Druppel

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dit is misschien al veel te vaak gedaan maar ben benieuwd wat voor tips ik van jullie mee krijg.
De rand die je ziet is de bodem van de bak water.
deze heb ik expres in beeld gelaten omdat dit steeds terug komt en bij de laatste vervomd is door het water...vond ik wel leuk ha ha
ik zou zo zeggen...schiet maar raak....


1

26281

2

26282

3

26283


Het idee was om deze naast elkaar in een soort van drieluik te doen.
Maar ik weet niet of ze wel goed genoeg zijn.
mischien na jullie tips nog eens proberen...maar eerst even de tips af wachten want ik was wel tevreden en zeker na de eerste keer.
liedje13
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:05

Hoi
Super gedaan, dit staat ook op mijn lijst van things to do.
Ik denk wel dat als je met kleur werkt het een meer dramatischer effect geeft.
Gebruikers-avatar
kokker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Wateringen

zie niet echt een mooie druppel, zoals ik die al wel vaak genoeg voorbij heb zien komen.
Ook stoort die schaduw rechts in de bak.
Canon 50D .. 24-105L .. 100mm 2.8L IS .. EF 70-300 .. Sigma 10-20 .. Canon 50mm 1.8 .. 430EXII
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Persoonlijk vind ik ze niet zo mooi maar voor de eerste keer proberen ook niet verkeerd ;). Het is nou eenmaal erg lastig om de juiste te schieten....

Wat ik eigenlijk doe is een zwarte bak gebruiken zodat je de bodem niet ziet. Voor kleur toevoeging laat ik mijn flitser bouncen van een vel gekleurd papier en zorg dat de reflectie van dat papier over het oppervlak van de druppel valt, dat deel wordt dus opgelicht. Ik zet mijn sluiter gelijk met mijn sync speed voor mijn flitser (1/200). Ik zet mijn diafragma van 5.6 tm 8... dat is een beetje testen wat het beste uitkomt. De flitser zet ik niet harder dan 1/8... liever nog lager omdat ik de druppel zo bevroren mogelijk wil hebben. Als hij te donker wordt gooi ik mijn ISO omhoog aangezien deze invloed heeft op je flitslicht of ik gooi mijn diafragma iets verder open.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Leuk om te zien, ook de tips die gegeven worden! Vind ze toch wel mooi scherp, vooral de laatste is mooi.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar