3 Wolken

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik heb het al een keer eerder verteld / laten zien dat ik de wolken enorm interessant en leuk vind om te fotograferen.

Dus hierbij nog een 3-tal waarvan ik hoop dat jullie ze ook mooi/interessant vinden.

En zoals altijd waardeer ik reacties en kritische feedback enorm.

-1-

41929

-2-

41930

-3-

41931

Bedankt voor het kijken!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Dave, ik vind de wolken prachtig maar het formaat van de foto's niet. En ik denk nog steeds dat je ook een voorgrond moet hebben bij een lucht, al is het maar een klein randje. Alleen wolken komen op mij altijd een beetje eigenaardig over, zelfs als de vormen en de kleuren geweldig zijn. Net of je alleen een achtergrond fotografeert. Maar dat heeft wel met smaak te maken....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind alleen de eerste foto erg mooi en het formaat is uitstekend geschikt als omslagfoto op Facebook!!
Ik hou van foto's met uitsluitend wolken (zonder bomen of huizen) die op zichzelf interessant genoeg zijn, zoals op deze eerste foto.

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

madelief schreefCOLONDave, ik vind de wolken prachtig maar het formaat van de foto's niet. En ik denk nog steeds dat je ook een voorgrond moet hebben bij een lucht, al is het maar een klein randje. Alleen wolken komen op mij altijd een beetje eigenaardig over, zelfs als de vormen en de kleuren geweldig zijn. Net of je alleen een achtergrond fotografeert. Maar dat heeft wel met smaak te maken....

Groetjes,
Elsbeth.
Ga ik ook zeker nog een keer proberen om ook een mooie voorgrond erbij te krijgen, echter heb ik tot nu toe steeds als ik een mooie lucht zie zo'n enorm saaie / lelijke voorgrond die ik er dan liever afcrop.
Liever mooie lucht zonder voorgrond dan een storende voorgrond :)

Wat betreft het formaat... heb ze nu lang gestrekt. Zeg maar formaat bureaublad waarbij je boven en onder nog ruimte hebt voor je iconen.
Welk formaat zou jij interessanter vinden, want dan kan ik daar ook eens mee gaan stoeien...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONIk vind alleen de eerste foto erg mooi en het formaat is uitstekend geschikt als omslagfoto op Facebook!!
Ik hou van foto's met uitsluitend wolken (zonder bomen of huizen) die op zichzelf interessant genoeg zijn, zoals op deze eerste foto.

Gr. Henriëtte
De eerste heb ik qua kleur / temperatuur wat aangepast omdat ik dat zelf ook wel mooi vond.

Mag ik vragen wat je minder vond aan de andere?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Het is duidelijk een kwestie van smaak.... en je hebt gelijk, een storende voorgrond kan je wolkenlucht verpesten. Ik vind dat ook vaak lastig, je ziet iets dat mooi op de foto kan maar alles er omheen is zo rommelig of lelijk of doet je onderwerp zo teniet, en wat doe je dan? Zoals ik al zei, sommige dingen hebben bij mij een context nodig, en luchten horen daarbij. Dus als ik daar geen mooi totaalplaatje mee kan maken neem ik de foto maar niet... of wel, maar dan echt alleen om hem in Photoshop als achtergrond te gebruiken. En wat het formaat betreft: als dit formaat een doel heeft is het natuurlijk prima zo, als Facebookomslag of zo inderdaad. Maar gewoon, als foto op zich, zie ik liever een wat meer voor de hand liggend formaat, iets dat in elk geval wat minder breed is. Dit lijkt op panorama en dat vind ik heel best, maar dan moet het ook een panorama zijn en dus een soort diepte en voorgrond hebben.
Maar nogmaals, dat is alleen mijn mening! Je moet doen wat jou het best bevalt....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Beetje late reactie, maar alsnog dank voor je mening Elsbeth!
Ben het eens, maar dat is hopelijk inmiddels aan de nieuwere foto's te merken :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar