Miep miep --- zoeffff

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Vanwege de bewegingsonscherpte alleen maar een snapshot, maar de beweging in de pootjes vond ik de foto toch wel weer speciaal maken

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=49543[/img]
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ja sorry hoor, zo wordt het wel heel moeilijk om de snapshot category te definieren. Ik vind deze foto geweldig met alle bijbehorende onscherpte erbij. Mag voor mij gewoon bij dieren. Prachtig moment.

PP
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Definitie is een showcase waardige foto maar geen serie volgens mij. Dus past hij lijkt me hier. Grappig effect overigens ;)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
IBOOK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2004 14:21
CONTACTCOLON

leuke foto! mag van mij wel wat meer contrast in maar toch erg grappig.
terecht bij snapshots volgens mij.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

verwar snapshots niet met de algemeen gebruikte term snappies.

Snapshots is een eigen tak van sport waarbij echt showcase waardige foto's tot stand komen. zie voor een voorbeeld die verzameltopic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=18306

Volgens wikipedia
A snapshot is a casual photograph taken without any particular pre-arrangement, often of everyday events or sightseeing excursions. Snapshots are often imperfect or considered amateurish and may be out of focus or poorly framed or composed at times. However, it documents the true moment in life rather than creating any staged scene, which maybe more interesting to some.
Foto's waarvan je niet zeker bent of die showcasewaardig zijn moet je niet hier zetten maar in de testcase...
www.johanvanderwielen.nl
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Is toch een mooie foto

@ schoffie
ik snap er niets van. maar pb je wel ff :wink:
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik snap het ook niet helemaal.
Gewoon even voor mezelf:
Moet ik nu een bv dierenfoto die ik gemaakt heb bij snapshots plaatsen omdat hij "zomaar" gemaakt is of omdat ik hem niet goed genoeg vind voor de showcase dieren.
Ik weet wel zo "zwaar" hoeft dit niet aangekaart te worden, maar anders mag voor mij de categorie snapshots wel vervallen en inderdaad of testcase (je twijfelt aan kwaliteit) of bij een van de andere caterorieen en als er niks overblijft bij: Anders.
(het moeten ook niet te veel categorieen worden, dat is ook niet overzichtelijk)

Ps dit is geen kritiek, maar gewoon een gedachtenspinsel van mij.

PP
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

sorry voor de verwarring, ik reageerde op PP en Chow omdat ik het gevoel kreeg uit hun opmerkingen dat snapshots als categorie werd gezien voor minder goede foto's. Maar dat is dus niet waar, daar is de testcase voor. Snapshots is een eigen categorie.

Dus resumerend:

is de foto goed (in jou ogen) en voldoet hij aan de showcasewaardigheid (zie http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=24260) dan mag je hem daar plaatsen. In welke categorie hij dan hoort is aan jou, snapshots bij snapshots (als jij het een snapshot vind in de goede betekenis van het woord), mensen bij mensen, etc. Algemeen / anders is voor alle foto's die geen iegen onderdeel hebben.

De testcase is juist voor de foto's waar je niet zeker van bent, of je eerste foto's...

hoop dat het nu wat duidelijker is. Nogmaals excuses voor eventuele verwarring.


Overigens heb ik niets over deze foto gezegd: deze is een prima snapshot en zijn plek hier dubbel en dwars waard!!!
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ja nog effe over de foto ik vind hem echt geweldig, zou hem zo vergroot boven mijn bed hangen. Vooral die afzet met zijn rechterpoot is briljant.
(en zijn koppie is net scherp genoeg)
Geweldige kleuren ook, voor mij moet ie zeker niet meer contrast hebben)

PP
lumbaa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 18:04
CONTACTCOLON

Ik vind dit echt een hele fijne foto om naar te kijken...

Zou zelf de kleuren iets ophalen om meer contrast te krijgen tussen het blauw in de vleugels en het bruine van haar lijf... Het enige dat me stoort is de steen omdat het enige 'solide' element in de foto is (croppen?)...verder is alles vloeiend en zit er speelse beweging in de foto. Het Water lijkt wel Monet-achtig...kortom: Super! Groet...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar