K2 Raygun

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

Tijdje geleden, toen het nog slecht weer was en ik verder weinig te doen had, maar wel net een nieuwe lens in mijn bezit had met tevens een nieuw snowboard, deze combinatie maar eens uitgeprobeerd.
Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

38846

Groeten Nick
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Voor mij kan er een reepje van de onderkant af. Wegsnijden tot boven dat onbepaalde witte plekje in het midden. Verder vind ik hem heel geslaagd.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind het bij productfotografie eigenlijk wel fijn te weten waar ik naar kijk. Waar ik hier naar kijk is me hier niet duidelijk zonder je bijschrift. Dat vind ik jammer. Overigens moet je dit soort foto's wel maken hoor. Zelf maak ik er meestal drie: het hele ding, een detail (zoiets als hier), maar dan probeer ik er nog een hint van het "wat-het-is" in mee te nemen en het ding met menselijke interactie.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Misschien leuk voor ingewijden.
Maar kan er als niet direct betrokken kijker erg weinig mee als foto.
En dus ook weinig van vinden.
Behalve dat ik de scherpte liever wat meer naar voren had gezien.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

@MMK:
Als ik je goed begrijp bedoel je dit detail onderdeel laten vormen van een serie foto`s, waardoor de hint duidelijk wordt?
Of in het detail zelf een een hint verwerken?

@Frank:
Omdat dit snowboard de naam "raygun" van de fabrikant had meegekregen, leek het mij het beste om de nadruk hier het meest op te leggen.
Had jij dan het diafragma meer geknepen om een groter scherptegebied te creëren?
En als ik hem onderdeel van een kleine serie over het snowboard had gemaakt, zou de foto voor jou als kijker interessanter zijn geweest?

Bedankt voor de reacties!!

Groeten Nick
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Yep, zoals al aangegeven, een serie zou meer "beeld" geven.
En nee, niet per definitie groter acherptegebied, alleen de scherpte wat meer baar de voorkant van de foto
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar