Kerstmarkt Haarlem

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Op 15 december ben ik met Elvin op pad gegaan in Haarlem. Aanleiding van onze afspraak was dat Elvin een oproep geplaatst had op dit forum om een fotomaatje te vinden. Dit was onze eerste ontmoeting dus e.e.a. was erg wennen. Na een kopje koffie gedronken te hebben en elkaars materiaal doorgenomen te hebben, besloten we van de gelegenheid gebruik te maken om in Haarlem meteen wat "straatfotografie" te oefenen. Er zijn wat snapshots (ik ga het zeker niet straatfotografie noemen) uit gekomen die ik met jullie zou willen delen.

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, meestal houd ik mij lekker veilig bij het fotograferen van onderwerpen die wat minder privacy gevoelig zijn :) Ik sta open voor nieuwe dingen, dus heb de kans gepakt en geprobeerd wat interessante onderwerpen te vinden (ik heb niet per se geprobeerd de kerstsfeer in beeld te brengen). Ik sta open voor opbouwende kritiek en wil graag beter worden in wat ik doe. Dus schiet maar raak.

Enkele foto's van Elvin staan overigens hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=112141" onclick="window.open(this.href);return false;

1. Ik vond dit oogpunt wel interessant omdat het 'groepsgevoel' van het beeld versterkt lijkt te worden door de mensen die ervoor lopen.
Afbeelding

2. Ik heb hier geprobeerd de drukte van de kerstmarkt in beeld te brengen (en het was druk!)
Afbeelding

3. Dit was voor mij een feel-good momentje - heerlijk dat gezicht!
Afbeelding

4. De dames hebben er volgens mij echt plezier in.
Afbeelding

5. Ook Scrooge zong mee
Afbeelding

6. The "pianoman"
Afbeelding

7. De straat-barber (ik kon niet kiezen dus heb maar een collage gemaakt)
Afbeelding

8. Op verzoek (zie het topic van Elvin): :P
Afbeelding

Ik hoop dat enkele jullie wat kijkplezier geeft, zo niet - geen probleem, ik kan wel wat hebben (als je het maar lief brengt :D )
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik heb nu wat kerstster op kunnen snuiven. Thx! :wink:

Waarbij 6 toch echt wel een heel pakkend beeld is gezien het thema.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je geeft de sfeer heel aardig weer, maar 5 en 6 zijn eigenlijk de enige foto's die mij fotografisch aanspreken.

1) heeft niet zoveel met kerst te maken, maar altijd leuk - let de volgende keer op de achtergrond.
2) geen spannende foto, maar een aardige opening om de drukte aan te geven.
3) leuke snapshot, kinderen die plezier hebben doen het altijd goed!
4) Ik kan de Exif niet benaderen, maar het lijkt er op dat je een te lage sluitertijd had. De telefoon links stoort ook. Het is echter een leuke groep om te fotograferen omdat er veel gebeurd (dus goed gezien!)
5) Leuke foto - alhoewel ik er geen Scrooge in zie, maar daar kun jij niets aan doen ;) Je zou er met een beetje spelen in PP nog iets levendiger kunnen maken of misschien een Z/W omzetting proberen. Ik heb het idee dat er meer in zit dan dat ik nu zie.
6) Geslaagd! Volgende keer even door de knieën, wordt 'ie nog beter!
7) Ik denk dat je van de collage de verkeerde foto groot hebt weergegeven.... De foto rechts beneden lijkt mij de beste omdat je daar iemand goed kunt zien. Als die foto scherp is zou ik die kiezen.
8 ) Dat is geen vrouw ;) Zonder gekheid, geen geslaagde foto, de fotograaf staat er een beetje per ongeluk op.

Gewoon doorgaan. Voor de eerste keer zoiets doen is het niet gek. Je merkt dat je nog zoekende bent hoe je dit moet doen - maar dat gaat vanzelf beter. Bedankt voor het delen!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Leuke serie.
Addy heeft het denk ik prima samengevat.
En nr 8: :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Allemaal bedankt voor de reacties! Goed om te horen dat tenminste 1 wel smaakte :)

@addy:

1) puur ook van te leren hoor: wat is er niet goed aan de achtergrond?

2) was precies de bedoeling van die foto :)

3) dank je

4) sluitertijd was 1/200. En die mobiele telefoon...inderdaad. Had m misschien weg kunnen croppen maar dat vond ik afbreuk doen aan de compleet heid van het koortje.

5) dank, ga ik eens proberen

6) precies mijn reactie toen ik m terug zag...ga door die knieën

7) zal ik ook eens proberen

8 ) ja klopt helemaal, die was voor de leuk :)

Bedankt voor het uitgebreide commentaar! Ik waardeer daar je daar zoveel tijd voor genomen hebt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar