Japancamera Wassenaar

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag had ik mijn EF 100-400 lens weggebracht voor een revisie omdat het rubber in de schuif op was. Bij het inleveren deed hij een snelle check en merkte op dat de schuif niet geheel terug naar 100mm wilde, hij vermoede een schroefje losgekomen. Afgesproken voor een algehele schoonmaak en revisie.

Tevens had ik nog een oude 400mm objectief met een doffe lens aan de binnenkant, die zou hij even voor een schijntje meenemen.

Gisteren (dinsdag) kreeg ik al de SMS dat het klaar was en vandaag weer opgehaald. Ik moet zeggen dat het wel een hele snelle service was. Hij had wel de nodige problemen met mijn lens want de schroefjes bleken een soort van afgelakt te zijn wat normaal niet zo is en veel tijd koste en er bleken 2 schroefjes in de lens rond te slingeren. Maar echt de lens is nu als nieuw, de hele behuizing is opgepoetst, de voorste lens spiegelt zonder een vlekje te bekennen. Hij lijkt ook nu sneller, scherper en helderder te werken dan voorheen al moet ik zeggen dat ik ook ben overgestapt naar een betere camera. Tevens ook een verse UV filter erbij genomen want degene die er op zat vertoonde ook de nodige slijtsporen.

Nu met de naar boven gekomen gebreken snap ik ook dat ik die lens voor 300 euro kon overkopen en heb hem toch probleemloos gebruikt. Nu met 290 euro voor een volledige revisie/schoonmaak is die het nog steeds dubbel en dwars waard.

Verder nog even gebabbeld met de man, hij is dus geen erkende service center maar wel bekend bij Canon en andere merken. Ook draait hij zijn handen niet om voor door Canon afgewezen reparaties, hij heeft 30 jaar ervaring en kent alle producten van binnen en van buiten.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Hele interessante informatie! Dat moesten fotoliefhebbers meer doen, dikwijls wordt er een probleem besproken maar blijft het uiteindelijke resultaat in het ongewisse. Met fora als deze is het toch de bedoeling dat we van elkaar leren.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dat is mooi! Ondanks de revisie heb je hem nog goedkoop! :) :)
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Yep, was er bij de aanschaf al heel blij mee al wist ik dat het schuifrubber niet al te best meer was. Dat nu bleek det er toch wel meer mee aan de hand was had ik eigenlijk wel kunnen vermoeden maar ben alsnog super blij met hoe die nu is. Ik had ook niet verwacht dat die met een paar dagen weer gefixed zou zijn.

Over 2 weken de 1e race dus kunnen we weer schieten.

De 2 lenzen:

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar