Gewoon wat diverse foto's

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Door internet-problemen en omdat de eisen op dit forum 900 bij 900 zijn, heb ik een lange tijd geen foto's kunnen delen. Ondertussen werkt internet weer mee, waardoor ik al me foto's van 2013 en een deel van 2014 heb kunnen uploaden en een aantal van deze foto's, wil ik graag met jullie delen, met de vraag wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding
Bij van Vliet Autobedrijven te Nieuwerkerk a/d IJssel (naast de A20) staan soms de meest bijzondere voertuigen, dit keer dus deze:P
Ik heb geprobeerd eens de foto te maken vanuit een lagere hoek. Aangezien men mij vaak verteld dat dit toch net wat meer toevoegt.

2.
Afbeelding
Tot op heden heb ik eigenlijk altijd pech gehad qua onweer. Verleden jaar was er niks. Tot ineens 3 januari 2014. Ineens barstte t los.
Flitsen van een grootte die zo langdurig waren dat ik gewoon nog me hele camera kon instellen om de foto te maken.
Maar uit haast, had ik niet over de compositie nagedacht. Toch wil ik mijn eerste gelukte onweersfoto met jullie delen.

3.
Afbeelding
Klein formaat omdat dit sneller te uploaden was en ik m op me site heb gezet. Mijn favoriete foto die dag.
Nu besef ik me dat de belichting nog wat werk nodig heb en die flare effect weggewerkt moet worden.
Toch vind ik deze foto het delen wel waard:) Hopelijk jullie ook.

4.
Afbeelding
Weer klein formaat excuses...Maar ik hoop dat t toch genoeg is. Ik zelf vind van deze foto vooral de compositie goed, althans als ik denk dat dat t betekend.
Was weer een dagje spotten op Schiphol. Lens (de ring om handmatig scherp te stellen) was net kapot gegaan. Maar goed de foto vind ik goed genoeg.

5.
Afbeelding
Ben gek op vuurwerk. Dus wou toch eens ook weer foto's maken, en op 14 december kon dat weer met een vuurwerkdemo i.d. buurt, dit is mijn beste foto die avond.

6
Afbeelding
I.p.v. lekker te knallen, besloot ik op Oud & Nieuw eens de tijd te nemen om na Westergouwe te rijden met de auto (eindelijk rijbewijs hebbende dus). Waar ze bezig zijn met een hele nieuwbouwwijk voor Gouda te bouwen. Ik wou voor dit echt ging gebeuren toch echt een foto maken van de zonsondergang aldaar. En dit was mijn beste resultaat.

7.
Afbeelding
Net buiten Gouda, rond Goverwelle, heb je een provincialeweg genaamd de N228, hier heb je een prachtig overzicht over de zonsondergang, hier een van de foto's.

8
Afbeelding
Al had ik een centimeter na beneden gestaan was de foto beter, maar toch vind ik dit een mooi plaatje zo met mijn hond. Wat vinden jullie?

9.
Afbeelding
Dit is eigenlijk meer een foto met een vraag. Waarom vinden mensen dit soort foto's eigenlijk zo boeiend? Ik zie heel veel van dit soort foto's, vast beter dan die van mij, met veel likes.

10.
Afbeelding
Soms wilt de scherpte van de camera niet echt meewerken. Maar qua compositie vind ik dit een leuke foto zo met 2 andere honden op de achtergrond. Denk dat met bewerking dit nog beter kan worden, maar helaas heb ik geen materiaal daarvoor.

Heb nog veel meer foto's, maar weet niet meer zeker of ik deze al gedeeld heb of niet dus.

Allen geschoten met de Canon EOS 60D.
Niet bewerkt, aangezien ik dat niet kan.
En elk met hun eigen verhaal aan ervaring.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Te veel foto's in deze serie om over elk wat te zeggen.

Voor mij iig springt foto 5 eruit. Mooie kleuren en simpel in al zijn eenvoud.

PS: na ik dit geschreven heb zie ik nu pas je onderschrift erbij :mrgreen:

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je wilt weten wat we er van vinden, dat kan. Laat ik ze eens langslopen.
1. Jammer van de achtergrond en het licht verschil tussen binnen en buiten. Waar je zelf wel iets aan kunt doen is de ppositionering - als je een foto maakt zoals deze is het prettig als de auto in het midden staat. En je had wellicht moeten inflitsen.

2. Niets mis mee. Ik zou trouwens niet weten hoe je de compositie moet bepalen bij onweerfotografie.

3. Allereerst die foto rechtzetten, dat stoort meer dan de flare. Ook de compositie kan beter, de hond zou op 2/3 van de foto kunnen in plaats van bijna in het midden. Ook jammer is die tak achter de hond.

4. Wat vind je goed aan de foto? Ik vind het een leuke snapshot, maar geen bijzonder goede foto, maar misschien mis ik iets.

5. Mooi, misschien kun je er met nabewerking nog iets meer contrast toevoegen. Ik zou er sowieso een vierkante crop van maken.

6. Allereerst even rechtzetten die foto. Ik vind het hek niks, maar misschien dat anderen daar wel iets mee hebben.

7. Geslaagde foto, wellicht iets meer contrast aan toevoegen maakt 'm nog wat spannender.

8. Mooie foto, alleen is je hond wat donker.

9. Mooie foto. Mensen vinden dit mooi omdat het een zomers gevoel geeft en bijna iedereen vindt de zomer fijn ;)

10. Leuke snapshot van je hond!

Ik hoop dat ik niet te kritisch was! Ik heb het idee dat je wel weet wat een goede foto is, maar is je technische vaardigheid nog niet voldoende - misschien een cursusje doen?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar