Dan was ik toch iets dichterbij...

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

In antwoord op Daar, op het bovendek achter het derde raam staat Koningin Maxima te zwaaien... ;)

Afgelopen donderdag was het Koninklijk paar op bezoek in o.a. Duiven. Daar was ik bij, omdat mijn beide zonen bij de scouting zitten en derhalve een boog gepionieerd hebben.

#1 Koning Willem Alexander
Afbeelding
PBG20130530-4403-3 by Pictures by Gaab, on Flickr

Koningin Maxima
#2
Afbeelding
PBG20130530-4406-2 by Pictures by Gaab, on Flickr

#3 Ze was zo blij om me te zien... ;)
Afbeelding
PBG20130530-4399 by Pictures by Gaab, on Flickr

#4 En tot slot een stukje van de boog...
Afbeelding
PBG20130530-4304 by Pictures by Gaab, on Flickr

Hele serie (vooral Scouting gericht) vind je op mijn Flickr pagina: http://www.flickr.com/photos/picturesby ... 807397945/

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Haha, leuk plaatje die 3e
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ha erg leuk spontane meid die maxima, leuk dat je zo dichtbij kon komen. Hier komen ze ook in de buurt op 14 juni in Enkhuizen en Hoorn. Daar ga ik wel even kijken.
Maar je zoon heeft een boog gepioneerd is dat iets met hout en touw.?
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Yep.. met touwen knopen... Thanx!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Mooi Gaab, ja dat spreekt toch wel wat meer dan die schaduwen achter het glas :wink: Zo heb je paar eigen unieke beelden van het koningspaar.
Maxima is erg fotogeniek, zo'n leuke vrouw, die wil iedereen graag ontmoeten. Die 2e foto, prachtig! Maar je had dan ook wel een prominente plek, te zien aan de afstand (70mm)
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Een boog pionieren, gompie, we houden hier wel van de in-crowd termen zeg (zei iemand AWD?) - ik moest het googlen en er kwamen allemaal scouting links naar boven - niet eens wikipedia. Anyway, ze hebben een boog gemaakt van touw en houten palen. De Vlaamse term is sjorren. Weer wat geleerd :D

Wat betreft de foto's.
1) De koning ziet er goed uit, alleen jammer dat er een klein stukje van zijn haar weg is (en hij niet zo spontaan lacht als zijn vrouw).
2) Maxima is een droom om te fotograferen. Ze komt altijd zo ontzettend enthousiast over! Klassieke kadering btw, mooi!
3) is fantastisch mooie foto, dat haar arm uit het beeld loopt doe je niets aan. Maar haar blik, de hand van WA, maken dit een geslaagde foto.
4) een foto omhoog is altijd lastig, maar het staat er goed op.

Bedankt voor het delen, geslaagd uitstapje imho.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie Karin.. ja, gewoon voor mijn neus langs.. Heel dichtbij, super. We stonden dan ook al wel eventjes te wachten hoor.. :D

Addy: over foto 1: de aansnijding van de haren van onze koning is een bewuste keuze... ik heb 'm zeker wat ruimer, maar zo trek je nog meer de aandacht naar zijn ogen..

En idd, dat bij foto 3 d'r hand er uit loopt.. tsja.. ik had op dat moment teveel mm's haha..

Ook jij bedankt voor je reactie!

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Mooie foto's Gaab! En dat zonder draaiboek, screening en noem maar op! 8)

Maar close foto's of niet, we (en zeker de kinderen) hebben een leuke dag gehad. Jij vast ook.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Dankje Gerard..

Ik baal dan weer wel dat mijn jongste zoon, wel gescreend enzo, staand binnen de hekken, een hand kreeg van onze koning, maar dat er op dat moment een cordon aan veiligheidsmensen voor mijn neus stond en ik dat dus niet heb kunnen vastleggen.... en ze waren binnen pakweg 45 seconden voobij!
Ik ben blij met wat ik heb, het is niet te plannen... voor hetzelfde geld heb je helemaal niks.... ;)
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ai, dat is jammer zeg!
Ik had bewust alleen de waterdichte camera meegenomen. Gewoon om foto's voor de vereniging op FLickr te kunnen zetten. Een vriend van ons stond met perskaart en al achter (of juist voor??) de hekken, de mazzelaar :P Die foto's zie ik nog wel.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Maakt niets uit Gerard, jij hebt er ook van genoten. Hoe je het ook wend of keert, het blijkt toch wel een hele belevenis te zijn. Iedereen die er iets van meepikt is enthousiast en dat is mooi.

Mijn dochter heeft een bijbaantje in Hotel Ruimzicht in Doetinchem, Daar hebben ze de nacht van woensdag op donderdag doorgebracht. Als je ziet wat er moet (of wat men daar zelf wilde dat) er moet gebeuren voor zoiets. Niets mocht aan het toeval worden overgelaten. Mijn dochter zei al "die kamer is nog nooit zoooooo schoon geweest" :)
Er waren 14 kamers afgehuurd voor het gevolg. Beveiliging, hofdames etc.
Maar ook daar één en al lof over de alledaagsheid en de vriendelijkheid van het koninklijk paar.
Zo, dat was ff offtopic maar wel leuk toch?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Zeker Karin.. zal voor je dochter ook leuk zijn geweest, hoog bezoek op 'haar' werkplek!

Ik zei dat het allemaal zo snel ging, wat heb je dan aan zo'n bezoek (25 min.) toen zei iemand zei tegen mij: ze geven je misschien maar 3 seconden aandacht, maar die 3 seconden zijn wel gemeend...

Ik denk dat ze gelijk heeft! Ze stralen zo.. en ze lijken ook van dichtbij zoo oprecht.. top!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Portret van Maxima vind ik erg mooi gelukt.
Heel "echt" Maxima, zoals wij ze altijd (graag) zien zal ik maar zeggen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt Frank.. leuk om te horen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar