slilleven met spiegel

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

als opdracht voor het school moesten we nu foto's maken van stilleven. nu heb ik eens wat foto's gemaakt met behulp van een spiegel. graag opbouwende commentaar :)

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

alvast bedankt voor het kijken :wink:
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Zou je niet, om het symmetrische te benadrukken, aan de onderkant evenveel ruimte geven als boven? Of gaat dat er heel raar uitzien? Dan zou ik denk ik onder meer ruimte geven dan aan de bovenkant.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

het probleem was dat de spiegel niet groot genoeg was,anders had ik teveel van de achtergrond mee. maar begrijp zeker uw standpunt.
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mijn eerste gedachte is dezelfde als Madelief's: symmetrisch snijden. De appel spreekt me wel aan.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Een stilleven zou een compositie 'moeten' zijn van enkele zorgvuldig overwogen bij elkaar geplaatste voorwerpen waarbij extra aandacht wordt geschonken aan de belichting.

1 voorwerp op een spiegel is voor mijn gevoel nog geen stilleven. Foto 1 komt dan t meest in de richting, maar qua compositie nog niet echt spannend.
Voor mijn gevoel is de witbalans niet helemaal fijn, maar dat kan ook door t gele kader komen?
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

En het kader (de gele rand) zou wellicht anders / mooier kunnen denk ik
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Weinig toe te voegen aan gegeven commentaren en tips.
1 kan idd wel wat creatiever, leg bijv. 1 lampje schuin tegen de ander met wat meer zichtbare voorzijde of zo.

2 is voor mij ook de betere.
Maar deze, maar ook de andere zijn wat donker/grauw.
Een appeltje mag er echt wel wat frisser en fruitiger uitzien.. ;<)

Op 3 zit je te dicht tegen de onderkant.
Je camera iets draaien (of uiteraard de lamp schuin leggen) had de compositie al spannender gemaakt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar