stilleven

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dit stilleven heb ik vanavond gemaakt. In de nabewerking een beetje met de kleuren gespeeld van de gehele foto.

33860

Wat vinden jullie hiervan?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Op zich een sfeervolle plaat.
Persoonlijk heb ik 2 punten van aandacht:
- de schaduw op het brood
- de te beperkte scherpte-diepte waardoor de pompoenen niet meer in het scherptegebied vallen
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De bedoeling was om de sfeer van een oud stilleven schilderij vast te leggen. Destijds maakten ze de schilderijen binnen in een slecht verlicht huis, vlakbij een goed verlicht raam. Dus 1 lichtbron op een donkere omgeving. Ik heb een zwart doek opgehangen en daarop de voorwerpen gelegd. Met één spotje heb ik alles belicht. Door de donkere omgeving en enkel lichtpunt krijg je veel schaduwen.
Misschien had ik het bord in spiegelbeeld moeten presenteren. Van links naar rechts eerst het lage brood, daarnaast de iets hogere druiven en daarachter de hoge appel. Alles zou dan voldoende licht krijgen en minder schaduwen. De rand van het bord zou dan beter zichtbaar zijn.
De scherpte diepte mocht inderdaad wat groter. Dan moet ik wel de achtergrond wat verder weg plaatsen, zodat deze onscherp blijft.
Mezelf stoort de lichtere vlekken achter de rechtse pompoen. Het lijkt rook, maar dat is het niet. Waarschijnlijk de reflectie van de pompoen op het doek. En de flessenhals is naar mijn smaak teveel belicht.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar