Drie druppels

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik zie op deze pagina meerdere druppel-expirimenten voorbij komen. Ook ik ben aan de slag gegaan en plaats hierbij deze eerste poging! Ik heb ze bijgesneden en bewerkt als losstaande foto's, excuses voor de afwijkende formaten.

Het is een zwarte plastic bak met water, een A4'tje erachter en een Yongnuo 460II flitser ernaast die op het vel papier bounced op het wateroppervlak. Ook heb ik wat gespeeld met een achtergrond met een patroon, en gels op m'n flitser. Ik ben benieuwd, reacties en tips/kritiek is zeer welkom!

#1 Witte achtergrond, zonder gel
Afbeelding



#2 Witte achtergrond, blauwe gel
Afbeelding


#3 Blauw-gestreepte achtergrond, groene gel
Afbeelding



Bedankt voor't kijken
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Nummers 1 en 3 vind ik bijzonder goed geslaagd ! Lens niet nat geworden ? :)
Gebruikers-avatar
Voske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2006 19:34
WoonplaatsCOLON omgeving rotterdam

3 is echt supergaaf!
Hoelang heb je erover gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Gebruikers-avatar
do-fotowerken
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2012 14:10
CONTACTCOLON

Heeeeel mooooooi!!!!
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Bedankt voor jullie reacties!

@Voske: het is een heel prehistorische setup: letterlijk een bak met water, A4tje erachter, flitser ernaast en een boterhamzakje met water erboven! Uiteraard even goed scherpstellen, oefenen en heel veel missers (want gewoon op 2sec-timer), maar't valt eigenlijk reuze mee..

@hbarkhof: Nee, ik heb de verzekering niet aan hoeven spreken! :) Een gaatje in't zakje prikken is tricky, dus ik hield de dure spullen even apart tijdens't opzetten. De volgende stap is paprika's en golfballen in't water gooien, kijken wat dat voor waterschade tot gevolg gaat hebben :)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nette platen! Ik heb ook ooit eens een poging gedaan maar dat was een ramp... :mrgreen:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar