Dagje kerstmarkt Haarlem

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
elvin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2012 12:39
WoonplaatsCOLON zwaanshoek
CONTACTCOLON

Na een oproep gedaan te hebben voor een Fotomaatje, heb ik vandaag afgesproken met eMKay van het forum.
We zijn vandaag naar Haarlem gegaan, en leuke foto's gemaakt op de kerstmarkt.
Hierbij de Foto's:

Een rendier op de kerstmarkt:

Afbeelding


De Kerstman:
Afbeelding



Een vrouw maakt een foto van een rendier (mijn favoriet) (niet in scene gezet)
Afbeelding


Al met al was het een leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar :)

graag hoor ik wat jullie van de foto's vinden
18 jarige fotograaf - opleiding fotografie op fotovakschool (MBO4) leerjaar 1-Eigen bedrijf : Elvin Hendriks Fotografie- Canon Eos 5D Mark III Canon Eos 1000D eos600D, Canon EF 70-200 L F4.0 canon 50MM EF 1.8 en Tamaron 70-300, en een sigma 18-250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Grappige foto's.

Heeft eMKay wellicht een foto van een fotograaf die een foto maakte van een vrouw die een foto maakte van een rendier???

:)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Tsja.

Leuk dat jullie je geamuseerd hebben.

Ik zie echter heel weinig of geen kerstmarkt.
Netto slechts een foto van een (stuk) rendier, een foto van een telefoon die ook een foto maakt van dat rendier en nog een (stuk) kerstman. Standaard plaatjes, waar veel mensen dan ook standaard mee thuiskomen. (Getuige ook de foto die met de telefoon genomen wordt)
Foto,s moet ook voor anderen interessant zijn aan wie de foto getoond wordt.

Sorry, wil beslist niet te hard overkomen. Maar we zitten hier in een fotoforum.
Ik denk dat er van een dergelijk uitstapje fototechnisch toch wel leuke en uitdagendere dingen in beeld te brengen zijn zoals winkelend publiek, kraampjes met kerstartikelen, de verlichting, kerststallen/bomen of in ieder geval je onderwerpen meer isoleren van hun omgeving door bijvoorbeeld beperktere scherptediepte, een echte close up, of er iets anders bijzonders mee doen.

In je onderschrift staat dat je aan de foto vakschool begonnen bent.
Naast de pure techniek is het daar straks van belang om snel te leren kijken en bedenken hoe je dingen anders dan anders vast kunt leggen. Mijn advies is daar nu al snel mogelijk mee te beginnen.
Dus echt bedenken, wat wil ik vastleggen, waarom en op welke manier.
Kun je er nog jaren profijt van hebben.

Nogmaals, zeker niet kwetsend of denigrerend bedoeld, maar alleen als stukje bewustwording.
Hopelijk kun je het ook als zodanig lezen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

@Dave: Ja hoor, zoiets heeft eMKay :) (alleen niet van dat specifieke schot).

@Frank: Ik begrijp dat je er zo over denkt, maar zoals de forumcategorie al zegt: snapshots (in de ruimste zin van het woord lijkt me?).

Wellicht dat het doel van ons uitstapje niet helemaal duidelijk was, maar het ging ons ten eerste om het elkaar leren kennen (dit was de eerste keer dat we elkaar ontmoette). Ten tweede is het voor mij (en ik denk voor Elvin ook wel een beetje, maar dan in mindere mate) erg onwennig om foto's te maken op straat. Je hebt tenslotte al snel het gevoel iemand in zijn/haar privacy aan te tasten. We wilden daarom dus vooral gewend raken aan het idee. Je hoeft natuurlijk niet altijd fotovakschool-waardig materiaal te maken. Zoals vaker wordt gezegd op dit forum: veel oefenen draagt bij aan mooiere foto's. Deze kunnen wellicht jou niet bekoren, maar misschien toekomstige des te meer.

De foto via iemand anders z'n camera is juist een foto die je de doorsnee kiekjesmaker niet ziet maken. Ik vind m juist erg grappig en een kijkwaarde hebben, maar ieder z'n meug zullen we maar zeggen. Maar het blijft wel een snapshot hé ;)

Elvin stuurde mij gisteravond dat hij niet alle foto's geupload kreeg (allerlei foutmeldingen), vandaar waarschijnlijk dat alleen die drie erop staan. Ik weet zeker dat hij er meer had willen plaatsen om een volledigere indruk te geven.

Dat zegt overigens niet dat we niets kunnen met je punten, die nemen we natuurlijk ter harte (ik neem vast een voorschot op mijn foto's die ik nog zal plaatsen, ben nog niet aan het verwerken toegekomen).

Had je allemaal niet kunnen weten, maar dacht het wel even te melden :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Prima aanvulling hoor Martijn, niet mis me.
Wist ik uiteraard allemaal niet.
Maar goed, het waren ook juist tips voor de toekomst, niet zozeer over de foto's zelf... :wink:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar