. Niet dat het forum daar mee gediend is maar gelijk maar roepen dat de beheerder dat even moet regelen is de andere kant.
Zo simpel is het ook weer niet, want als forumbeheerder hoef je niet iedereen in staat te laten zijn al zijn posts te editen. Op veel fora kan dat ook helemaal niet onbeperkt. En als forumbeheerder mag je onder omstandigheden ook mensen de toegang tot het forum ontzeggen, zónder dat dat automatisch betekent dat je dan alle posts maar moet deleten. Zoals Gerard al schreef, het is complex.
Illuminatus schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONGerard, je bent geniaal!
Heeft Marco dat echt geschreven? Waar dan?
Dit mag natuurlijk niet en ik verwacht hierop te worden aangesproken. :D
Je haalt me de woorden uit de mond :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

MarcoEOS550D schreefCOLONZo simpel is het ook weer niet, want als forumbeheerder hoef je niet iedereen in staat te laten zijn al zijn posts te editen. Op veel fora kan dat ook helemaal niet onbeperkt.
Inderdaad forumbeheerders kunnen wijzigingen/verwijderingen onmogelijk maken, maar op zo'n forum zal ik geen letter schrijven.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar