zomerpret van een bijna 1 jarig meiske

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

hier een paar foto's genomen toen ik net mijn 75-300 lens had, dat was een voordeel want nu had Lise (het kindje) niet in gaten dat er een camera was :lol:

foto 1
Afbeelding
TV 1/400 AV 9.0 Iso 400 75.0mm Canon Eos 350d 75-300

foto 2
Afbeelding
Tv 1/400 Av 9.0 Iso 400 75.0mm

foto 3
Afbeelding
Tv 1/320 Av 8.0 Iso 400 75.0 mm

foto 4
Afbeelding
Tv 1/1000 Av 6.3 Iso 400 28.0mm

foto 5
Afbeelding
Tv 1-400 Av 8.0 Iso 400 75.0mm

zo dat waren ze ... graag jullie opbouwende commentaar :lol:

gr. elzejanneke
Canon Eos 350D + Canon Eos 20D + Canon 18/55mm + Canon 17/85mm IS-USM + Canon 75/300mm IS-USM + Canon 28/135mm IS-USM
en nog wat ander spul.
Gebruikers-avatar
Centurion
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 13:59
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Op zich een leuke en scherpe serie die ook zeker in snapshots thuis horen. Voor jou heeft dit een onkende waarde, maar voor mij, al ben ik sinds 3 maanden vader niet in die zin als voor jou.

Je foto's zijn erg centraal en zouden wat meer aandacht trekken als je de gulden regel zou toepassen.

Verder is de achtergrond wat rommelig bij de meeste foto's

Probeer ook de volgende keer niet van boven maar op gelijke hoogte van je kind je foto te maken.

Maar hoe dan ook foto 3 vind ik persoonlijk toch erg leuk gelukt. Je ziet ook dat je kind hier op gelijke hoogte is en als het koppie tikkeltje naar links was had je een nog betere foto gehad.

Maar alles is persoonlijk en wie weet kan je een nog wel veel beter advies van de forum guru's krijgen.

Gr,

Centurion
Canon Eos 350, Kitlens, Sigma 70-300 F4-5.6 DG, Sigma 150 mm F2.8 APO Macro, Canon 50mm F1.8 II, Sigma 17-70 mm 2.8, Soligor Tussenringen, Canon 430 EX, Imagetank, Manfrotto Monopod
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Foto 1 en foto 3 zijn mijn favoriet van deze serie !

Sinds 32 dagen mag ik mijzelf ook vader noemen, dus ik snap wat voor verliefde gevoelens je kan hebben voor de foto's van je kleine. Ik sluit me aan bij "Superion" De foto's hebben een beetje een bulls eye compositie (alles in het midden). De foto's worden krachter als je het beeld in 9 vlakken verdeeldt(3x3) en dan de belangrijkste/opvallenste punten op de snijvlakken plaatst.

Bij je baby die op de grond speelt, kun je het beste zelf ook op de grond gaan liggen. Dan kijk je het leukst tegen je kleine aan. Omstanders zullen je voor gek verklaren, maar als jij er mooie foto's aan overhoud, benje wel degene die het laatst lacht.... ;-)

De achtergrond kun je proberen wat vager te maken door het grootste diafragma te gebruiken. Daardoor verkleint de scherpte diepte tot ongeveer waar je op scherp gesteld hebt. De rest is in dit geval ook niet meer van belang...

Ik zag ook dat de foto's gemaat zijn met 400 iso. Met zoveel licht kan je ook lager gaan (100/200) je zal wat dan ietsjes minder ruis in je foto's gebben (niet dat dat nu stoort, maar als je een grote afruk wil, heb je het liefst zo min mogelijk...)

Maar het en blijft is een leuke herinnering aan een leuk dagje spelen met de kleine meid.
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

mensen, weer heel erg bedankt voor jullie goed raadgevingen!
'k zal er de volgende keer zeker gebruik van maken.

nog even voor de fun...hihi ik ben gek op 't kind en als we samen zijn wordt ik in t dagelijkse heel vaak voor de moeder aangezien ....maarrrr... ik ben haar oma!!!! :lol: Ja dat kan hoor met je 45e oma van zo'n lief meiske zijn en ik pas gemiddeld 2 dagen per week op haar als mijn dochter voor de klas staat, dus ik geniet met volle teugen.
Enne ik was met mijn eigen kinders geloof ik net zo gek als met dit boefje!

gr.elzejanneke
Canon Eos 350D + Canon Eos 20D + Canon 18/55mm + Canon 17/85mm IS-USM + Canon 75/300mm IS-USM + Canon 28/135mm IS-USM
en nog wat ander spul.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Wat hebben jullie beide dan geluk !!! dan kun je nog heel erg lang heeeeeel veel van haar genieten !

En wie zong ook al weer:"gek zijn is gezond" :-)
Gebruikers-avatar
elzejanneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 09:19

daar ben t helemaal mee eens... de hummel probeerd zelfs in de monitor te kruipen als ze me op de webcam ziet wha-ha en dat terwijl ze dus 2 dagen in de week bij me is.... echt heel leuk en lekker gek doen saampjes!
Canon Eos 350D + Canon Eos 20D + Canon 18/55mm + Canon 17/85mm IS-USM + Canon 75/300mm IS-USM + Canon 28/135mm IS-USM
en nog wat ander spul.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar