Nespresso

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Tijd geleden de Senseo eruit getrapt. Was die koffie helemaal zat. Een Nespresso machine kwam ervoor terug en geen moment spijt van gehad. Vanmiddag een kleine serie gemaakt. Ik heb expres wat onderbelicht in de meeste platen om de sfeer te behouden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
peet1963
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2009 20:44
WoonplaatsCOLON Hoogersmilde

hoi als ik zo kijk trap ik mijne er ook uit :lol: leuke fotoshoot zo voor de nesspresso.
Beginner met Canon 450d met EF-S-18-55 IS met EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM en met de canon EF 100mm f 2.8 L macro is usm lens speedlite 430ex Flitser en ringflitser en als laatste de canon hoekzoeker.
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

doe mij ook maar een bakkie met melk en suiker
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
Gebruikers-avatar
MaFo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2009 08:41
WoonplaatsCOLON klimmen
CONTACTCOLON

Super, ontzettend krachtig qua kleuren!
In memoriam: Konica-Minolta (Sony s....s)
Gebruikers-avatar
Glenfiddich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2006 11:19
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Mooie platen. Heel mooi belicht.
#3 en #4 vind ik het beste.
#2 het minste.

Mark
[size=75]Canon EOS 350D / Sigma 17-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] / Canon EF-S 18-55 / Canon EF 75-300 /
Canon EF 50mm/1.8 II / BG-E3 grip / Studioflitsers: 2xVS200 en 1x VS300[/size]
www.verhaegonline.nl
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Prachtige foto's. Kun je wat meer vertellen over je (studio)opstelling?

De belichting is heel goed getroffen.
#1 De blauwe cirkels knallen er heerlijk uit. Als je het nog meer in de richting van de stijl van #3 zou willen zoeken, zou je hem niet scheef, maar juist perfect horizontaal hebben kunnen nemen. Deze foto is goed, maar zou daardoor beter bij #3 kunnen passen.
#2 Is wat minder dan de andere. Leeg glas geeft een andere sfeer. Maar ook zitten er wat stofjes. Of is het schittering? De beetje schuine lijn hier vind ik wel jammer. Ook de afgesneden bovenkant van het glas beperkt de blik.
#3 Bijna perfect. De pure eenvoud is weldadig. Smaakt naar meer. Fractie te wit in de lichtpunten? Dan toch niet hinderlijk.
#4 Helemaal perfect. Knap gedaan! Compo ook geweldig mooi met veel zwart bovenin. Totaal geen uitgebeten weerkaatsingen. Zuivere koffie!
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Dank voor de complimenten. Mijn studio opstelling is vrij simpel. Het is zo'n setje wat je bij het Kruidvat/Praxis/etc kan kopen. Dus een cube met 2 spotjes. De eerste 2 foto's zijn niet in de cube geschoten maar gewoon op het aanrecht. Bij de eerste was het wat vogelen om een goede hoek te vinden waarbij de camera niet reflecteerde in de Magimix. Vandaar dat deze creatieve angel of attack eruit kwam.
Bij de laatste heb ik exress wat onderbelicht om een beetje mysterieuze sfeer te creeeren.

Van 1, 3 en 4 heb ik collage gemaakt. Ik zal kijken of ik die hier ook nog even kan posten.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Wij drinken hier dezelfde koffie uit hetzelfde apparaat. En diezelfde cupjes zijn ook onze favoriet :wink:
Ik mis alleen nog de Aeroccino op de foto's en daarbij een fantastische capuccino hahaha.

Leuke reeks zo!
Enkel die laatste vind ik niet zo, misschien toch iets meer uitsnijden om er meer 'sjeu' aan te geven?! Die 1e foto's zijn namelijk echt detailfoto's en het kopje koffie staat zover weg. Misschien ook een detail van maken, bijvoorbeeld boven en links een end wegsnijden zodat je voornamelijk het glas, het oor van het glas en die lekkere schuimlaag ziet.
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Die Aeroccino staat er ook hoor. Maar ben zelf meer van de espresso. Die uitsnede in de laatste had denk ik ook een mooie optie geweest. In ieder geval nog even de college.

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=135729[/img]
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
Isolina
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 09:02
WoonplaatsCOLON Limburg

Knap, clean en lekker!

Mooi kleuren-evenwicht in je foto's en vooral ook de collage.

En inderdaad; héérlijk drankje. :)
dagen zijn als nachten, alleen iets lichter
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

#3, #4 hebben naar mijn idee de sfeer die #1 en #2 missen.
Als collage vind het 1, 3 en 4 goed bij elkaar passen. :)
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

IK vind het een te gekke serie en doe mij maar zwart en de donkerbruine.

Gr Ben
Ben Objectief
amrensen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Didam
CONTACTCOLON

Nummer 1 en 3 vind ik de mooiste van de serie.
Nummer 4 is ook erg mooi, maar de reflecties hinderen mij persoonlijk te veel. Als die weggepoetst kunnen worden, is ie voor mij af.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar