Poes bekeken van twee kanten

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Poezebeest voelt zich enigszins ongemakkelijk van twee kanten bekeken te worden.

31471

Canon 40d met 50 mm
f/3.5 1/25 sec
iso 100
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hij is iets onscherp, donker en paarsachtig. De onscherpte lijkt op bewegingsonscherpte en de scherpte ligt op zijn snoet ipv de ogen... dat kan ook wel kloppen want 1/25 is krap. kwestie van je ISO omhoog gooien voor een kortere sluitertijd, waarschijnlijk was het dan een betere foto geweest. Ook de witbalans moet wat mij betreft aangepast worden want ik vind hem veel te koel.
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Eens, ik ga nog even met de witbalans spelen. De scherpte kan ik uiteraard niet veel meer mee. Ik kan proberen de poes daar nog eens te krijgen, maar dat zal moeilijk worden.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Haha, je kant het altijd proberen.

Ik zou wel echt je sluiter korter proberen te maken en scherp te stellen op zijn oogjes. Kijk ook bijvoorbeeld eens naar je histogram tijdens het maken van de foto. Als je in RAW schiet heb je ook veel mogelijkheden om je foto op te krikken. Wees niet bang om je ISO omhoog te gooien ivm ruis... beter een goed belichte foto met wat ruis in plaats van een donkere foto zonder ruis. Deze ruis kan je digitaal ook nog weg werken met software. Ik zou hem ook iets minder krap kaderen zodat de kat meer in het frame is.

Succes!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar