Een kijkje in mijn ceatieve en experimentele fotografie

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Ze stonden al op een andere plaats ...als een test.
Nu ik wijzer gemaakt ben hoe de foto's te plaatsen, vind ik het tijd ze op de plaats te zetten waar ze thuishoren ...Stillevens.
Een klein kijkje in mijn creatieve en experimentele fotografie, waar vele uren plezier,werk en ook ergernis in zit.
Uiteraard, nooit tevreden en veel missers.
Mijn fotografie is zeer divers, dit is een deel er van.

1

48136

2

48134

3

48133

4

48132

5

48131

6

48145

7

48147

8

48146

Laatst gewijzigd door 4 op OntspanKnop, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Bijzonder maar ik kan ze wel apprecieren...
Heb zo geen commentaar.. Dat bruine glas vind ik de mooiste denk ik
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

Misschien kun je de volgende inzendingen nummeren. Dat praat gemakkelijker.

De vorken vind ik esthetisch het meest geslaagd.
Bij de andere foto's heb ik wel wat kanttekeningen:
1: Jammer dat de druppel afgesneden is.
2: Komt scheef over, hoewel de onderkant weer recht is. Misschien een perspectivische vertekening
3: Ook heel interessant om te bekijken en wat veronderstellingen op los te laten over het wat...
4: Daar heb ik niet zoveel mee.
5: Zoals gezegd: voor mij de mooiste van het stel.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

wibo53 schreefCOLONBijzonder maar ik kan ze wel apprecieren...
Heb zo geen commentaar.. Dat bruine glas vind ik de mooiste denk ik

Dank je wel!

Deze fotografie is ook niet ieders ding, om het zo maar te zeggen. Veel mensen denk ik, hebben meer met foto's van landschappen,natuur,dieren en fotoshoots om maar iets te noemen. Een terrein waar ik op mijn manier ook wel in thuis ben en leuk vind om te doen.
Toch geeft mij bovenstaande fotografie veel meer voldoening en is veel lastiger te realiseren. Met simpele dingen uren spelen, de woonkamer of keuken verbouwen en er een rotzootje van maken en dat alles om 1 mooie plaat te kunnen maken.
Spelen met licht, kijken wat het doet met het voorwerp en dan verschrikkelijk balen, als je niet dat op de foto krijgt, zoals je het wel hebben.
En dan ben je soms uren bezig en dan is de uitkomst .... 0. Dan heb ik er ook zwaar de pest in, ruim alles op ...maak alles weer schoon. Doch in me koppie blijft het doorwerken, zoekend naar een uitweg en het uiteindelijk de dag er na ...het wel voor elkaar krijgen.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Telescoop schreefCOLONMisschien kun je de volgende inzendingen nummeren. Dat praat gemakkelijker.

De vorken vind ik esthetisch het meest geslaagd.
Bij de andere foto's heb ik wel wat kanttekeningen:
1: Jammer dat de druppel afgesneden is.
2: Komt scheef over, hoewel de onderkant weer recht is. Misschien een perspectivische vertekening
3: Ook heel interessant om te bekijken en wat veronderstellingen op los te laten over het wat...
4: Daar heb ik niet zoveel mee.
5: Zoals gezegd: voor mij de mooiste van het stel.
Dank je wel en dat van die nummering rechtgezet!:-)

1 Die druppel moest ik afsnijden ...stoppen, anders was die druppel het beeld uitgelopen.:-)
Serieus, ik had hem graag kompleet gehad en niet afgeplat zoals nu. Zeer lang bezig geweest om die druppel ook mooi en kompleet vast te leggen, wat dus ook na een paar 100 foto's niet gelukt is. Toch vond ik deze foto te schitterend, om hem weg te gooien.

2 ... Weerspiegeling en vloeistoffen, dan loop je dus de kans dat je dit krijgt.

5 Vorken, ik heb ze al vaker gepakt voor de fotografie, en dus ook nu weer spelen ...kijken ...draaien. En niet alleen buiten de camera om, maar ook er door kijken ...het beeld kleiner wordt en dan blijven draaien van die vorken.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie! Leuk om weer eens iets heel anders dan anders te zien. Ik kan deze creatieve uitspattingen zeker waarderen, met een sterke voorkeur voor foto 3 en foto 5.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Mooi
maar is dit nu een 2de WID topic? ;)
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Leuke creatieve serie. nr 5 is veruit favoriet. En nr 6 zou ik rechtzetten, dwz de schaduw op 1 horizontale lijn.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De eerste vind ik erg mooi. De tussenliggende in de serie spreken mij niet aan, de laatste weer wel maar ik heb wel het idee dat alles niet recht ligt en daar kan ik niet zo goed tegen.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

MarcoEOS550D schreefCOLONMooie serie! Leuk om weer eens iets heel anders dan anders te zien. Ik kan deze creatieve uitspattingen zeker waarderen, met een sterke voorkeur voor foto 3 en foto 5.
Dank je wel!

Zo denk ik er uiteraard ook over en ... lekker creatief uren zoet.:p
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

seoman schreefCOLONMooi
maar is dit nu een 2de WID topic? ;)
Dank je wel!

WID?
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

kiran schreefCOLONLeuke creatieve serie. nr 5 is veruit favoriet. En nr 6 zou ik rechtzetten, dwz de schaduw op 1 horizontale lijn.

Oepsss ... over het hoofd gezien, maar gelukkig heb ik jullie daar voor.:-)
Opgelost en vervangen.

Dank je wel!
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

jonggolde schreefCOLONDe eerste vind ik erg mooi. De tussenliggende in de serie spreken mij niet aan, de laatste weer wel maar ik heb wel het idee dat alles niet recht ligt en daar kan ik niet zo goed tegen.
Misschien dat je monitor overhelt naar 1 kant?:-)

Maar heb dit aangepast en vervangen.

Dank je wel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar